Wyszukiwarka
Public Relations
Dodał admin, 2008-03-22 Autor / Opracowanie: gosiakat
PR- dostarczanie społeczeństwu informacji, perswazja mająca na celu modyfikowanie postaw oraz usiłowanie zbliżenia postaw i działań instytucji do nastawienia klientów

1  2  3  4  5  6  7  8  9    >

PR- zestaw teorii i technik używanych dno adaptacji organizacji do jej całej publiczności. Teorie te i techniki są praktycznymi zastosowaniami socjologii, psychologii społecznej, ekonomii, nauk politycznych, jak również umiejętności dziennikarzy, artystów, ekspertów od zarządzania, marketingu i reklamy ,itp. Do specyficznych problemów związanych z dziedziną public relations.
Choć nadal nie ma jednej, powszechnie przyjętej w świecie definicji, zespół kilkudziesięciu ekspertów ustalił następującą definicje, jako syntetyczną:
Public relations są odrębną funkcją zarządzania, która pomaga ustanowić i podtrzymać wzajemne kanały komunikowania, zrozumienia, akceptacji oraz współpracy między organizacją a jej publicznością; obejmuje rozwiązywanie problemów i zadań, ułatwia dyrekcji uzyskanie informacji i odpowiednie reagowanie wobec nastawienia opinii publicznej; określa i podkreśla odpowiedzialność dyrekcji wobec służby społeczeństwu, pomaga kierownictwu wyczuwać i efektywnie wykorzystywać zmiany opinii publicznej, służy jako system wczesnego ostrzegania i przewidywania tr3ndó społecznych; wykorzystuje podstawowe narzędzia badań społecznych oraz rzetelne i etyczne techniki i sposoby komunikowania.
Można znaleźć wiele definicji PR ja jednak uważam, że najbardziej przemawiającą jest definicja prof. John Marston:
PR jest funkcją zarządzania, która określa podstawy społeczne, łączy politykę i postępowanie organizacji z interesem społecznym, planuje oraz wykonuje kampanie i działania, tak aby zyskać społeczne zrozumienie i akceptację.

 POWSTANIE I EWOLUCJA PR

 Pierwsze doświadczenia amerykańskie
Do grona pionierów amerykańskich PR zaliczane są trzy postacie. Pierwszą z nich jest współpracownik Jerzego Washingtona w czasie wojny o niepodległość, SAMUEL ADAMS. Włożył on niezmiernie dużo inwencji i wysiłku w rozpowszechnienie antyangielskich informacji, aby efektywnie mobilizować kolonistów przeciw brytyjskiej dominacji. W tym celu organizował społeczne komitety korespondentów, będące pierwowzorem współczesnych agencji prasowych.
Po uzyskaniu niepodległości przez USA , przed demokracją amerykańską na początku XIX wieku pojawiły się nowe wyzwania, które dobrze rozumiał AMOS KENDALL, doradca prezydenta Andrew Jacksona. Gdy został jego sekretarzem utworzył nową instytucję- biuro prasowe prezydenta.
Świadomi roli PR byli także ówcześni bankierzy, w tym prezes Banku USA , Nicholas Biddle. Bankierzy używali własnych metod wpływu na opinię publiczną, najczęściej kupując i kontrolując prasę.
Według niektórych źródeł, jako pierwszy zwrotu PR użył prezydent THOMAS JEFFERSON w 1787 r., a w 1832 r. Na Uniwersytecie Yale mówiono już o PR w sensie „relations for public good”(działania na rzecz dobra publicznego).
IVY LEDBETTER LEE- ojciec-założyciel nowoczesnego PR początkowo pracował jako reporter w gazecie finansowej. W 1903 r. zajął się reklamą, a potem promocją handlową. Mocno wierzył, że najlepszym sposobem w jaki biznes może odpowiedzieć na krytykę społeczną, jest uczciwe, dokładne i zdecydowane przedstawienie swych argumentów. Dzięki Lee PR stały się rutynową praktyką amerykańskiego biznesu. Uparcie głosił, że przedsiębiorstwa mają obowiązek informowania obywateli, tak aż jego koncepcja upowszechniała się i w innych sektorach życia amerykańskiego. PR w życiu publicznym mają jednak i innych pionierów.

1  2  3  4  5  6  7  8  9    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Odpowiedzialność pracownika Odpowiedzialność, obowiązek ponoszenia przewidzianych przez przepisy prawne konsekwencji zachowania się własnego lub innych osób
  • Plan finansowy banku PLAN FINANSOWY jest jednocześnie prognozą stanu i instrumentem zarządzania. Musi uwzględniać uwarunkowania zewnętrzne - sytuację makroekonomiczną, stan prawny, normy ostrożnościowe
  • Planowanie w banku Proces planowania w banku jest systematycznym sposobem postę¬powania służącym realizowaniu podstawowych zadań postawionych przez radę nadzorczą j zarząd banku, które ostatecznie służyć
  • Spółka Akcyjna Podstawą funkcjonowania spółki jest statut sporządzony w formie Aktu Notarialnego. Spółka powstaje z chwilą zarejestrowania jej w sądzie. Kapitał zakładowy spółki nie może być niższy niż 500 000 zł
NEWSY
  • MWF HUNFILA’2007 w Budapeszcie Mam przyjemność poinformować, że w dniach 27.09–30.09.2007 roku odbędzie się Międzynarodowa Wystawa Filatelistyczna „HUNFILA’2007” w Budapeszcie.
  • SuitSat Czegoś tak szalonego w historii astronautyki jeszcze nie było. Ze stacji orbitalnej ISS wyrzucono skafander kosmiczny z nadajnikami radiowymi, który stał się samodzielnym satelitą.
  • Pierwsza defilada od lat To było ich święto i nareszcie mogli zaprezentować się w Warszawie w pełnej gali przed mieszkańcami stolicy jak i całęgo kraju oraz świata dzięki przekazom telewizyjnym.
Copyright © 2007-2009seoteka