Wyszukiwarka
Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej
Dodał admin, 2008-07-26
W celu przyspieszenia wzrostu gospodarczego i podniesienia poziomu życia mieszkańców, Polska musi wykonać ogromny wysiłek zbudowania bądź zmodernizowania niezbędnej infrastruktury

<  1  2  3  4  5  6  7    >


    Właściwe zaprojektowanie nowych i modernizacyjnych przedsięwzięć
w tym obszarze, z pełnym respektowaniem odpowiednich przepisów prawa oraz wykorzystaniem „dobrych praktyk” zagranicznych i krajowych, powinno znacząco przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drogach i w jak najmniejszym możliwym stopniu zagrozić środowisku. Równolegle z rozwojem infrastruktury prowadzone być muszą działania prewencyjne zapewniające poprawę przestrzegania przepisów o bezpieczeństwie ruchu drogowego oraz działania wspierające ratownictwo.Poprawie bezpieczeństwa, likwidacji „wąskich gardeł" i polepszeniu jakości życia mieszkańców będą służyć także inwestycje w systemy transportu publicznego, zwiększające rolę tego transportu jako alternatywy dla motoryzacji indywidualnej, zwłaszcza w aglomeracjach. Istotne tu będzie m.in. wprowadzanie zintegrowanych systemów zarządzania ruchem preferujących transport publiczny, tworzenie zintegrowanych węzłów transportowych i zintegrowanych planów rozwoju transportu miejskiego, jak również budowa i rozbudowa publicznego transportu szynowego (metra, szybkich kolei miejskich, szybkich tramwajów, sieci kolejek podmiejskich) oraz rozwiązań publicznego dostępu do lotnisk. W transporcie publicznym poprawione będą: standard i stan bezpieczeństwa oraz dostępność dla osób starszych i niepełnosprawnych, m.in. poprzez unowocześnienie i dostosowanie taboru. Istotną i pilną kwestią jest również uregulowanie własności gruntów przeznaczanych na drogi publiczne.
Zwiększenie udziału kolei w przewozach pasażerskich i towarowych wymaga     znaczącego podniesienia jakości usług kolei, zwłaszcza w świetle bliskiego otwarcia     tego sektora na silną presję konkurencyjną w ramach Jednolitego Rynku     Europejskiego. Dlatego też będą wspierane inwestycje umożliwiające podniesienie     parametrów eksploatacyjnych głównych tras przewozowych, w tym zwiększanie możliwych prędkości przewozów i zwiększenie interoperacyjności kolei, jak również równoległą poprawę standardu taboru. Przewiduje się wspomaganie budowy systemu szybkiego transportu kolejowego integrującego metropolie Polski. Inwestycje w infrastrukturę kolejową będą skierowane przede wszystkim na likwidację „wąskich gardeł" na liniach o dużym natężeniu przewozów, tj. pomiędzy większymi aglomeracjami, oraz na działania odtworzeniowe i modernizacyjne. Stymulowane będzie przenoszenie ruchu ciężkiego, niebezpiecznego dla ludzi i środowiska, z dróg na kolej. Wspierane też będą inwestycje w infrastrukturę transportu intermodalnego: w budowę i modernizację ogólnodostępnych centrów logistycznych, terminali kontenerowych na liniach kolejowych, w portach, a także wdrażanie systemów informatycznych pozwalających na śledzenie ładunków i obsługę centrów logistycznych. Przewiduje się wdrożenie systemu nowoczesnej łączności kolejowej GSM-R i systemów zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS). W miarę możliwości i przy uwzględnieniu racjonalności ekonomicznej czynione będą również starania na rzecz zachowania subregionalnych połączeń kolejowych.
W dziedzinie transportu drogą wodną realizowana będzie koncepcja autostrad      morskich i wzmocnienia znaczenia portów. Powstrzymaniu regresu w transporcie morskim posłuży podniesienie atrakcyjności polskich portów (głównie poprzez doinwestowanie infrastruktury portowej, zapewnienie sprawnego dostępu drogowego i kolejowego do portów morskich, poprawę zarządzania logistyką), odnowa floty, przyspieszenie procesów restrukturyzacji. Wzmocnienie roli ośrodków portowych będzie następowało również poprzez rozwój usług okołoportowych Ze względu na duże przyrodnicze i gospodarcze znaczenie ekosystemów morskich, a także ze względu na ich wysoką podatność na degradację, w działaniach tych szczególna uwaga zostanie zwrócona na minimalizowanie możliwych negatywnych skutków dla środowiska. Realizowane będą także przedsięwzięcia zmierzające do odnowy floty i do podniesienia udziału wodnego transportu śródlądowego w przewozach ładunków i w przewozach turystycznych, zwłaszcza tam, gdzie rozwój tej formy transportu będzie możliwy na bazie już istniejącego zainwestowania hydrotechnicznego, po jego ewentualnej modernizacji lub odtworzenia. 

<  1  2  3  4  5  6  7    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Znaczenie informacji Rola informacji we swpółczenych formach inwestowania. Znaczenie wiadomości w aspelcie globalizacji gospodarki światowej.
  • System Eures EURES (EURopean Employment Services - Europejskie Służby Zatrudnienia), jest siecią współpracy publicznych służb zatrudnienia i ich partnerów na rynku pracy
  • Usługi bankowości internetowej Portale finansowe są to witryny w sieci Internet, które zawierają przeróżne informacje związane z finansami on-line, a szczególnie bankowością
  • Inwentaryzacja w firmie Inwentaryzacja obejmuje ogół czynności zmierzających do ustalenia faktycznego stanu majątku jednostek gospodarczych.
NEWSY
  • XIII Kongres Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości Już po raz trzynasty Polska Federacja Rynku Nieruchomości ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w Kongresie PFRN.
  • Bydgoski Festiwal Muzyczny Bydgoski Festiwal Muzyczny, organizowany w 125. rocznicę urodzin i 70-lecie śmierci Artysty, W tym roku Festiwal odbędzie się pod hasłem: Karol Szymanowski i mistrzowie muzyki XX wieku.
  • Lato z bankiem centralnym w Lublinie NBP Oddział Okręgowy w Lublinie organizuje letnią akcję Lato z bankiem centralnym w dniach 12 lipca - 10 sierpnia 2007 r. przy ul. Chopina 6 w godz. 8.00 - 13.00 od poniedziałku do piątku
Copyright © 2007-2009seoteka