Wyszukiwarka
Szkoła Ewaluacji
Dodał mediaforum, 2010-11-18 Autor / Opracowanie: Marta Nowicka
Ewaluacja jako zadanie współczesnej szkoły


Ewaluacja jako zadanie współczesnej szkoły Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej – „Dyrektor Szkoły”, w ramach Akademii Zarządzania otworzył „Szkołę ewaluacji” nad którą opiekę merytoryczną objął profesor Leszek Korporowicz. W ramach szkoły zostaną zorganizowane 3 sesje poświęcone tematowi ewaluacji. Pierwsza odbędzie się już 30 listopada w Warszawie. Kolejne 14 grudnia 2010 i 28 stycznia 2011. Uczestnicy w ramach „Szkoły ewaluacji” zapoznają się z tematem projektowania ewaluacji w oświacie, w tym ze składnikami projektu ewaluacji, modelami możliwych strategii oraz zostaną zaprezentowane przykłady dobrych i złych projektów ewaluacyjnych w szkołach. Jak podkreśla Grzegorz Mazurkiewicz, koordynator projektu „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły” ewaluacja jest procesem uczenia się. Należy ją potraktować jako proces umożliwiający aktywne uczestnictwo i społeczne interakcje. Uczenie się dzięki ewaluacji to cecha osób i szkół działających skutecznie. (Dyrektor szkoły, nr 9 (201), wrzesień 2010) Wprowadzenie ewaluacji ma na celu transformację kultury organizacyjnej, wprowadzenie profesjonalnych metod działania, rozwój placówek oświatowych i przede wszystkim wzrost efektywności procesu uczenia się. Grzegorz Mazurkiewicz zaznacza także, że dobrze przeprowadzona ewaluacja demokratyzuje rzeczywistość szkolną, zachęca do dialogu, wspiera rozwój uczącej się społeczności. Co ważne nie jest działaniem ograniczonym przez zasady i regulacje, ale procesem uwalniającym kreatywność, wyobraźnię i uwagę. (Dyrektor szkoły, nr 9 (201), wrzesień 2010) Więcej informacji na temat szkoły ewaluacji znajduje się na stronie http://www.dyrektorszkoly.pl/szkolaewaluacji/index.php







WARTO PRZECZYTAĆ
  • Motywacja do nauki Motywacja wewnętrzna pobudza do działania, które ma wartości samo w sobie, jej przykładem jest zainteresowanie lub zamiłowanie do czegoś.
  • Socjologia wychowania W działalności badawczej Znanieckiego szczególne miejsce zajmują socjologiczne badania wychowania jako procesu społecznego i jego szerokie społeczne uwarunkowania.
  • Pod choinkę na rodziców i nauczycieli Wskazówki i rady dla rodziców jak wspierać dziecko w nauce
  • Problemy dojrzałości szkolnej Uczenie się w okresie szkolnym stanowi czynność, w którą społeczeństwo ingeruje w sposób najbardziej bezpośredni, stwarzając obowiązujące wszystkich sytuacje w postaci sformalizowanych instytucji
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka