Wyszukiwarka
Public Relations
Dodał admin, 2008-03-22 Autor / Opracowanie: gosiakat
PR- dostarczanie społeczeństwu informacji, perswazja mająca na celu modyfikowanie postaw oraz usiłowanie zbliżenia postaw i działań instytucji do nastawienia klientów

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  



Specjalne rodzaje wystąpień słownych

Mówca zwracający się do słuchaczy inicjuje komunikowanie jednokierunkowe. Dopiero specjalne formy słownego komunikowania zasługują na miano dialogu, czyli rozmowy. Formą bezpośredniego spotkania są konferencje prasowe, w których przewidziana jest seria pytań ze strony zaproszonych dziennikarzy. Konferencje powinny być dobrze i dokładnie zaplanowane, zarówno co do przebiegu, jak i daty imprezy. Jednak specjaliści PR często muszą radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi, wówczas konferencja prasowa musi utrzymać łączność psychiczną z otoczeniem instytucji.
Planowanie i prowadzenie konferencji prasowej
Istotą konferencji jest dostarczenie nowych informacji, podanie aktualnych wiadomości. Gdy decydujemy się na organizację konferencji powinniśmy troskliwie przygotować listę uczestników, zaproszenia rozesłać faksem lub listem, a czasem nawet przez specjalnych posłańców. Nie należy pomijać kogokolwiek z zainteresowanych tematem, gdyż może wywołać to odruch niechęci, a nawet wrogości. Zaproszenie powinno zawierać ogólny opis spraw, które zostaną poruszone, tak aby redakcja wiedziała kogo wysłać.
Przygotowanie sceny
Przygotowanie konferencji przypomina produkcję audycji telewizyjnej. Organizatorzy mają dostarczać materiały dla rzecznika, dbać o sprawny przebieg. Sami jednak pozostają w tle. Oto dwie rady doświadczonych organizatorów:
ˇ Rzecznik nigdy nie powinien prosić dziennikarzy o dyskrecję/
ˇ Rzecznik nie może kłamać.
Jak dobrze wypaść w radiu i telewizji.
Wystąpienie radiowe czy telewizyjne powinno być dobrze przygotowanie, chociaż oczywiście nie da się wszystkiego przewidzieć i improwizacja jest niezbędna, a nawet pożądana. Gdy występujemy należy:
ˇ Nie przerywać innym dyskutantom.
ˇ Mówić krótko
ˇ Stawiać wyraźne tezy.

W studio telewizyjnym zachowywać się naturalnie, ale nie swobodnie. Ubierać się elegancko, lecz z umiarem. Siedzą nie wykonywać gwałtownych ruchów.


<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Rynek kapitałowy Rynek kapitałowy jest segmentem rynku finansowego, który tworzą transakcje zawierane długoterminowymi instrumentami finansowymi, tzn. instrumentami o terminie realizacji dłuższym niż rok
  • Deregulacja polskiego rynku pracy Rynek pracy jest systemem regulacji, w skład tego systemu wchodzą prawa popytu i podaży na pracę, mniej czy bardziej złożone okoliczności wyznaczające poziom wynagrodzeń,
  • Ustanie stosunku pracy Rozwiązanie stosunku pracy – następstwo czynności prawnej (oświadczenia woli) jednej lub obydwu stron stosunku pracy.
  • Fundusz inwestycyjny Jak inwestować w fundusz inwestycyjny. Kilka porad dotyczących inwestowania w produkty fiansowe.
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka