Wyszukiwarka
Public Relations
Dodał admin, 2008-03-22 Autor / Opracowanie: gosiakat
PR- dostarczanie społeczeństwu informacji, perswazja mająca na celu modyfikowanie postaw oraz usiłowanie zbliżenia postaw i działań instytucji do nastawienia klientów

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >


 Przemówienia

Napisanie przemówienia.
Praktycy PR często wzywani są do przygotowania pisemnego przemówienia. W tej roli ich praca ma być niedostrzegalna. Mają tak pisać, aby odzwierciedlić osobowość i funkcję mówcy, a nie swoją własną.
Podstawowe wskazówki pisania dobrego przemówienia:
ˇ Mowa powinna zawierać coś wartościowego i trwałego.
ˇ Mowa powinna się skupić na jednym, a co najwyżej na dwóch głównych tematach.
ˇ Mowa wymaga dokładności i faktów.
ˇ Rodzaj audytorium oraz typ spotkania określają styl i treść mowy.
ˇ Podstawą jest klarowne napisanie mowy.

Dobre przemówienie należy przygotować w formie modułowej, czyli odrębnych części połączonych łącznikami stylistycznymi. Schemat takich modułów:
ˇ Wprowadzenie – nawiązanie kontaktu ze słuchaczami.
ˇ Przedstawienie głównego celu.
ˇ Rozwinięcie tematu z przykładami, faktami, argumentami, a także anegdotami.
ˇ Przedstawienie celu pobocznego, jeśli taki występuje.
ˇ Prezentacja głównego punktu mowy.
ˇ Przerywnik, najlepiej anegdotyczny.
ˇ Powtórzenie sedna mowy.
ˇ Zwięzła konkluzja na zakończenie.

Technika pisania przemówień.

Różnica między przemówieniem drukowanym a wygłaszanym.
Główna zasada dobrego przemówienia wygłaszanego do zebranych słuchaczy jest oczywista – słowa powinny odzwierciedlać normalny tok myślenia. Pisząc mowę do wygłaszania musimy ją konstruować w prostszy i bardziej swobodny sposób niż mowa przeznaczona do druku. Zdania muszą być krótsze, choć dla urozmaicenia można włączyć zdanie dłuższe, ale o prostej konstrukcji. Należy co pewien czas dokonywać repetycji, powtórzeń zasadniczych stwierdzeń.
Przemówienia powinny:
ˇ Być głośno czytane.
ˇ Unikać zdań złożonych i długich.
ˇ Używać retorycznych przejść od jednej sekcji mowy do drugiej.
ˇ Korzystać z pytań retorycznych.
ˇ Nie zapowiadać dowcipów.
ˇ Używać slajdów, rzutników pisma, tablic.

Największym błędem, jest nadanie wystąpieniu „ oficjalnej formy”. W rezultacie wypowiedź jest nie tylko sztuczna, ale po prostu niezrozumiała dla zwykłego człowieka.
 

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Spółka Cywilna jest to umowa , na mocy której wspólnicy poprzez działanie w sposób określony, a w szczególności poprzez wniesienie wkładów zobowiązuje się do
  • Pożyczka Ekspreskasa w Ferratum Bank - nasza opinia Firmy pożyczkowe działają często pod wieloma markami. Strategia ta ma na calu poszerzanie rynku, czy manipulacje i zmylanie klientów?
  • Bankowość elektroniczna w Polsce Głównym, a zarazem podstawowym celem tej odmiany bankowości jest umożliwienie dostępu do pieniędzy zgromadzonych na rachunkach klientom indywidualnym i instytucjonalnym w prosty i bezpieczny sposób.
  • Formy rozliczeń bankowych Formy i tryb rozliczeń pieniężnych ustala prezes NBP. Podmioty gospodarcze i inne osoby prawne, a także osoby fizyczne gromadzą swe środki pieniężne na rachunkach bankowych
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka