Wyszukiwarka
Public Relations
Dodał admin, 2008-03-22 Autor / Opracowanie: gosiakat
PR- dostarczanie społeczeństwu informacji, perswazja mająca na celu modyfikowanie postaw oraz usiłowanie zbliżenia postaw i działań instytucji do nastawienia klientów
Jeszcze podczas I wojny światowej prezydent Woodrrow Wilson powołał, pod kierownictwem dziennikarza George’a Creela, tzw. Komitet Creela, który prowadził akcję propagandową sprzedaży bonów Pożyczki Wolności emitowanej na cele wojenne. W wyniku tej kampanii zyskało nie tylko wojsko, ale też znacznie udoskonalono techniki PR.
Mimo kąśliwych uwag, PR stale się rozwijał. Na wielką skalę prowadzono w USA działania PR w czasie II wojny światowej. Kampanie informacyjne i propagandowe prowadził specjalnie utworzony Offce of War Information. Również i ta ofensywa PR odniosła w społeczeństwie amerykańskim wielki sukces.
Po zakończeniu wojny wiele osób utworzyło własne firmy konsultingowe. Między innymi John W. Hill wraz z Williamem Knowltonem stworzył firmę, która wkrótce stała się jedna z największych w świecie. Także wiceprzewodniczący Komitetu Creela, Cark Byoir, w 1930r., założył firmę PR, która w 1986 r. połączyła się ze wspominaną wcześniej firma Hilla, tworząc trzecią co do wielkości agencję PR w świecie.
Znany konsultant PR, HAROLD BURSON, rozwinął PR zorientowane marketingowo. Jego agencja Burson-Marsteller jest obecnie największą firmą marketingową i agencją PR na świecie.
PR rozwijały nie tylko prywatne agencje konsultingowe. Jeszcze w latach 20. niektóre
wielkie przedsiębiorstwa tworzyły własne działy PR.
W Europie PR, jednak bez używania tego terminu, jako pierwsi zaczęli rozwijać przedsiębiorcy niemieccy. ALFRED KRUPP utworzył w 1893 r. wydział prasowy, który potem stał się działem Informacji i Obsługi Klientów i Gości. W 1900 r. firma SIEMENS miała już specjalne „biuro literackie”.
PR dzisiaj
Obszar nowoczesnego PR jest bardzo szeroki: stosunki z mediami, komunikacja wewnątrzzakładowa, doradztwo, badania, kontakty za społecznościami lokalnymi, audiowizualne komunikowanie, wykłady, etc., wszystko to mieści się pod szeroko rozumianym pojęciem PR.
Chociaż trudno porównywać polską sytuację z pozycją w USA, to i u nas pojawiły się „jaskółki zmian”. W 1995 r. powstało stowarzyszenie zawodowe – POLSKIE STOWARZYSZENIE PR. Corocznie organizuje się kilkadziesiąt kursów i seminariów zawodowych. W 1996 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim rozpoczęto wykłady z zakresu PR. I co najważniejsze spora grupa rzeczników i doradców prasowych zdała sobie sprawę, że są menadżerami w zakresie komunikowani i kształtowania opinii publicznej.
TECHNIKI PR
DOCIERANIE DO AUDYTORIÓW
Praktycy PR w swojej działalności operują pisanym, drukowanym i żywym słowem, obrazami, ilustracjami, a najczęściej połączeniem wszystkich tych form komunikowania. Obecnie nowe technologie telekomunikacji i informacji, jak komputery i sieci telekomunikacyjne, ułatwiają docieranie z przekazami do ściśle określonych odbiorców.
Praktycy PR używają zarówno kontrolowanych mediów ( dział PR może je kontrolować w zakresie tego co, jak i kiedy oraz do kogo dociera) oraz nie kontrolowanych mediów(ostateczne funkcje są selekcjonowane i redagowane przez dziennikarzy).
PR korzysta z różnych mediów, zarówno masowych, jak i adresowanych do konkretnych grup odbiorców.
WARTO PRZECZYTAĆ
- Marketing partnerski Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.
- Formy rozliczeń bankowych Formy i tryb rozliczeń pieniężnych ustala prezes NBP. Podmioty gospodarcze i inne osoby prawne, a także osoby fizyczne gromadzą swe środki pieniężne na rachunkach bankowych
- Polityka bezpieczeństwa w Bartex Holding S.A. Obecne realia, które zmuszają do gromadzenia i przetwarzania wielkich ilości danych, wymuszają na przedsiębiorstwie odpowiednie nimi zarządzanie i ochronę
- Umowne wynagrodzenie gwarancyjne Zawierając umowę w pełnym wymiarze czasu pracy, pracownik zobowiązuje się pracować w danym miesiącu tyle, ile ten pełny wymiar czasu pracy w skali miesiąca wynosi.
OSTATNIO DODANE
- Świeczki zapachowe i ozodbne - jaki mają na nas wpływ i jakie swiece wybierać.
- Lendon: Pożyczka internetowa za darmo - opinia i recenzja
- Wonga: Pożyczka za 10 zł - opinia i test
- Vivus: darmowa pożyczka w promocji (opinie, analizy i testy)
- Pożyczka Ekspreskasa w Ferratum Bank - nasza opinia
- Pożyczka Extraportfel - nasza opinia
- BGŻOptima - nietypowy internetowy rachunek oszczędnościowy
- Czarnogóra - kurorty w byłej Jugosławii
- Kiedy poczuje ciążę?
- Nowy serwis komputerowy w Krakowie specjalizujący się w produktach Apple
NEWSY
- Music Media - Targi Sprzętu Muzycznego i Sprzętu Oświetleniowego Music Media to najważniejsza impreza branży muzycznej w Polsce. Tylko tutaj w jednym miejscu w miłej atmosferze spotykają się producenci, dealerzy, artyści, media oraz zainteresowani.
- Opole - współpraca z Rumunią coraz bogatsza Od marca tego roku oficjalnym partnerem województwa opolskiego we współpracy zagranicznej jest rumuński okręg Arad i od tego czasu podjęto już kilka wspólnych inicjatyw.
- Włatcy Móch atakują rynek Trwa realizacja kolejnych odcinków Włatców Móch. Trzecią odsłonę niegrzecznej kreskówki TV4 będzie można oglądać od września. Tylko na Wirtualnemedia.pl zwiastun nowej serii animowanej produkcji.
Serwisy warte odwiedzenia
Mapa strony
Biznes i ekonomia :: Hobby :: Internet :: Komputery :: Kultura :: Muzyka :: Motoryzacja :: Nauka i technika :: Rozrywka :: Sport :: Telekomunikacja :: Turystyka :: Zdrowie i uroda :: Inne :: Edukacja :: Spoleczeństwo :: AGD RTV :: Radio i telewizja :: Nieruchomości ::