Wyszukiwarka
Public Relations
Dodał admin, 2008-03-22 Autor / Opracowanie: gosiakat
PR- dostarczanie społeczeństwu informacji, perswazja mająca na celu modyfikowanie postaw oraz usiłowanie zbliżenia postaw i działań instytucji do nastawienia klientów

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >


Zrozumieć media
Mass media są wielkimi, konkurencyjnymi ze sobą instytucjami, tworząc rodzaj gałęzi przemysłu. Głównym kryterium doboru ich przekazów jest zwiększenie sprzedaży własnych produktów, programów radiowych i telewizyjnych, numerów gazet i czasopism. Dlatego skuteczne docieranie do mediów z własnymi przekazami wymaga umiejętności takiego ich uformowania, aby spełniały kryterium atrakcyjności odbiorczej.
Menedżerowie, którzy kierują się satysfakcją klienta, a nie samozadowoleniem z wielkości produkcji, nie będą mieli trudności w rozciągnięciu ww. zasady na kontakty z mediami. Nie tylko sprzedają swoje towary, ale także opinie o nich, a tu często najważniejszym klientem jest dziennikarz. Natomiast menedżerowie, którzy unikają kontaktu z mediami tracą bardzo wiele.
Praktyk PR powinien dobrze orientować się w aktualnej ofercie mediów masowych. Nie chodzi jedynie o ogólną znajomość rynku mediów( nakłady, struktura demograficzna odbiorców), ale także o znajomość profili redakcyjnych pism, stylu dziennikarstwa, nawyków selekcyjnych. Bowiem w kontaktach z prasą( a także serwisach radiowych i telewizyjnych) podstawą PR jest przygotowanie i przesłanie własnych materiałów.
Prasę, czyli gazety i czasopisma, można podzielić na trzy zasadnicze grupy:
ˇ prasa ekonomiczna,
ˇ prasa fachowa,
ˇ prasa centralna i regionalna.

Najważniejsza dla PR jest prasa ekonomiczna i branżowa, ale również pozytywne wzmianki w prasie centralnej i lokalnej są niezmiernie korzystne dla przedsiębiorstwa.
Zdobycie uwagi mediów wymaga zrozumienia istoty wiadomości dziennikarskiej( news). Sprowadza się ona do zainteresowania człowiekiem, czyli jego słowami i czynami. Media masowe niewiele obchodzą zjawiska przyrody, nowe technologie, rozwiązania organizacyjne, o ile nie mają „współczynnika ludzkiego”.
Mówiąc o mediach nie można pominąć telewizji. Jednak uzyskanie dostępu do telewizji jest, z uwagi na wielką konkurencję, bardzo trudne. Można wykupić reklamę, ale wymaga ona znacznych nakładów finansowych. Można jednak wejść na antenę za darmo, gdy ma się niezwykłą wiadomość.
Mimo wielkiej roli telewizji, radio pozostaje bardzo wpływowym, chociaż słabo docenianym w PR, medium. Pozyskanie dla swojej firmy dziennikarzy radiowych, prowadzenie audycji promocyjnych jest dla wielu przedsięwzięć wielce korzystne.
Biorąc pod uwagę wszystkie media, praktycy PR okresowo dostarczają im informacji w specjalnej formie, zwanej informacjami dla pracy.
 

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Odpowiedzialność materialna pracownika Odpowiedzialność materialna pracownika jest to ogół zasad określających finansową odpowiedzialności pracowników za szkody wyrządzone pracodawcy.
  • Mobbing Mobbing to rodzaj terroru psychicznego ze strony pracodawcy, przełożonego, lub grupy pracowników, skierowany przeciwko jednemu pracownikowi lub wyodrębnionej grupie pracowników
  • Preferencja płynności - teoria Keynesa J. M. Keynes przedstawił swoją teorię pieniadza, zwaną teorią preferencji płynności,
  • Charakterystyka aktywów trwałych Aktywa to majątek, środki gospodarcze, zasoby jednostki oraz zasoby pozostające pod kontrolą jednostki, które mają jej przynieść korzyści ekonomiczne, składniki trwale związane z jednostką
NEWSY
  • Jak dotrzeć do nowości w farmacji, kosmetologii, produkcji żywności..? Świat kosmetologii i farmacji nieustannie poszukuje nowości. Wprowadzanie nowych substancji aktywnych czy technologii produkcji, jest istotnym elementem sukcesu.
  • Bezpieczny przesył danych w Windows Vista Specjalistyczny klient VPN IPSec Client od Funkwerk-EC zapewnia bezpieczny transfer danych w firmowej wirtualnej sieci prywatnej i jest kompatybilny z Windows Vista. Czy oby na pewno będzie można czuć
  • iPLUS iPlus to największy zasięg szerokopasmowego dostępu do internetu w technologii 3G oraz superszybki internet w technologii HSDPA. Usługi trzeciej generacji dostępne są już w ponad 80 różnych
Copyright © 2007-2009seoteka