Wyszukiwarka
Banki Internetowe
Dodał admin, 2009-04-13 Autor / Opracowanie: Buska1988
Rozwój bankowości elektronicznej, podobnie jak Internetu nastąpił w Stanach Zjednoczonych w 1995 roku i jest obecnie w tym kraju jedną z najbardziej rozwiniętych gałęzi usług finansowych

1  2  3  4    >

Historia bankowości internetowej
Już w 2000 roku w Stanach Zjednoczonych funkcjonowało 27 banków wyłącznie internetowych, które nie posiadały własnych placówek.
Rozwój bankowości internetowej w pozostałych częściach świata również był znaczący i na przełomie 7 lat (1995-2002) do 3000 wzrosła liczba instytucji finansowych posiadających bankowość internetową. Szacuje się, że a do końca 2005 r. liczba elektronicznych banków na świecie podwoi się.
W Europie pod koniec 2000 r. z bankowości elektronicznej w Europie korzystało już 23 mln ludzi. Wśród krajów europejskich liderem w zakresie bankowości internetowej są kraje skandynawskie.
W Polsce od 1989 r. nastąpiły ogromne zmiany w bankowości. Banki rozpoczęły konkurować między sobą na rynku. Coraz częściej na wybór banku przez klienta ma wpływ możliwość dokonywania operacji na rynku przez Internet.
Oferowanie przez banki usług w Internecie zachęca firmy komputerowe do opracowania systemu oprogramowania obsługującego użytkowników banków. Firmy komputerowe rywalizują między sobą w opracowaniu takiego systemu. W Polsce prace nad wyznaczeniem standardu prowadzone są pod przewodnictwem Rady Bankowości Elektronicznej. Głównym celem RBE jest uściślenie systemu, czyli doprowadzenie do sytuacji, w której klienci posiadający rachunki w kilku różnych bankach będą mogli kontaktować się z dowolnym bankiem przez ten sam "interface". Taką szanse stwarza Internet.
Firmy informatyczne podpisują z bankami umowy na obsługę kont bankowych klientów w Internecie - takim przykładem może być Telbank, który planuje stworzenie portalu usługowego, umożliwiający bankom prowadzenie usług internetowych bez inwestowania znacznych środków na budowę własnej infrastruktury. Działania prowadzone przez Telbank mają na celu ułatwienie przedsiębiorstwom mającym rachunki w kilku bankach dokonywać wszystkich operacji korzystając z jednej strony internetowej.
- Szerokie możliwości działania stwarzają bankom elektroniczne giełdy typu business - to business, które ułatwiają klientom wyszukiwanie potencjalnego partnera korzystając z bankowej bazy danych o klientach. W Polsce giełdy tego typu są w fazie rozwoju jednym z pierwszych banków, który pozwala na dokonywanie płatności za pomocą Internetu jest Citibank.
- Kolejna oferta usług internetowych to e-cash, czyli pieniądz elektroniczny, który jest przechowywany w pamięci urządzenia elektronicznego pozostającym na stanie klienta w celu dokonywania zakupów, mającym tą samą wartość co pieniądz używany powszechnie.
- Doradztwo on-line to następna usługa, którą banki mogą oferować w Internecie. Najprostszą realizacją tej idei jest tzw. "chatroom", czyli wydzielona część serwisu WWW, na której klient może porozumiewać się z rozmówcą za pomocą znaków klawiatury.


1  2  3  4    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • E-commerce E-commerce możemy zdefiniować jako wymianę informacji handlowych i gospodarczych, oraz prowadzanie transakcji zgodnie z odpowiednimi strategiami biznesowymi za pośrednictwem sieci komputerowych
  • Yahoo Yahoo jest to jeden z najpopularniejszych i największych serwisów internetowych na świecie, posiadający wersje w piętnastu językach. Istnieją 24 lokalne oddziały Yahoo na świecie.
  • Protokół FTP Od czasu gdy komputery zostały ze sobą połączone w sieć zaczęły przesyłać między sobą informacje. Obecnie, w czasach gdy Internet jest siecią globalną, różnego rodzaju pliki krążą po całym świecie.
  • Bezpieczeństwo danych w bankowości internetowej Wielu ludzi, którzy nie są przekonani do bankowości internetowej, uważa pieniądz na e-koncie mniej bezpiecznym.
NEWSY
  • Nowe numery informacyjne Telekomunikacji Polskiej TPSA wprowadziła nowe, ogólnopolskie usługi informacyjne dla obcokrajowców i osób niepełnosprawnych. Pod specjalnymi numerami można też pytać o numery alarmowe i ważniejsze infolinie.
  • Wydajemy mało na artykuły higieny osobistej Ponad połowa Polaków najczęściej kupuje proszki i płyny do prania w hipermarketach. W Czechach i na Słowacji przewaga tego kanału dystrybucji nie jest aż tak zdecydowana.
  • Ekstremalna rozrywka w Warszawie Już niebawem, w centrum handlowo-rozrywkowym Blue City zostanie otwarte pierwsze tej skali w Europie centrum rozrywki ekstremalnej i klub paintballowi - speedbalowy Event Club.
Copyright © 2007-2009seoteka