Wyszukiwarka
Instytucje ubezpieczeniowe w Polsce
Dodał admin, 2008-03-22 Autor / Opracowanie: bbojka
Głównymi instytucjami ubezpieczeniowymi w Polsce są:

<  1  2  3  4  5  6  


POLSKA IZBA POŚREDNIKÓW UBEZPIECZENIOWYCH I FINANSOWYCH (PIPUIF)
zarejestrowana w 2002 roku i działająca na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 maja 1989 o izbach gospodarczych (Dz.U. Nr 35, poz. 195 ze zm.) zrzesza podmioty gospodarcze współpracujące z ponad 12 000 pośredników ubezpieczeniowych i finansowych. Od 2003 roku jest członkiem Europejskiej Federacji Pośredników Ubezpieczeniowych BIPAR z siedzibą w Brukseli, założoną w 1937 roku.
Siedzibą Izby jest Warszawa. Terenem działania Izby jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej. Izba może wykonywać swoje zadania również poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.

Podstawowym zadaniem Izby jest reprezentacja i ochrona interesów gospodarczych jej członków. Do zadań Izby należy w szczególności:
1. ustanawianie i promowanie, wysokich standardów świadczenia usług pośrednictwa ubezpieczeniowego i finansowego oraz aktywny udział w zagwarantowaniu ich przestrzegania,
2. inicjowanie działań, które wpłyną na rozwój rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego i finansowego w Polsce,
3. wspieranie inicjatyw gospodarczych członków Izby,
4. prowadzenie działalności edukacyjnej poprzez prowadzenie szkoleń i seminariów dla swoich Członków oraz innych zainteresowanych osób.

Cele PIPUIF:
Reprezentacja interesów środowiska . Uczestniczenie w procesie powstawania aktów prawnych dotyczących działalności ubezpieczeniowej i finansowej . Współpraca z instytucjami i organizacjami rynku ubezpieczeniowego i finansowego . Inicjowanie działań, które wpłyną na rozwój rynku ubezpieczeniowego i finansowego . Podnoszenie świadomości ubezpieczeniowej i finansowej w społeczeństwie . Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pośredników. Podnoszenie etyki zawodowej . Podnoszenie rangi zawodu pośrednika ubezpieczeniowego i finansowego . Wspieranie inicjatyw gospodarczych członków Izby . Poszukiwanie form finansowego wspierania realizacji celów statutowych przez Izbę i jej członków . Integracja środowiska.

<  1  2  3  4  5  6  






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Czynności bankowe Tradycyjne definicje banku określają bank jako przedsiębiorstwo usługowe, którego działalność polega wyłącznie na udzielaniu kredytów i zdobywaniu środków potrzebnych do sfinansowania kredytów.
  • Marketing partnerski Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.
  • Analiza zdolności kredytowej Badanie zdolności kredytowej nie jest jednorazową analizą i oceną przed udzieleniem kredytu, ale stale powtarzanym procesem, który realizują różne działy banku.
  • Koszty leasingu Wynagrodzenie finansującego składa się z następujących elementów: opłaty manipulacyjne z tytułu zawarcia umowy leasingu, marża, koszty finansowania, warunki zakupu przedmiotu leasingu od dostawcy
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka