Wyszukiwarka
Techniki prowadzenia pojazdu
Dodał admin, 2009-05-16 Autor / Opracowanie: Miakrol
Niskie zużycie paliwa to jeden z podstawowych argumentów przemawiających za kupnem danego auta. Spalanie zależy przede wszystkim od pojemności silnika, rodzaju zużywanego paliwa i wielkości samochodu

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11    >


Ekokierowca = bezpieczny kierowca
Ekokierowca to bez dwóch zdań także bezpieczny kierowca. Pozbycie się złych nawyków podczas codziennej jazdy po naszych drogach skutkuje, co naturalne, mniejszą liczbą wypadków.
Warto zaznaczyć, że nie musimy wcale zmniejszać średniej prędkości, z jaką się poruszamy. Zasady są proste i przejrzyste. Gdy jedziemy spokojnie i płynnie, to jednocześnie powodujemy mniejsze zagrożenie na drodze. Jednocześnie uzyskujemy mniejsze zużycie paliwa, czyli przyczyniamy się do mniejszej emisji spalin do środowiska naturalnego.
Według zasad ekologicznej jazdy mamy unikać szarpanej jazdy, prowadzić samochód w sposób płynny i niechaotyczny. Wynika z tego zachowywanie większych odstępów od poprzedzających nas pojazdów, wystrzeganie się postaw nieprzewidywalnych czy też wyprzedzanie w tzw. wąskich lukach, które wymagają od nas gwałtownego przyspieszania i hamowania.

Pomyśl, zanim pojedziesz, myśl, jak jedziesz
Bycie ekologicznym kierowcą to nie tylko sposób jazdy, to także filozofia poruszania się, czyli: dzienny plan poruszania się, wybór właściwej trasy i właściwej pory – unikajmy wyruszania w godzinach szczytu, w korkach emitujemy więcej spalin, zużywamy więcej paliwa i jesteśmy narażeni na częstsze stłuczki i wypadki. Jeśli nie musimy jechać koniecznie gdzieś „na dwa auta”, jeśli np. firmowy wyjazd do klienta można odbyć jednym samochodem – róbmy tak. Starajmy się, aby w samochodzie podróżowała zawsze więcej niż jedna osoba, nie tylko ze względów ekonomicznych, ale również ze względu na bezpieczeństwo i kontrolę kierowcy.
Wybierajmy zawsze właściwy środek lokomocji. Może to samolot pociąg, rower lub komunikacja miejska (metro, tramwaj, trolejbus). Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że auto jadące z prędkością obrotową silnika 4000 obr./min emituje hałas, jaki wydają 32 samochody jadące z taką samą prędkością, ale przy 2000 obr./min. Nieporównywalnie więc bardziej negatywnie działamy na środowisko, a przy okazji zwiększamy zagrożenie na drodze. Być może warto więc pomyśleć o ograniczeniu „gazowania” samochodu, kiedy nie jest to konieczne. Często również w ruchu miejskim zdarza nam się wrzucanie na luz, dojeżdżając do skrzyżowań. Mamy wówczas zupełnie nieprawdziwe przeświadczenie, że oszczędzamy paliwo i samochód. Nic bardziej mylnego. Hamujmy zawsze silnikiem. Oszczędzamy nie tylko paliwo, ale i układ hamulcowy.


<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Techniki prowadzenia pojazdu Niskie zużycie paliwa to jeden z podstawowych argumentów przemawiających za kupnem danego auta. Spalanie zależy przede wszystkim od pojemności silnika, rodzaju zużywanego paliwa i wielkości samochodu
  • Technologia Ad - Blue Jest to substancja która zrewolucjonizowała już europejski rynek transportu.
  • Układy kontrolno-pomiarowe w samochodach Czujniki samochodowe muszą zapewnić wysoką dokładność pomiaru a przy tym charakteryzować się trwałością oraz niskimi kosztami konstrukcji i eksploatacji.
  • Recycling samochodów Często zapominamy, że recycling jest czymś więcej niż tylko przetwarzaniem artykułów użytku domowego.
NEWSY
  • Polska fotografia XX wieku Wystawa podsumowuje doświadczenia polskiej fotografii w okresie rewolucyjnych zmian ekonomicznych, politycznych i technologicznych XX wieku.
  • Telewizor FullHD Loewe Loewe zaprezentował 46-calowy telewizor LCD serii Individual Compose. Urządzenie wyposażone w matrycę o pełnej rozdzielczości HD można doposażyć wg. własnych upodobań
  • Akademia Nauk ponownie broni teorii ewolucji W specjalnym raporcie członkowie Akademii oświadczyli, że żadne inne teorie dotyczące powstania i rozwoju wszechświata nie powinny być nauczane w szkołach na lekcjach przyrody.
Copyright © 2007-2009seoteka