Wyszukiwarka
System stabilizacji jazdy Telligent
Dodał admin, 2008-03-15 Autor / Opracowanie: mis24
System serwisowy Teligent, pozwalający na wydłużenie okresów międzyserwisowych do 100 tys. km, montuje się teraz seryjnie w Axorach do 240 kW

1  2  3    >

Moment obrotowy powinien być najwyższy w tym zakresie, w którym jest najniższe zużycie paliwa. Zgodnie z tą zasadą 6-cylindrowe silniki rzędowe o pojemności 61,7 l lub 12 l osiągają swój maksymalny moment obrotowy bardzo wcześnie już: przy 1100 Obr./min. - 1300 Obr./min. Moment obrotowy wynosi od 810 Nm w silnikach o mocy 170kW (231 KM) do 2100 Nm w silnikach o mocy 315 kW (428 KM). Do szczególnie ciezkich zadań jest przeznaczony silnik Axora o najwyższej mocy 315 kW (428KM), oferowany teraz też dla podwozi ciężarowych. Perfekcyjny przebieg procesu spalania to podstawa dla silnika, który ma pracować oszczędnie, efektywnie i jak najczyściej. Regulacja tej złożonej procedury to zadanie systemu sterowania pracą silnika Telligent. Jest on stale informowany o wszystkich istotnych danych, takich jak ciśnienie powietrza i ciśnienie doładowania, temperatura silnika, paliwa i powietrza doładowywanego i na tej podstawie błyskawicznie oblicza dla każdej sytuacji idealny moment początku wtrysku i optymalną dawkę i precyzyjnie określa czas trwania wtrysku. Efektem technologii pompa - przewód - wtryskiwacz, 6-otworowych wtryskiwaczy od 260 kW (354 KM) oraz niesłychanie wysokiego ciśnienia wtrysku do 1800 bar jest maksymalna efektywność. W praktyce oznacza to: niskie zużycie paliwa, niższa emisje tlenków azotu i cząstek stałych i oc, która zachwyci nawet najbardziej doświadczonego kierowcę rys.1.
Serwis - im mniej tym więcej
System serwisowy Teligent, pozwalający na wydłużenie okresów międzyserwisowych do 100 tys. km, montuje się teraz seryjnie w Axorach do 240 kW (325KM), a także na życzenie w połączeniu z układem hamulcowym Telligent w samochodach ciężarowych o większej mocy. Tutaj okres międzyserwisowy może zostac wydłużony nawet do 120 tys. km . Dzieje się tak dlatego, że Telligent zna rzeczywiste zużycie i na tej podstawie wyznacza indywidualne okresy międzyserwisowe. O potrzebie wymiany oleju decyduje więc olej a nie licznik kilometrów. Dodatni rachunek ekonomiczny jest też skutkiem innych pozytywów: długiej żywotności wszystkich podzespołów. A także materiałów eksploatacyjnych, których dożywotnio nie ma potrzeby wymieniać, np. gumowych łożysk molekularnych.

Najlepszym napędem jest bezpośrednie przenoszenie siły
W tym zespole napędowym wszystkie elementy ciągną naprawdę zespołowo. Filozofia koncepcji Mercedes-Benz jest prosta: najszybciej spełnić wole kierowcy. Oznacza to jak najszybsze przeniesienie mocy silnika na drogę, przy minimalnych stratach tarcia. Axor wyposażono więc w takie konfiguracje zespołu napędowego, które są dokładnie dostosowane do mocy silnika i zadania transportowego. 9-stopniowe skrzynie biegów z bezpośrednim przełożeniem pozwalają łatwo przełączyć biegi, a dzięki dobrym proporcjom przełożeń na biegu pełzającym i wstecznym umożliwiają dokładne manewrowanie przy niskich prędkościach. Specjalne stopniowanie biegów przekonuje użytkownika Axora w transportach dalekobieżnych na średnich dystansach i w ciężkim transporcie dystrybucyjnym dzięki swemu optymalnemu wykorzystaniu siły ciągu. W samochodach z napędzana osią tylną, tylna os hipoidalna HL6 z pojedynczym przełożeniem szybko przenosi się na koła - nieomal bez tarcia. Na życzenie Axor od 260 kW dostępny jest także z 16-stopniową skrzynią biegów z półbiegami ze sterowaniem mechaniczno - pneumatycznym, w połączeniu z wysokowytrzymałą osią planetarną. Obie - perfekcyjnie dopasowane - konfiguracje napędu z bezobsługowymi osiami umożliwiają ekonomiczna i cichą jazdę przy niskim zuzyciu elementów. W wypadku osi z zawieszeniem pneumatycznym stabilizatorom - wahacz stabilizuje dodatkowo pochylenie boczne i prowadzenie osi - a poza tym pozwala na obniżenie masy samochodu.
Układ przełączania biegów Telligent 

1  2  3    >






WARTO PRZECZYTAĆ
NEWSY
  • Raport o internetowych porównywarkach cen Porównywarki cen zagościły w polskiej sieci już na przełomie 2003 i 2004 roku stając się obecnie trwałym elementem e-commerce. Do pierwszych takich witryn należą kupujemy.pl oraz skapiec.pl.
  • Polacy będą montować bolidy Formuły 1 Krakowska firma Fair Recruitment kompletuje zespół polskich monterów-laminatorów dla konkurencji Roberta Kubicy
  • Kara za niewykonywanie RUO Prezes UKE ukarał TP za niewykonywanie oferty określającej ramowe warunki umów o dostępie do lokalnej pętli abonenckiej i związanych z nim udogodnień.
Copyright © 2007-2009seoteka