Wyszukiwarka
Polityka kredytowa
Dodał admin, 2007-12-30 Autor / Opracowanie: Studentka_1984
Uważa się powszechnie, ze zasady działania banków powinny uniemożliwić przenoszenie ryzyka na klientów deponujących w nich swoje oszczędności. Uznaje się więc, ze ryzykiem należy obciążać właścicieli

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11    >  >>

 Definicja polityki – określana jest jako konsekwentne stosowane przez kierownictwo, zorganizowanego zespołu zasad i metod zmierzających do określania celów. Ogólne pojęcie polityki wiąże się zatem z:
• istnieniem zorganizowanych grup
• celowym ich działaniem
• posługiwanie się racjonalnymi i skutecznymi zasadami i metodami działania pozwalającymi osiągnąć wyznaczony cel.
Posiadając wyznaczone cele kierownictwo każdej zorganizowanej grupy powinno kreślić metody osiągnięcia tych celów. W ten sposób kształtuje się polityka danego podmiotu w jego zamierzonym działaniu. Działalność kredytowa banków komercyjnych obciążona jest stosunkowo wysokim ryzykiem dlatego też prowadzona bez jasno określonych reguł działania prowadziła by do niepowodzeń i strat. Stąd każdy bank komercyjny musi wypracować własną politykę kredytową i konsekwentnie ja stosować.

Polityka kredytowa banku komercyjnego – zbiór zasad, wskazówek i zaleceń dotyczących wszystkich zagadnień dotyczących działalności kredytowej. Można powiedzieć że polityka kredytowa to zespół różnego rodzaju postanowień w zakresie celów, wymogów i oczekiwań jak też zasad wytycznych i zaleceń dotyczącej działalności kredytowej banków określające specyfikę działalności kredytowej. Polityka kredytowa wymusza postępowania pracowników banku przy udzielaniu kredytów mając na celu kształtowanie zamierzonego portfela kredytowego na akceptowalnym poziomie ryzyka.
Polityka kredytowa w sposób bezpośredni wyznacza działania podejmowane przez banki w sferze działalności kredytowej. Kształtując politykę kredytową w określonym banku należy uwzględnić wszelkie wymagania jakie w zakresie polityki kredytowej stawia obowiązujące ustawodawstwo w tym prawo bankowe.
Podstawowe normy prawne:
• dopuszczalna koncentracja portfela kredytowego
• współczynnik wypłacalności
Podstawowe elementy polityki kredytowej:
1) Charakter działalności kredytowej oraz podstawowe cele i zadania stawiane w tej sferze działalności
2) Pożądani klienci banku
3) Zasady współpracy z klientami
4) Jakość i struktura portfela kredytowego
5) Sposób i klasyfikacja jakości kredytów i kredytobiorców
6) Polityka w zakresie doboru zabezpieczenia
7) System podejmowania decyzji kredytowych
8) Monitoring portfela kredytowego
9) Zasady postępowania z kredytami o podwyższonym ryzyku
Ad1) Określając politykę kredytową należy wyznaczyć:
• oczekiwany pozioma aktywności kredytowej (rozmiary akcji kredytowej) i tym samym znaczenie działalności kredytowej w całokształcie działalności banku
• preferencje dotyczące rodzajów udzielanych kredytów
• preferowane w obsłudze sektory społeczne i gospodarcze
• przewidywane źródła finansowania akcji kredytowej 

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11    >  >>






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Bankowość elektroniczna Rynek finansowy rozwija się w bardzo szybkim tempie. Dzieje się tak, między innymi, dzięki szybkiemu rozwojowi technologii elektronicznej i informatycznej.
  • Rozwój bankowości w Polsce Pierwszymi w Polsce bankami w ścisłym tego słowa zna¬czeniu były organizowane przez kościół banki pobożne - monter pietatis. Instytucje tego typu powstały we Włoszech w XV wieku.
  • Analiza finansowa w banku Analiza finansowa to ta część analizy ekonomicznej, której przedmiotem jest ocena działalności banku w aspekcie finansowym.
  • Spółka Partnerska Przepisy dotyczące tej spółki zawierają zapis, z którego wynika, że wspólnik, który utracił prawo do wykonywania wolnego zawodu powinien z tej spółki wystąpić najpóźniej z końcem roku obrotowego
NEWSY
  • Polska bomba tenisowa Zwycięstwo Agnieszki Radwańskiej w turnieju tenisowym Nordic Light Open w Sztokholmie określane jest przez skandynawskie media jako sensacja. W Norwegii młoda Polka nazywana jest nowa bombą tenisa.
  • Polacy nie ufają biurom turystycznym ! Polacy nie ufają biurom turystycznym, a na wycieczki zagraniczne przeznaczają trzy razy mniej pieniędzy niż Węgrzy czy Estończycy i aż osiem razy mniej niż Niemcy
  • Pięciolecie Agito.pl Ostatnie 5 lat to dynamiczny rozwój e-commerce w Polsce. W 2002 roku dostęp do zasobów sieci miało tylko 17,72%2 Polaków. Internet jawił się jako nowe, nieznane i nie do końca bezpieczne medium.
Copyright © 2007-2009seoteka