Wyszukiwarka
Public Relations
Dodał admin, 2008-03-22 Autor / Opracowanie: gosiakat
PR- dostarczanie społeczeństwu informacji, perswazja mająca na celu modyfikowanie postaw oraz usiłowanie zbliżenia postaw i działań instytucji do nastawienia klientów

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >


Jeszcze podczas I wojny światowej prezydent Woodrrow Wilson powołał, pod kierownictwem dziennikarza George’a Creela, tzw. Komitet Creela, który prowadził akcję propagandową sprzedaży bonów Pożyczki Wolności emitowanej na cele wojenne. W wyniku tej kampanii zyskało nie tylko wojsko, ale też znacznie udoskonalono techniki PR.
Mimo kąśliwych uwag, PR stale się rozwijał. Na wielką skalę prowadzono w USA działania PR w czasie II wojny światowej. Kampanie informacyjne i propagandowe prowadził specjalnie utworzony Offce of War Information. Również i ta ofensywa PR odniosła w społeczeństwie amerykańskim wielki sukces.
Po zakończeniu wojny wiele osób utworzyło własne firmy konsultingowe. Między innymi John W. Hill wraz z Williamem Knowltonem stworzył firmę, która wkrótce stała się jedna z największych w świecie. Także wiceprzewodniczący Komitetu Creela, Cark Byoir, w 1930r., założył firmę PR, która w 1986 r. połączyła się ze wspominaną wcześniej firma Hilla, tworząc trzecią co do wielkości agencję PR w świecie.
Znany konsultant PR, HAROLD BURSON, rozwinął PR zorientowane marketingowo. Jego agencja Burson-Marsteller jest obecnie największą firmą marketingową i agencją PR na świecie.
PR rozwijały nie tylko prywatne agencje konsultingowe. Jeszcze w latach 20. niektóre
wielkie przedsiębiorstwa tworzyły własne działy PR.
W Europie PR, jednak bez używania tego terminu, jako pierwsi zaczęli rozwijać przedsiębiorcy niemieccy. ALFRED KRUPP utworzył w 1893 r. wydział prasowy, który potem stał się działem Informacji i Obsługi Klientów i Gości. W 1900 r. firma SIEMENS miała już specjalne „biuro literackie”.

 PR dzisiaj
Obszar nowoczesnego PR jest bardzo szeroki: stosunki z mediami, komunikacja wewnątrzzakładowa, doradztwo, badania, kontakty za społecznościami lokalnymi, audiowizualne komunikowanie, wykłady, etc., wszystko to mieści się pod szeroko rozumianym pojęciem PR.
Chociaż trudno porównywać polską sytuację z pozycją w USA, to i u nas pojawiły się „jaskółki zmian”. W 1995 r. powstało stowarzyszenie zawodowe – POLSKIE STOWARZYSZENIE PR. Corocznie organizuje się kilkadziesiąt kursów i seminariów zawodowych. W 1996 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim rozpoczęto wykłady z zakresu PR. I co najważniejsze spora grupa rzeczników i doradców prasowych zdała sobie sprawę, że są menadżerami w zakresie komunikowani i kształtowania opinii publicznej.

 TECHNIKI PR

 DOCIERANIE DO AUDYTORIÓW

Praktycy PR w swojej działalności operują pisanym, drukowanym i żywym słowem, obrazami, ilustracjami, a najczęściej połączeniem wszystkich tych form komunikowania. Obecnie nowe technologie telekomunikacji i informacji, jak komputery i sieci telekomunikacyjne, ułatwiają docieranie z przekazami do ściśle określonych odbiorców.
Praktycy PR używają zarówno kontrolowanych mediów ( dział PR może je kontrolować w zakresie tego co, jak i kiedy oraz do kogo dociera) oraz nie kontrolowanych mediów(ostateczne funkcje są selekcjonowane i redagowane przez dziennikarzy).
PR korzysta z różnych mediów, zarówno masowych, jak i adresowanych do konkretnych grup odbiorców.
 

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Marketing partnerski Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.
  • Formy rozliczeń bankowych Formy i tryb rozliczeń pieniężnych ustala prezes NBP. Podmioty gospodarcze i inne osoby prawne, a także osoby fizyczne gromadzą swe środki pieniężne na rachunkach bankowych
  • Polityka bezpieczeństwa w Bartex Holding S.A. Obecne realia, które zmuszają do gromadzenia i przetwarzania wielkich ilości danych, wymuszają na przedsiębiorstwie odpowiednie nimi zarządzanie i ochronę
  • Umowne wynagrodzenie gwarancyjne Zawierając umowę w pełnym wymiarze czasu pracy, pracownik zobowiązuje się pracować w danym miesiącu tyle, ile ten pełny wymiar czasu pracy w skali miesiąca wynosi.
NEWSY
  • Music Media - Targi Sprzętu Muzycznego i Sprzętu Oświetleniowego Music Media to najważniejsza impreza branży muzycznej w Polsce. Tylko tutaj w jednym miejscu w miłej atmosferze spotykają się producenci, dealerzy, artyści, media oraz zainteresowani.
  • Opole - współpraca z Rumunią coraz bogatsza Od marca tego roku oficjalnym partnerem województwa opolskiego we współpracy zagranicznej jest rumuński okręg Arad i od tego czasu podjęto już kilka wspólnych inicjatyw.
  • Włatcy Móch atakują rynek Trwa realizacja kolejnych odcinków Włatców Móch. Trzecią odsłonę niegrzecznej kreskówki TV4 będzie można oglądać od września. Tylko na Wirtualnemedia.pl zwiastun nowej serii animowanej produkcji.
Copyright © 2007-2009seoteka