Wyszukiwarka
E-commerce
Dodał admin, 2008-07-04 Autor / Opracowanie: apolla
E-commerce możemy zdefiniować jako wymianę informacji handlowych i gospodarczych, oraz prowadzanie transakcji zgodnie z odpowiednimi strategiami biznesowymi za pośrednictwem sieci komputerowych

<  1  2  3  4  5  6    >


Potencjalni zainteresowani: wszystkie organizacje sprzedające produkty dla klientów, niezależnie od tego czy są to klienci organizacyjni czy też indywidualni
Rozszerzenie systemu: możliwość rozbudowy systemu sklepu internatowego o zaawansowane narzędzia marketingu w sieci WWW, takie jak na przykład budowa społeczności wokół produktu.
Firma Deloitte Consulting szacuje, że w 2002 roku Stany Zjednoczone wygenerują znakomitą większość całkowitych przychodów z tytułu e-commerce (842 mld dolarów), podczas gdy pozostałe regiony świata razem wzięte wygenerują pozostałe 300 mld dolarów. Rynek azjatycki ma według prognoz wygenerować około 50 mld dolarów przychodu.
Co ciekawe, opracowany wcześniej przez Forrester Research raport sugerował, że wielkość światowego rynku e-commerce, wraz z rokiem 2003, osiągnie wartość z przedziału 1,4 bln do 3,2 bln dolarów, zależnie od tego, czy utrzyma się korzystna koniunktura na rynku.
Według raportu Datamonitor, wraz z rokiem 2002 Europa stanowić będzie 34% całkowitych wydatków na oprogramowanie do handlu elektronicznego, czyli o 11% więcej niż w roku 1997.
Firma Datamonitor przewiduje, że inwestycje w rozwiązania programistyczne do obsługi rynku business-to-consumer będą stopniowo malały, od 41% w 1997 do 22% w roku 2002.
Wielkość rynku i infrastruktura
Starając się porównać różne rynki światowe należy pamiętać, że Internet jest zupełnie nowym medium przekazu dóbr. Cała infrastruktura światowego Internetu ma około 5 lat, co rok zostajemy zaskakiwani nowościami technicznymi z dziedziny rozwiązań internetowych. Internet w Stanach Zjednoczonych ma najdłuższą historię, rynek ten jest bardzo podatny na nowości, co wpływa na przewodnictwo tego kraju pod względem wykorzystania e-biznesu.
Ameryka Północna/Stany Zjednoczone
Dynamika przyrostu nowych użytkowników w Stanach Zjednoczonych w ostatnim okresie nie jest zbyt imponująca. Jednak pamiętajmy, ze Stany Zjednoczone okres "przyłączania użytkowników" mają już za sobą - teraz następuje znaczne zwiększanie dynamiki rozwoju e-commerce.
Użytkownicy Internetu w Ameryce Północnej
Warto zwrócić tutaj uwagę na liczbę użytkowników Internetu w stosunku do wszystkich mieszkańców tego kraju.
Aktywni użytkownicy Internetu w stosunku do populacji
Jako "aktywnego" użytkownika zdefiniowano osobę przebywającą w Internecie raz w tygodniu przez godzinę. Prognozy wskazują, że do roku 2002 42% mieszkańców (powyżej 14 roku życia) będzie korzystało w Internetu.
Jako przyczyny dominacji Stanów Zjednoczonych (jeśli chodzi o rozwój, infrastrukturę oraz e-commerce) można wyszczególnić:
• masowość dostępu do Internetu,
• Stany Zjednoczone wciąż dominują pod względem ekonomicznym na świecie,
przekłada się to również na płaszczyznę Internetu,
• coraz młodsze osoby korzystają z Internetu,
• rośnie akceptacja dla zakupów online,
• dominacja języka angielskiego na świecie,
• tanie koszty podłączenia do sieci.
Dodatkowym aspektem jest liczba komputerów w USA.
Poniżej przedstawione zostało zestawienie niektórych państw europejskich i Stanów Zjednoczonych, porównanie to dotyczy liczby komputerów oraz liczby hostów (dane te pochodzą z roku 1998).
kraj liczba komputerów na 100 osób liczba hostów na 1000 osób
USA 35 38,4
Niemcy 17 8,8
Szwecja 18 26,4
Włochy 11 b.d.
Porównanie liczby komputerów i hostów


<  1  2  3  4  5  6    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Wpływ internetu i telefonii komórkowej na relacje międzyludzkie Jednymi z podstawowych cech Internetu jest jego globalność i masowość, a głównym jego elementem jest społeczność, która używa w poszukiwaniu informacji czy też komunikacji z innymi użytkownikami
  • Rodzaje dostępu do Internetu Istnieje wiele sposobów na połączenie komputera z Inernetem. Różnią się one między sobą rozwiązaniem technicznym, prędkością połączenia oraz jego kosztem.
  • Yahoo Yahoo jest to jeden z najpopularniejszych i największych serwisów internetowych na świecie, posiadający wersje w piętnastu językach. Istnieją 24 lokalne oddziały Yahoo na świecie.
  • Protokół FTP Od czasu gdy komputery zostały ze sobą połączone w sieć zaczęły przesyłać między sobą informacje. Obecnie, w czasach gdy Internet jest siecią globalną, różnego rodzaju pliki krążą po całym świecie.
NEWSY
  • Google: targetowanie ma swoje granice Google chce, aby jego reklamy były jak najlepiej dostosowane do preferencji użytkownika. Zaznacza jednak, że nie popiera tworzenia jednego profilu na bazie różnych zachowań użytkownika w sieci.
  • ICE może uratować Ci życie ICE - właśnie pod takim hasłem coraz więcej Polaków zapisuje w komórce numer osoby, do której ratownicy powinni zadzwonić w razie wypadku.
  • Kierunek Europa Światowa turystyka ma się dobrze. W porównaniu z egzotycznymi zakątkami, Europa pozostaje wartością trwałą i ulubionym kierunkiem wyjazdów wakacyjnych Europejczyków.
Copyright © 2007-2009seoteka