Wyszukiwarka
Techniki prowadzenia pojazdu
Dodał admin, 2009-05-16 Autor / Opracowanie: Miakrol
Niskie zużycie paliwa to jeden z podstawowych argumentów przemawiających za kupnem danego auta. Spalanie zależy przede wszystkim od pojemności silnika, rodzaju zużywanego paliwa i wielkości samochodu

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11    >


Tak napędzany samochód porusza się niemal bezszelestnie i nie zanieczyszcza atmosfery spalinami. Mało tego. Dzięki wbudowanym filtrom zabezpieczającym mechanizm pojazdu przed zatkaniem opuszczające rurę wydechową powietrze jest czystsze od tego, które wpompowano do zbiornika.
Kłopotem samochodów ekologicznych nadal pozostaje cena. Hybrydowa Toyota Prius w 6 latach od premiery nadal uważana była i do dzisiaj jest za drogą. Ogólnie modele hybrydowe są około 40% droższe, to za dużo do dawanych przez nie oszczędności. Lubią je tylko ci, co liczą na większą moc z dwóch silników. Jeszcze droższe są samochody elektryczne. Do tego mają mały zasięg i długi czas ładowania akumulatorów, 4-8 godzin. Rzadko się o tym wspomina ale podawane najkorzystniejszy zasięg i moc osiągają w dodatnich temperaturach (20 oC), przy ujemnych ich wartości mogą spaść nawet o 50%. Z kolei paliwa ekologiczne wymagają większego tankowania. Silniki na czysty bioolej czy etanol palą około 30% więcej.
Na razie większość koncernów samochodowych koncentruje swoje badania na produkcji samochodów coraz bardziej oszczędnych przy wykorzystaniu dotychczasowych paliw. Powoli przestają dziwić seryjnie produkowane modele, spalające poniżej 5 l paliwa na 100 km. Możliwości w tej dziedzinie są ogromne. Na targach w Genewie (2006r.) zaprezentowano samochody spalające poniżej 2 litów paliwa na 100 km, z zapowiedzią wprowadzenia ich do seryjnej produkcji w ciągu kilku najbliższych lat. Zaprezentowany model Daihatsu UFE-III jest trzyosobowym prototypem spalającym 1,39 litra na 100 km. Czteroosobowy model niemieckiej firmy LOREMO spala 1,5 litra ropy na 100 km i potrafi rozpędzić się do 160 km/h, a w wersji sportowej osiąga 220 km/h spalając 2,7 l/100 km. Samochód ma się pojawić w sprzedaży od 2009r. Ciekawą propozycję jest także wykorzystanie samozapłonu mieszanki w silnikach benzynowych. Na razie z powodu kłopotów z kontrolą spalania w fazie testów. Najnowsza propozycja silnika o tej konstrukcji dla Mercedesów klasy S, pozwala wydobyć z jednostki o pojemności 1.8 litra aż 238 kM i 400 Nm momentu obrotowego przy spalaniu poniżej 6 litrów benzyny na 100 km. Z kolei firma EcoMotors proponuje silniki OPOC (ang. Opposed Piston/Opposed Cylinder). Technologia opracowana jeszcze latach 30-tych ubiegłego wieku. Zakłada umieszczenie dwóch tłoków w jednym wydłużonym cylindrze. Silniki takie są dużo lżejsze, mniejsze od tradycyjnych i zużywają około 40-50% mniej paliwa. Na 100 km wychodziłby około 2,4 litra. O tym, iż propozycje takie przestają być ciekawostkami, a zaczynają kształtować stały trend świadczą ostatnie (2007r.) wielki wystawy samochodowe w Detroit, Tokio, Frankfurcie. Modele oszczędne, ekologiczne i na paliwa alternatywne lub co najmniej napędy hybrydowe zaczynają przeważać i często stanowiły większość wystawianych pojazdów.



<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11    >






WARTO PRZECZYTAĆ
NEWSY
  • Internetowy serwis aferalny Nowy serwis internetowy pozwoli ujawniać tajne dokumenty bez narażania się na odpowiedzialność karną - informuje serwis "EurekAlert."
  • Gdański samorząd wspiera finansowo służby mundurowe Gdański samorząd od wielu lat aktywnie wspiera finansowo powiatową administrację zespoloną – służby mundurowe. Dzięki środkom Urzędu Miejskiego zarówno gdańska Policja
  • ZWYCIĘŻA NAJSZYBSZY FIN W EKIPIE FORDA Ekipa Castrol-Ford po prostu zdominowała pierwszy dzień rajdu z Hirvonenem, który zwyciężał poszczególne odcinki i prowadził od samego startu oraz Grönholmem, trzymającym się zaraz na drugiej
Copyright © 2007-2009seoteka