Wyszukiwarka
Coraz więcej pieniędzy na promocję w wyszukiwarkach
Dodał Administrator,
Działająca przy IAB Polska grupa robocza „Marketing w Wyszukiwarkach” określiła obraz rynku SEM w Polsce oraz perspektywy jego wzrostu. Na rozwój rynku marketingu w wyszukiwarkach wpływa


Wydatki na marketing w wyszukiwarkach są najszybciej rosnącym segmentem reklamy internetowej w Polsce. Z szacunków przygotowanych przez ekspertów IAB Polska wynika, że w 2006 wydatki na SEM wyniosły 60 mln złotych czyli 22 proc. wszystkich wydatków na reklamę w sieci.

Prognozy ekspertów zakładają, że w roku 2007 wydatki na SEM wzrosną o 83% i sięgną 110 mln złotych, a w 2008 rynek SEM w Polsce powinien być wart 190 mln złotych.
Działająca przy IAB Polska grupa robocza „Marketing w Wyszukiwarkach” określiła obraz rynku SEM w Polsce oraz perspektywy jego wzrostu. Na rozwój rynku marketingu w wyszukiwarkach wpływa przede wszystkim rosnące znaczenie wyszukiwarek jako sposobu docierania do informacji przez konsumentów.
Jednocześnie, użytkownicy polskiej sieci w dużym stopniu akceptują tę formę promocji. W efekcie następuje szybki wzrost liczby reklamodawców oraz budżetów przeznaczanych na tę formę reklamy.
Szacuje się, że w nadchodzącym roku największy wzrost odnotuje sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy te szukają metod promocji możliwych w ramach niewielkich budżetów marketingowych przy jednoczesnej wnikliwej analizie efektywności poniesionych wydatków.

Polskie MSP coraz chętniej alokują budżety na tę formę promocji przede wszystkim z uwagi na model rozliczenia, w którym płaci się jedynie za efekt w postaci kliknięcia. Nie bez znaczenia jest też bardzo niska bariera wejścia i stosunkowo niewielki koszt reklamy w wyszukiwarkach, a także możliwość stałego monitorowania rezultatów kampanii oraz dotarcia do właściwego grona odbiorców.

Więcej na webinside.pl








WARTO PRZECZYTAĆ
NEWSY
  • Muzeum zamku i szpitala wojskowego na Ujazdowie Otwarcie stałej ekspozycji Muzeum zamku i szpitala wojskowego na Ujazdowi,
  • Tomasz Lis wraca do TVP Telewizja Polska S.A. zaprezentuje 25 lutego br. premierowy odcinek nowego, autorskiego programu Tomasza Lisa.
  • Zarządzanie przez Internet Nowoczesna technologia może znacząco zwiększyć wpływ akcjonariuszy na zarządzanie spółkami – Unia Europejska zdecydowała się przyznać im prawo do głosowania nad ważnymi dla spółki
Copyright © 2007-2009seoteka