Wyszukiwarka
Reklama zewnętrzna
Dodał admin, 2008-03-15
Reklama zewnętrzna jest najstarszą formą komunikacji wizualnej. Znaki i malowidła znajdowano w ruinach Pompei i na średniowiecznych budowlach w europejskich miastach.

<  1  2  3  4  5    >


Wady billboardów:
• Ograniczone oddziaływanie - odbiorca reklamy ogląda tablicę, gdy ją mija; przesłanie musi być zatem wyrażone zwięźle i skrótowo; billboardy należy traktować przede wszystkim jako medium komunikacji wizualnej, a nie werbalnej
• Brak pomiarów ilościowych - bardzo trudno oszacować liczbę odbiorców reklamy, należą bowiem do nich wszyscy przechodzący i przejeżdżający obok tablicy;
• Utrudniona segmentacja - dotarcie do segmentu docelowego jest znacznie trudniejsze niż w przypadku reklamy prasowej; segmentacja według wieku jest w ogóle niemożliwa
• Podatność na zniszczenie - billboardy są często niszczone przez wandali
• Zakłócenia - odbiór reklamy zależy od nastroju konsumenta, ten natomiast podlega działaniu rozmaitych czynników; ruch uliczny, hałas, warunki pogodowe i zaabsorbowanie celem podróży obniża zdolność przyswajania komunikatów marketingowych

Ze względu na te ograniczenia tablice reklamowe są najbardziej efektywne jako przypomnienie kampanii prowadzonej w innych mediach, np. w telewizji lub w prasie. W roli nośnika wspierającego powinny być uwzględnione w strategii integracji mediów komunikacji. Tablice są z zasady medium reklamy nieposzukiwanej, toteż najlepiej sprawdzają się jako instrument pobudzania potrzeb, a nie źródło wyczerpującej informacji o produkcie. Wyjątek stanowią plansze i plakaty w środkach transportu.
Wielkość tablic jest różna: do najmniejszych należą plansze na latarniach o wymiarach 1x1,4 m, do największych zaś ? megaboardy o wymiarach 10x4 m, a niekiedy nawet 10x12 m. kategoriami pośrednimi są tablice wolnostojące o wymiarach 4x3 m i diapazony niepodświetlane ? 1,4x2 m.
Tablice o zmiennym obrazie, które jeszcze 15 lat temu były nowością, należą obecnie do popularnych nośników reklamy zewnętrznej. Zbudowane z obrotowych listewek pozwalających umieścić na jednej stronie trzy duże reklamy. Szczególnie interesujące dla odbiorcy są tablice z efektem fali ? płynną zmianą obrazu. Chociaż stawia się je w ruchliwych, a więc najdroższych miejscach, koszt wynajmu miejsca jest niski, ponieważ rozkłada się na kilku nadawców reklamy. W celu zwiększenia efektu billboardy są często podświetlane. Miniaturową wersję tablic o zmiennym obrazie z reklamami ( opportunities to see ? OTS) usług finansowych można spotkać w bankach.
Billboardy zwiększają szansę obejrzenia reklamy przy stosunkowo niskich kosztach, pod warunkiem, że wybierze się odpowiednią lokalizację. Na te kwestię należy zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu mediów. Wybór lokalizacji nie jest sprawą prostą ze względu na nieprzewidywalne działanie wielu czynników. Ocena lokalizacji wyłącznie na podstawie OTS bywa myląca. Może się bowiem okazać, że wszystkie najlepsze miejsca znajdują się przy samej ulicy. Badanie natężenia ruchu pojazdów również niewiele pomaga, ponieważ indywidualni kierowcy często zmieniają trasy, a badana próba jest zwykle zbyt mała, aby uznać ją za reprezentatywną.
Na szczęście liczną grupę oglądających reklamę stanowią użytkownicy transportu publicznego. Trasy autobusów i tramwajów są wprawdzie stałe, trudno jednak ustalić, kto wsiada i wysiada na przystanku w pobliżu tablicy. Dobrym rozwiązaniem jest w tym przypadku umieszczenie reklamy wewnątrz środków transportu.
 

<  1  2  3  4  5    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Obieg wody w przyrodzie Całkowita ilość wody w przyrodzie jest ilością stałą. Dzięki właściwości występowania w warunkach naturalnych w trzech stanach skupienia woda podlega stałemu krążeniu.
  • Kataklizmy Kataklizm- a co to takiego ? Słowo to pochodzi od greckiego kataklysmós, co znaczy powódź, potop.
  • Nowy serwis komputerowy w Krakowie specjalizujący się w produktach Apple Prezentacja naszego nowego serwisu komputerowego w Krakowie połączona z analizą branży oraz konkurencji w Krakowie
  • Ruch husycki w Czechach Jan Hus był twórcą ruchu religijnego nazwanego od jego nazwiska husytyzmem. Urodził się w 1372 roku w rodzinie chłopskiej w południowych Czechach i życie nierozerwalnie złączył ze stanem duchownym
NEWSY
  • Medal Merentibus dla Krakowa Medal Merentibus - najwyższe wyróżnienie przyznawane przez Senat Uniwersytetu Jagiellońskiego osobom i instytucjom wspierającym uczelnię - otrzymało miasto Kraków.
  • KISS - odtwarzacz sieciowy KiSS 1600 Veracomp wprowadził do sprzedaży odtwarzacz sieciowy high definition - KiSS 1600. Model ten umożliwia odczyt materiału w najwyższych rozdzielczościach nie tylko z płyt umieszczanych w napędzie,
  • Ferrari 360 GT Evo Kiedy w zasięgu wzroku pojawi się samochód z rumakiem na masce, możesz być pewien ulicznych zamieszek. Ferrari to agresor, którego nie powinno się puszczać bez kagańca.
Copyright © 2007-2009seoteka