Wyszukiwarka
Marketing partnerski
Dodał admin, 2007-10-07 Autor / Opracowanie: Mirelka
Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.

1  2  3  4  5  6  7  8    >

Jedna z najnowszych strategii marketingowych wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa, zmierzających do ograniczenia gotowości zmiany dostawcy, jest marketing partnerski.

Marketing partnerski oznacza tworzenie, utrzymywanie oraz umacnianie więzi z klientami i innymi zewnętrznymi współpracownikami. Celem marketingu partnerskiego jest dostarczenie klientom firmy pozytywnych wartości w długim okresie czasu, a miara sukcesu jest długofalowa satysfakcja klientów.

Marketing partnerski wiąże się z naciskiem na utrzymanie klienta i jego lojalności, z naciskiem na korzyści dla klienta  całości oferty, z działalnymi długookresowymi, ze znaczeniem obsługi klienta, jako istotnego elementy polityki marketingowej oraz z dużym zaangażowaniem klienta (chodzi o częsty bezpośredni kontakt).

Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta. Budowanie relacji mu7si się odbywać na różnych poziomach: ekonomicznym, społecznym, technicznym i prawnym,  aby osiągnąć skutek w postaci wysokiego stopnia lojalności klientów.

Można wyróżnić  pięć różnych typów relacji które powstają między firma a jej klientami:

1)    relacja podstawowa – sprzedawca sprzedaje produkt, ale nie prowadzi żadnych posprzedażowych działań; jedyny kontakt występuje w momencie sprzedaży;
2)    relacja reaktywna – sprzedawca sprzedaje produkt i zachęca klienta do skontaktowania się z firma w przypadku pojawienia się jakichkolwiek pytań lub problemów z jego strony;  firma proponuje doradztwo związane z produktem, który sprzedaje;
3)    relacja odpowiedzialna – sprzedawca dzwoni do klienta wkrótce po zakupie, aby sprawdzić czy produkt odpowiada jego oczekiwaniom, ponadto stara się uzyskać sugestie dotyczące ulepszenia produktu bądź informacje o jakichkolwiek przyczynach niezadowolenia z zakupu, a informacje te pozwalają firmie na ciągłe udoskonalanie oferty;
4)    relacja proaktywna – sprzedawca lub inni pracownicy przedsiębiorstwa okresowo kontaktują się z klientami, przekazując mu sugestie na temat sposobu wykorzystania produktu lub informacje o nowych ofertach;
5)    relacja partnerska – sprzedawca w sposób ciągły pracuje z klientami w celu poszukiwania sposobów dostarczania im większej wartości.

Typ relacji realizowanej przez firmę zależy od liczby jej klientów oraz od wysokości marży zysku dla przedsiębiorstwa.

Marketing partnerski wiąże się z dostarczaniem korzyści do klientów, w zamian za długookresową lojalność wobec przedsiębiorstwa. Jednak wartości dostarczane klientowi są w różny sposób przez nich postrzegane. Dlatego też można wyróżnić trzy zasadnicze sposoby kreowania tych wartości, zależące od charakteru wartości pozytywnie postrzeganych przez danego klienta:
 

1  2  3  4  5  6  7  8    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Koszt kapitału własnego Banki powinny oferować swoim akcjonariuszom, obecnym i potencjalnym inwestorom, konkurencyjną rentowność inwestycji. Oznacza to, że stopa zwrotu z kapitału powinna być wyższa niż stopa inflacji
  • Polski sektor bankowy System bankowy w Polsce w obecnym kształcie odpowiada rozwiązaniom występującym w krajach o rozwiniętych systemach finansowych. Jest on efektem przemian, które dokonywały się w latach 90.
  • Klasyfikacja dokumentów księgowych Istota dokumentacji księgowej polega na utrwaleniu na piśmie wyników obserwacji i pomiaru czasu procesów gospodarczych , które są przedmiotem ewidencji księgowej
  • Instytucje ubezpieczeniowe w Polsce Głównymi instytucjami ubezpieczeniowymi w Polsce są:
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka