Wyszukiwarka
Kolastyna chce kupić Unicolor
Dodał Administrator,
Grupa Kolastyna – jeden ze znanych polskich producentów kosmetyków – 2 lipca br. podpisała list intencyjny w sprawie ustalenia zasad negocjacji zakupu akcji spółki Unicolor SA.


Stroną transakcji jest Adam Grzymała – właściciel pakietu 95 proc. akcji Unicoloru. Do transakcji miałoby dojść najpóźniej do 31 sierpnia br.
Zgodnie z zapowiedziami, Grupa Kolastyna zamierza konsolidować branżę kosmetyczną oraz zwiększać swój udział w rynku. Ewentualny zakup akcji Unicoloru ma być kolejnym krokiem, po zwiększeniu udziałów i planowanym połączeniu z Fabryką Kosmetyków Miraculum, w realizacji tej strategii. Na działania konsolidacyjne na rynku kosmetycznym Kolastyna zamierza wydać ok. 26-28 mln zł pozyskanych z emisji akcji.
Działalność Grupy Kolastyna koncentruje się obecnie głównie na wytwarzaniu i sprzedaży kosmetyków pielęgnacyjnych. W jej portfolio znajdują się trzy marki: Laboratorium Kolastyna, Miraculum i Juliette Essayer, które są dostępne w ponad 30 krajach. Największymi zagranicznymi odbiorcami produktów Grupy są kraje Europy Wschodniej: Rosja, Ukraina, Białoruś, Litwa i Kazachstan. W 2006 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 84 mln zł, a zysk netto 12,3 mln zł. W marcu Kolastyna nabyła pakiet akcji FK Miraculum, zwiększając tym samym swój udział w spółce do 93,77 proc. Był to pierwszy krok w kierunku połączenia spółek. Kwota transakcji wyniosła 8,3 mln zł. W zeszłym roku firma rozpoczęła także prace projektowe związane z budową nowej fabryki w Niepołomicach koło Krakowa, której uruchomienie nastąpi pod koniec 2008 roku. Nowoczesny obiekt będzie miał powierzchnię ok. 10 tys. mkw i zastąpi dotychczasowy zakład znajdujący się w centrum Krakowa.  W ciągu najbliższych 3 lat Kolastyna chce  zdobyć 10 proc.  rynku kosmetyków pielęgnacyjnych w Polsce i zamierza osiągnąć ten cel głównie przez akwizycje i przejęcia.

Więcej na wiadomoscikosmetyczne.pl 








WARTO PRZECZYTAĆ
  • Rolnictwo ekologiczne Rolnictwo ekologiczne jest szansą w warunkach konkurencji z rolnictwem zachodnim zwłaszcza, że rolnicy prowadzący gospodarstwa ekologiczne mogą otrzymywać z budżetu państwa dotacje do upraw.
  • Nowe media w szkole Miesięcznik "Dyrektor Szkoły" już po raz drugi organizuje w ramach Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły zjazd „Nowoczesne technologie w oświacie”.
  • UMTS Nazwa UMTS pochodzi od angielskiego rozwinięcia Universal Mobile Telecommunications System. Standard ten stanowi opis systemu komunikacji ruchomej w sieciach bezprzewodowych trzeciej generacji.
  • Marketing partnerski Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.
NEWSY
  • Polska fotografia XX wieku Wystawa podsumowuje doświadczenia polskiej fotografii w okresie rewolucyjnych zmian ekonomicznych, politycznych i technologicznych XX wieku.
  • Google: targetowanie ma swoje granice Google chce, aby jego reklamy były jak najlepiej dostosowane do preferencji użytkownika. Zaznacza jednak, że nie popiera tworzenia jednego profilu na bazie różnych zachowań użytkownika w sieci.
  • Targi Mieszkanie i Dom Targi "Mieszkanie i Dom" odbędą się w dniach 27 i 28 października 2007 r w Hali IASE, tuż obok Hali Ludowej. Targi są przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą kupić dom, działkę lub mieszkanie.
Copyright © 2007-2009seoteka