Wyszukiwarka
Reklama zewnętrzna
Dodał admin, 2008-03-15
Reklama zewnętrzna jest najstarszą formą komunikacji wizualnej. Znaki i malowidła znajdowano w ruinach Pompei i na średniowiecznych budowlach w europejskich miastach.

<  1  2  3  4  5  


Nośniki reklamy w otoczeniu:
Reklama w otoczeniu przynosi najlepsze efekty wówczas, gdy znajduje się blisko punktu sprzedaży lub miejsca, w którym powstaje problem. Przykładem pierwszej jest umieszczenie ma pistolecie nalewczym reklamy produktów sprzedawanych na stacji benzynowej. Przykładem drugiej była kampania promocyjna Volkswagena za pomocą tego samego medium: na pistolecie zamieszczono informację o małym zużyciu paliwa w modelu Golf TDI. Połączeniem obydwu kryteriów jest reklama na wózkach w supermarketach.
Pewne formy reklamy w otoczeniu robią ogromne wrażenie: instalacje artystyczne w centrach handlowych lub stacjach kolejowych przyciągają tłumy. Nadruki reklamowe na jajkach zainteresują konsumenta w porze śniadania, a reklama na szlabanach przy wjeździe na osiedlowy parking zostanie z pewnością zauważona. Przed turniejem tenisowym na kortach trawiastych w 1997 r. na stację Wimbledon waliły tłumy, i to bynajmniej nie z powodu rozgrywek, lecz żeby zobaczyć instalację mechaniczną firmy Nike, znajdującą się na peronie.

Klasyfikacja nośników reklamy w otoczeniu:
W miarę jak rynek dzieli się na coraz mniejsze segmenty, wzrastają koszty, zmniejsza się liczba odbiorców i przybywa reklam, a tradycyjne techniki komunikacji marketingowej coraz częściej zawodzą. Chcąc pozyskać klientów, formy poszukują nowych, skuteczniejszych metod komunikowania się z konsumentami, a taką jest właśnie reklama w otoczeniu. Należy sądzić, że będzie się ona w przyszłości dynamicznie rozwijała. Na uwagę zasługują następujące zalety reklamy w otoczeniu:
• Kampanie reklamowe zorganizowane w pobliżu punktów sprzedaży są znacznie tańsze od akcji promocyjnych: nakłaniają do zakupu podobnie jak promocyjne zniżki cen, ale bez negatywnych skutków w postaci zmniejszenia zysków;
• Dobrze przygotowane kampanie wzmacniają wizerunek marki;
• Nowatorskie kampanie zyskują rozgłos w prasie;
• Reklama w otoczeniu jest skutecznym instrumentem pobudzania potrzeb;

Wykonaniem usług związanych z reklamą w otoczeni zajmują się przeważnie małe formy, przy czym każda specjalizuje się w reklamach na określonym nośniku, np. na pistoletach nalewczych, wózkach w supermarketach. W odróżnieniu od reklam telewizyjnych i prasowych nie ma jednolitych metod oceny skuteczności reklamy w otoczeniu, trudno zatem obiektywnie stwierdzić, czy konkretna kampania zakończyła się sukcesem.
Ogromną rolę w reklamie na elementach otoczenia odgrywa zaskoczenie i nowatorska koncepcja, toteż nadawca powinien z rozmysłem wybierać nośniki. Niektóre zachowują wysoką efektywność przez długi czas, inne zaś, oparte na efekcie zaskoczenia np. pojemniki po dezodorancie, można wykorzystywać tylko raz.
Reklama w otoczeniu jest dobrze zapowiadającą się formą komunikacji marketingowej. Chociaż w porównani z innymi rodzajami reklamy wymaga większego wysiłku twórczego, ma dużą siłę oddziaływania i jest stosunkowo tania, a odpowiednio nagłośniona może wzbudzić szerokie zainteresowanie. Można ją z łatwością wkomponować w zintegrowany pakiet komunikacji marketingowej jako formę wspierającą albo wspieraną przez inne media.

PODSUMOWANIE
Reklama zewnętrzna obejmuje szerokie spektrum mediów ? począwszy od pasywnych billboardów, a skończywszy na angażującej konsumenta reklamie w otoczeniu. Najbardziej pasywnym medium są wielkoformatowe tablice z reklam produktów, marek i firm; przejeżdżający obok kierowcy oglądają ją w przelocie. Mimo trudności z oceną tego nośnika, jest on chętnie i często wykorzystywany. Podobne funkcje spełniają plansze i rysunki na środkach transportu, chociaż w tym przypadku w ruchu jest i nośnik, i odbiorca reklamy. Większą siłę oddziaływania mają podświetlane tablice o zmiennym obrazie.
Reklama wewnątrz środków transportu jest skuteczniejsza, ponieważ odbiorca ? podróżny czekający na połączenie lub użytkownik transportu miejskiego ? ogląda ją uważniej i czyta informacje o produkcie. Największe zainteresowanie budzi reklama w otoczeniu ? instalacje i imprezy, które przyciągają tłumy.

<  1  2  3  4  5  






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Gromadzenie informacji w szpitalu Sposoby zapisu i gromadzenia informacji, analizy bieżącej działalności szpitalnej, w tym apteki szpitalnej i stacji krwiodawstwa.
  • Monnari Marka Monnari istnieje na polskim rynku od 1988 roku, kiedy to powstała spółka cywilna o tej samej nazwie. W kwietniu 2000 roku spółka przekształciła się w spółkę akcyjną Monnari Trade S.A
  • Wizja Polski do roku 2015 Społeczeństwo polskie oczekuje zmian, które doprowadzą do wzrostu standardu życia. Temu celowi ma służyć polityka rozwojowa państwa.
  • Układ Warszawski Wzrost nastrojów rewolucyjnych po wojnie stworzył ogromną możliwość przyciągnięcia w strefę wpływów Związku Radzieckiego wielu państw.
NEWSY
  • Kofeina może korzystnie wpływać na kobiecą pamięć Kofeina zawarta w kawie może chronić zdolności pamięciowe u starszych kobiet - wynika z najnowszych francuskich badań, o których informuje pismo "Neurology".
  • Polacy odkryli tajemnicę katalizatorów Polskie badania pozwoliły na pełniejsze zrozumienie działania katalizatorów, między innymi tych stosowanych w układach wydechowych samochodów, dzięki czemu możliwe będzie tworzenie bardziej wydajnych
  • Zobacz unikalne zbiory - ostatnia szansa ! Ostatnia szansa na zobaczenie unikalnych zbiorów! Jeszcze tylko 2 tygodnie - do 27 kwietnia potrwa wystawa w Muzeum Numizmatycznym NBP w Warszawie pt. Polski pieniądz papierowy od XVIII wieku.
Copyright © 2007-2009seoteka