Wyszukiwarka
E-commerce
Dodał admin, 2008-07-04 Autor / Opracowanie: apolla
E-commerce możemy zdefiniować jako wymianę informacji handlowych i gospodarczych, oraz prowadzanie transakcji zgodnie z odpowiednimi strategiami biznesowymi za pośrednictwem sieci komputerowych

<  1  2  3  4  5  6    >

To, że każda organizacja będzie rozważała kiedyś wykorzystanie Electronic Commerce (EC) w prowadzeniu własnej działalności jest sprawą w miarę oczywistą. Zawarte poniżej podpowiedzi mogą znacznie ułatwić podjęcie decyzji o rozpoczęciu wykorzystywania EC oraz umożliwić lepsze określenie własnych potrzeb.
• Firma ma wielu partnerów handlowych i chce obniżyć koszy zawierania transakcji handlowych. Rozwiązaniem może być system umożliwiający wymianę danych w postaci elektronicznej. Powinno to pozwolić wydatnie obniżyć koszty związane z zawieraniem transakcji handlowych, zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów. Koszty dostępu do Internatu są już znacznie niższe niż w przypadku wykorzystywania klasycznych kanałów komunikacji takich jak faks, poczta kurierska itp. Systemy dedykowane do obsługi klientów nie wymagają od partnerów dużych inwestycji w narzędzia. Proste przeglądarki WWW w pełni zaspokajają potrzeby w zakresie prezentacji danych. Dodatkowo dzięki wykorzystaniu marketingu on-line istnieje możliwość przygotowania specjalnej reklamy dla określonej grupy klientów. W połączeniu z aktualizowanymi na bieżąco, wariantowymi katalogami, daje to możliwość istotnego wsparcia sprzedaży.
• Firma ma problemy z zarządzaniem łańcuchem dostaw. Tradycyjny zarządzanie łańcuch dostaw, polegające na kontaktowaniu się za pomocą telefonu, faksu i poczty jest nieefektywne. Może wystąpić szereg problemów: braki komponentów do produkcji, nieterminowe dostawy, niezgodność zamówienia z dostawą. Firmy, aby się przed nimi zabezpieczyć, zwiększają ilość magazynowanych półproduktów, lub też biorą pod uwagę możliwość przestojów. Istnieje jednak możliwość istotnej poprawy sytuacji. Rozwiązaniem jest przygotowanie systemu EC połączonego z oprogramowaniem ERP lub uruchomienie odpowiedniego komponentu w ramach systemu ERP. Całość powinna pozwolić na automatyzację procesu zakupu oraz elektroniczną wymianę danych pomiędzy firmą a jej dostawcami.
• Firma chce otworzyć nowy kanał sprzedaży. Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego kanału sprzedaży może przynieś dla firmy wymierne korzyści. Uzyskuje ona dostęp do nowych rynków, do nowych grup potencjalnych klientów.
• Firma poszukuje nowych możliwości reklamowania oferowanych przez siebie produktów i usług. Firma chce dotrzeć z reklamą do grupy społecznej z której rekrutują się użytkownicy Internetu. W tym obszarze Internet dzięki możliwości wykorzystania szeregu nowych technik marketingowych daje bardzo duże możliwości. Na przykład może to być budowa wokół danego produktu, społeczności sieciowej oraz wykorzystanie faktu że zadowolony klient jest najlepszym sprzedawcą. Ponieważ grupa osób korzystających z Internetu coraz bardziej się rozszerza i nie jest już w tej chwili ograniczona do entuzjastów, rola i możliwości tego kanału dla celów reklamy ostatnio bardzo wzrosły.
Tu zarysowaliśmy bardziej szczegółowo niektóre możliwości jakie daje wykorzystanie Electronic Commerce oraz sieci Internet. Do prezentacji w wybraliśmy przykłady które, naszym zdaniem, mogą zainteresować największą grupę osób. Pozwalają one poczuć potencjał jakie daje nowa rzeczywistość XXI wieku oraz zastanowić się, jaki system mógłby być przydatny dla Państwa. Oczywiście treść przedstawiona w tym obszarze nie obejmuje całego bogactwa tematu - mamy jednak zamiar uzupełniać te strony o kolejne ciekawe przykłady.
Dla wielu firm Internet jest wspaniałym medium do działań ukierunkowanych na zdobycie klienta. Dzięki wykorzystaniu możliwości jakie daje nowoczesna technologia łatwo jest przygotować węzeł WWW ukierunkowany na zdobycie konkretnego typu klienta. Architektura, zawartość i zarządzanie wyświetlaniem stron WWW może ułatwić prowadzenie nowej generacji działań marketingowych: dynamicznego marketingu one-to-one (jeden do jednego). Polega on na indywidualizowaniu przekazu pod kątem danego klienta, odbiorcy reklamy. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi analitycznych i technologii przekazu w Internecie, można przygotować specjalizowaną prezentację, trafiającą dokładnie w profil i zainteresowanie odbiorcy. Konsekwencją tego jest zainteresowanie potencjalnego użytkownika produktu, lepsze uświadomienie sobie i identyfikacja z potrzebami realizowanymi przez produkt. Wszystko to łącznie owocuje wzrostem lojalności klientów i wielkości zakupów. Równolegle z takim wykorzystaniem technologii EC firma może dalej posługiwać się klasycznymi kanałami dystrybucji.

<  1  2  3  4  5  6    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Ochrona danych Od pewnego czasu nie ustają dyskusje na temat bezpieczeństwa, a raczej ryzyka związanego z surfowaniem w Internecie z wykorzystaniem przeglądarek WWW.
  • Wirusy i robaki internetowe Wirus komputerowy (ang.Virus) jest to program posiadający zdolność samodzielnego powielania się i przenoszenia się na inne komputery.
  • Wpływ internetu i telefonii komórkowej na relacje międzyludzkie Jednymi z podstawowych cech Internetu jest jego globalność i masowość, a głównym jego elementem jest społeczność, która używa w poszukiwaniu informacji czy też komunikacji z innymi użytkownikami
  • Telefonia Internetowa Telefonia internetowa - jeszcze kilka lat temu hasło to było popularne jedynie wśród małej grupki ludzi z branży komputerowej.
NEWSY
  • Gdański samorząd wspiera finansowo służby mundurowe Gdański samorząd od wielu lat aktywnie wspiera finansowo powiatową administrację zespoloną – służby mundurowe. Dzięki środkom Urzędu Miejskiego zarówno gdańska Policja
  • Turystycze atrakcje za unijne pieniądze Stoimy przed unikalną szansą wypromowania nie tylko konkretnego regionu, ale także stworzenia markowych produktów, które przyciągną tysiące turystów krajowych i zagranicznych..
  • iPLUS iPlus to największy zasięg szerokopasmowego dostępu do internetu w technologii 3G oraz superszybki internet w technologii HSDPA. Usługi trzeciej generacji dostępne są już w ponad 80 różnych
Copyright © 2007-2009seoteka