Wyszukiwarka
Yahoo
Dodał admin, 2008-01-02 Autor / Opracowanie: Witold Piątkowski
Yahoo jest to jeden z najpopularniejszych i największych serwisów internetowych na świecie, posiadający wersje w piętnastu językach. Istnieją 24 lokalne oddziały Yahoo na świecie.

1  2  3    >

HISTORIA YAHOO – CZYLI NARODZINY GIGANTA
Yahoo założyli dwaj studenci uniwersytetu w Stanford: David Filo i Jerry Yang . Yahoo początkowo było tylko studenckim hobby, ale przekształciło się w światową markę, która zmieniła sposób, w jaki ludzie się komunikują, poszukują informacji oraz kupują rzeczy. Dwaj założyciele Yahoo, David Filo i Jerry Yang, doktoranci Wydziału inżynierii Elektrycznej na Uniwersytecie w Stanford rozpoczęli swój projekt w lutym 1994 roku jako sposób, by wciąż być w kontakcie z pasją swojego życia jaką był Internet. Wcześniej spędzali więcej czasu na tworzeniu listy swoich ulubionych linków niż pisaniem pracy doktorskiej. Z czasem te listy stały się za długie i nieporęczne, więc podzielili je na kategorie. Kiedy kategorie stały się za pełne, wprowadzili podkategorie… i tak powstał rdzeń projektu jakim jest Yahoo.
Początkowo Yahoo nazywało się “Jerry and David's Guide to the World Wide Web” – Przewodnik Jerry`ego I Davida po WWW”, ale otrzymało nowy przydomek – z pomocą słownika. Yahoo jest skrótem od „Yet Another Hierarchical Officious Oracle," – “inny shierarchizowany system zarządzania bazą danych”, ale Filo i Yang nalegali by wybrać taką nazwę, gdyż podobało im się bezpośrednie tłumaczenie słowa Yahoo - prostak bez wychowania/bez ogłady, cham bez wychowania. Yahoo początkowo rezydowało na komputerze Yanga – „Akebono”, a oprogramowanie umieszczone było na komputerze Filo – „Konishiki” – oba nazwane na cześć legendarnych zapaśników sumo.
Yahoo charakteryzuje szybki rozwój i rozrost organizacji. Niech świadczy o tym fakt, że jeszcze w 1994 roku Yahoo zanotowało milion odwiedzin swojej witryny. Tak dużą popularność zyskało głównie dzięki polecaniu znajomym, którzy mówili o tym swoim znajomym itd. Po niecałym roku działalności, Filo i Yang zarejestrowali nazwę i znak firmowy Yahoo. Od razu spotkali się z wielkim zainteresowaniem wśród inwestorów. Firma Sequoia Capital (znana między innymi ze współpracy z Apple, ATARI, Oracle i Cisco Systems), zdecydowałą się zainwestować w Yahoo 2 miliony dolarów. Już w 1996 roku, Yahoo debiutuje na giełdzie NASDAQ. Spotkali się z wielkim zainteresowaniem wśród inwestorów. Kolejne alianse z innymi firmami przychodziły Yahoo równie łatwo – inwestorzy wiedzieli, że zainwestowane pieniądze szybko się zwrócą. Dlatego w kolejnych latach Yahoo nawiązało współpracę z Softbankiem. Owocem tego było stworzenie kilku Europejskich oddziałów Yahoo oraz jednego w Japonii.
W 1997 roku nawiązano współpracę z Netscape Communications – dzięki temu powstała najlepsza swego czasu wyszukiwarka internetowa – Netscape Nawigator. Firma pozyskała także specjalistów w dziedzinie Internetu z firmy Four11 i wystartowało z Yahoo Korea. Rozrost firmy trwał nadal w 1998 roku – pozyskano Viaweb (oprogramowanie e-commerce), WebCal (produkty związane z organizacją pracy w Internecie) i Yoyodyne (firma zajmująca się internetowym marketingiem bezpośrednim). W tym samym roku Yahoo zaoferowało swoim klientom karty kredytowe Visa. W 1999 roku wystartowali ze swoim pierwszym radiem internetowym. Pozyskano także firmę Encompass – globalnego providera oprogramowania dla sieci jak i z firmą Sprint – właściciela sieci telefonii komórkowej – na dostarczanie informacji dla jego klientów. Yahoo wkroczyło na rynek B2B w 2000 roku, startując z rynkiem Yahoo B2B. Później do współpracy dołączyli Inktomi, Critical Path i TIBCO, którzy pomogli w stworzeniu portali informacyjnych dla Yahoo. Przedsiębiorstwo stało się także udziałowcem mniejszościowym w świadczeniu usług telefonii internetowej w firmie Net2Phone oraz pozyskało komunikacje mailową dla firm eGroups (grupy dyskusyjne Yahoo), co kosztowało 430 milionów $. Yahoo Player – odtwarzacz multimedialny produkcji Yahoo i kanał internetowej telewizji FinanceVision zadebiutowały w 2000 roku. Jeszcze w 2000 roku, Yahoo porzuciło Inktomi – dotychczasowego dostarczyciela metod przeszukiwania Internetu i związało się z Google.
 

1  2  3    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • E-commerce E-commerce możemy zdefiniować jako wymianę informacji handlowych i gospodarczych, oraz prowadzanie transakcji zgodnie z odpowiednimi strategiami biznesowymi za pośrednictwem sieci komputerowych
  • Ochrona danych Od pewnego czasu nie ustają dyskusje na temat bezpieczeństwa, a raczej ryzyka związanego z surfowaniem w Internecie z wykorzystaniem przeglądarek WWW.
  • Rodzaje dostępu do Internetu Istnieje wiele sposobów na połączenie komputera z Inernetem. Różnią się one między sobą rozwiązaniem technicznym, prędkością połączenia oraz jego kosztem.
  • Sposoby przekazywania informacji w Internecie Tempo zmian technologicznych we współczesnym świecie jest oszałamiające. Multimedialne technologie docierają do biur, szkół oraz również do domów.
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka