Wyszukiwarka
Reklama zewnętrzna
Dodał admin, 2008-03-15
Reklama zewnętrzna jest najstarszą formą komunikacji wizualnej. Znaki i malowidła znajdowano w ruinach Pompei i na średniowiecznych budowlach w europejskich miastach.

1  2  3  4  5    >

Nośniki reklamy zewnętrznej cechuje duża różnorodność, należą do nich bowiem tablice reklamowe (billboardy), plakaty oraz elementy ?umeblowania? miasta, takie jak wiaty na przystankach autobusowych czy pojemniki na śmieci, a także środki transportu.
Stosunkowo nowe zjawisko to reklamy na elementach otoczenia, w których nośnik staje się komunikatem. Reklamy takie wtapiają się w otoczenie, nadając przekazowi większą siłę niż plakaty czy tablice.

Tablice reklamowe (billboardy)
Tablice reklamowe są najpopularniejszym, a jednocześnie najbardziej uprzykrzonym medium reklamy. Stoją na każdym niezabudowanym terenie miejskim i na poboczach ważniejszych tras komunikacyjnych, wiszą na ścianach budynków, są nawet holowane na przyczepach.
Tablice reklamowe są jedynym medium, które pozwala na wprowadzenie kampanii z puentą, co zresztą jest jedną z największych zalet billboardów. W pierwszej fazie na tablicach pojawia się plakat o intrygującej treści, który sam w sobie jest często niezrozumiały. Po pewnym czasie zastępuje go inny, wyjaśniający sens pierwszego.
Tablice cieszą się dużym powodzeniem w okresie rozmaitych kampanii wyborczych, ponieważ można je szybko zmieniać. Billboardowe kampanie reklamowe nierzadko wzbudzają wiele kontrowersji, co zresztą dla nich samych jest darmową reklamą, ponieważ im więcej mówi się o nich w środkach masowego przekazu, tym większa jest ich efektywność. Zapewne z tego powodu tablice reklamowe są bardzo częstym medium wspierającym działania public relations i kampanie budowania wizerunku firmy.
W środowisku reklamy jest pewna liczba zwolenników, wątpliwej tezy, że dwie trzecie decyzji zakupu konsumenci podejmują dopiero w sklepie. Tablice są więc ostatnią okazją, aby przypomnieć o zakupie pewnych produktów , najczęściej regularnie nabywanych, Np. o napojach i przekąskach. Ze względu na powierzchnię tablic używa się ich również do prezentacji dużych przedmiotów w rzeczywistych wymiarach, Np. samochodów, sprzętu AGD.

Zalety billboardów:
• Niski koszt - projektowanie, druk i opłata za wynajem miejsca są stosunkowo tanie
• Geograficzna segmentacja treści - można wynająć kilkanaście tablic na określonej powierzchni lub tylko jedno, Np. w celu reklamy lokalnego sklepu
• Reklama artykułów sezonowych - plakaty na tablicach można zmieniać, co umożliwia dostosowanie asortymentu produktów do pór roku
• Możliwość aktualizacji plakatów - dotyczy to zwłaszcza marketingu politycznego, Np. podczas kampanii wyborczych
 

1  2  3  4  5    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Ewolucja Cała ogromna różnorodność form życia występujących na naszej planecie rozwinęła się podczas długiej historii Ziemi z jednego rodzaju lub kilku rodzajów prostych organizmów.
  • Reklama zewnętrzna Reklama zewnętrzna jest najstarszą formą komunikacji wizualnej. Znaki i malowidła znajdowano w ruinach Pompei i na średniowiecznych budowlach w europejskich miastach.
  • Odkrycia geograficzne XV i XVI wieku Odkrycia geograficzne były punktem zwrotnym w dziejach Europy i świata. XV i XVI w. to czasy, kiedy wyprawy odkrywcze skierowały uwagę Europejczyków ku nowym kontynentom i ich mieszkańcom.
  • Metody badań statystycznych Każde badanie statystyczne wymaga ustalenia właściwej metody. Wybór metody jest uzależniony od celu badania, rodzaju zbiorowości statystycznej, tematu badania, jego szczegółowości, jakimi dysponujemy
NEWSY
  • Targi Mieszkanie i Dom Targi "Mieszkanie i Dom" odbędą się w dniach 27 i 28 października 2007 r w Hali IASE, tuż obok Hali Ludowej. Targi są przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą kupić dom, działkę lub mieszkanie.
  • Zaproszenie na wystawę IBRA’09 W dniach 6 - 10 maja 2009 w Essen odbędzie się Międzynarodowa Wystawa Filatelistyczna pod patronatem FEPA i auspicjami FIP - IBRA’09 połączona z wystawą krajową I stopnia NAPOSTA 2009
  • Poznański rynek pracy Na poznańskim rynku pracy notuje się systematyczny spadek liczby osób poszukujących pracy. Na 1000 dorosłych poznaniaków w wieku aktywności zawodowej przypadało 41 osób poszukujących pracy
Copyright © 2007-2009seoteka