Wyszukiwarka
Public Relations
Dodał admin, 2008-03-22 Autor / Opracowanie: gosiakat
PR- dostarczanie społeczeństwu informacji, perswazja mająca na celu modyfikowanie postaw oraz usiłowanie zbliżenia postaw i działań instytucji do nastawienia klientów

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >


Publikacja wewnętrzna może przyjąć skromną formę powielanego biuletynu, lecz też mieć postać drukowanej gazety, czasopisma, a nawet eleganckiego magazynu ilustrowanego.
Wszystkie publikacje wewnętrzne mają podobne zadania: dokumentowanie oraz rejestrację stanowiska organizacji wobec istotnych problemów; publikowanie informacji niezbędnych dla osiągania celów organizacji; dotarcie z informacjami do wyodrębnionych grup społecznych; możliwość upublicznienia swojego stanowiska w sposób dokładnie określony przez daną organizację, bez cudzych zmian i zniekształceń.
Publikacje wewnętrzne są bardzo zróżnicowane. Mogą podejmować tematy i sprawy, które są ważne jedynie dla kierownictwa. Mogą również wybierać tematy, które interesują przede wszystkim szeregowego pracownika. Z reguły jednak łączą oba punkty widzenia. Dla sukcesu czytelniczego równie ważne jak podejmowanie atrakcyjnych tematów i interesujących spraw, jest szczerość, mądry wybór tematów, prosta forma, jasny styl oraz stała troska, aby pomagać pracownikom w rozumieniu spraw firmy i własnej pozycji zawodowej.
Uzupełniającymi publikacjami zakładowymi są broszury i podręczniki zawodowe. Pełnią one trzy podstawowe funkcje:
1. Socjologiczną.
2. Dokumentacyjną.
3. Organizacyjną.

Memoranda i listy
Mimo rosnącej popularności faksów, poczty elektronicznej i telefonów komórkowych, okólniki, memoranda i listy pozostają podstawą wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji firmy. Adresowane do jednego lub grupy odbiorców, dokładnie przekazują konkretną informację, wyrażają opinię, apelują o poparcie.
Skomputeryzowane pisanie korespondencji pozwala na drukowanie tysięcy listów promocyjnych, które wyglądają jak korespondencja indywidualna, a w rzeczywistości drukowane są seryjnie z posiadanej komputerowej listy adresowej. Takie listy wywierają dużo lepsze wrażenie, a więc mają większy wpływ niż anonimowe ulotki promocyjne.

Druki ulotne, przemówienia drukowane oraz „backgrounders”
W każdym przedsiębiorstwie krąży wiele bardzo różnych druków. Z okazji jubileuszów wydaje się ulotki, zaproszenia, drukuje przemówienia prezesa. Wydaje się także tzw. Backgrounders, czyli zwięzłe informacje o zakładzie.
Komunikaty bieżące są zazwyczaj wywieszane na tablicach ogłoszeniowych, choć coraz więcej firm przesyła je również wewnętrzną pocztą elektroniczną

 Media dla zbiorowości zewnętrznej
Najbardziej efektywnym i ekonomicznym środkiem komunikowania jest prasa, radio, telewizja czy mass media. Mówienie do dziennikarzy, inaczej mówienie do mediów, jest jakby przemawianiem przez wielki megafon, który jest zdolny przenieść nasz głos wyraźnie i donośnie do wielkiego i zróżnicowanego audytorium. Co więcej, ten głos jest postrzegany jako stronniczy, bardziej wiarygodny od reklamy w mediach.
 

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Cechy leasingu Leasing stanowi formę finansowania inwestycji, polegającą na uzyskaniu środków inwestycyjnych w zamian za ustalony czynsz (raty leasingowe), bez konieczności ich bezpośredniego zakupu
  • Wpływ Banku Centralnego W Polsce do 1998 r. NBP w procesie realizacji polityki pieniężnej formułował właśnie cele pośrednie i operacyjne, przyjmując pewne specyficzne wielkości, które oprócz tego, że zachowują
  • Usługi bankowości internetowej Portale finansowe są to witryny w sieci Internet, które zawierają przeróżne informacje związane z finansami on-line, a szczególnie bankowością
  • Elektroniczne karty bankowe Elektroniczne karty bankowe są najbardziej rozpowszechnionym produktem elektronicznym na rynku bankowości w Polsce.
NEWSY
  • Styczniowe niebo Styczeń szykuje nam wiele atrakcji: wysokie maksimum aktywności Kwadrantydów, jasną kometę 8P/Tuttle, wciąż jasnego Marsa i zbliżającego się do opozycji Saturna
  • Ferguson może odetchnąć Ostatnie dwa ligowe mecze między Chelsea a Manchesterem United kończyły się remisami. Do rozstrzygnięcia finału Pucharu Anglii potrzebowano dogrywki, a wczoraj Tarczę Wspólnoty MU wygrał
  • SGGW rozpoczyna rekrutację W tym roku SGGW otworzyła cztery nowe kierunki: dietetykę, logistykę, informatykę i pedagogikę. Dietetykę na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji będzie mogło studiować 60 osób.
Copyright © 2007-2009seoteka