Wyszukiwarka
System stabilizacji jazdy Telligent
Dodał admin, 2008-03-15 Autor / Opracowanie: mis24
System serwisowy Teligent, pozwalający na wydłużenie okresów międzyserwisowych do 100 tys. km, montuje się teraz seryjnie w Axorach do 240 kW

<  1  2  3  


Odpowiedzialność to nie tylko ładunek
We wszystkich sprawach można przesadzic ale nie w sprawach bezpieczeństwa. Bo nigdy nie można powiedzieć że coś jest za bardzo bezpieczne. Głównym elementem bezpieczeństwa Axora jest niezwykle efektowny układ hamulcowy Telligent pozwala oszczędzić jeszcze kilka cennych centymetrów drogi hamowania. Dzięki elektronicznemu przesyłaniu sygnału hamowania, znacznie szybciej, niż mógłby to zrobić najlepszy nawet układ mechaniczny. Cała siła hamowania jest dostępne o cenne milisekundy wcześniej, praktycznie prawie bez opóźnień. Zintegrowany układ wspomagający hamowanie rozpoznaje niebezpieczeństwo już po prędkości, z jaka kierowca naciska na pedał hamulca i w razie potrzeby udostępniania natychmiast pełną siłę hamowania. Układ stabilizujący zużycie okładzin hamulcowych to kolejny inteligentny składnik układu hamulcowego Telligrnt. Rozdziela ona siłę hamowania tak, aby zapewnić równomierne zużycie okładzin jest sygnalizowane na wskaźniku. Korzyść: planowana, a przede wszystkim jednoczesna wymiana wszystkich okładzin, mniej przestojów. Aby zmniejszyć zużycie okładzin hamulcowych Telligent obejmuje - z wyjątkiem pełnego hamowania - hamulce oszczędzając okładziny: oblicza on niezbędną siłę hamowania i włącza do procedury hamowania stałą przepustnicę, a w samochodach, w których jest zamontowany - także zwalniacz. Dodatkowo układ hamulcowy Telligent rozdziela siłę hamowania - zależnie od ładunku - optymalnie miedzy pojazd ciągnący i naczepę. Wraz z hamulcami oszczędzającymi okładziny dla Axora od 205 kW (279KM) osteony jest teraz nowy, lekki zwalniacz.
W przypadku samochodów ciężarowych Mercedes-Benz popyt na systemy podnoszące poziom aktywnego bezpieczeństwa znacznie się zwiększył w roku 2003. Ponad 2100 samochodów ciężarowych Mercedes-Benz wyposażono w Telligen Lane Assistant - system którego zadaniem jest wczesne ostrzeganie kierowcy w momencie gdy pojazd zaczyna zjeżdżać w sposób niezamierzony ze swojego pasa ruchu. W tym samym czasie popyt na Telligent Active Cruise Control - system utrzymywania odległości od poprzedzającego pojazdu wzrósł z około 700 do 1800 sztuk. System stabilizacji pojazdu, znany w sektorze jako ESP, zainstalowano w roku 2003 w 1400 zespołach ciągnik - naczepa - w porównaniu do jedynie około 360 sztuk w roku 2002, w który to nowy system wprowadzono do oferty. Daimler-Chrysler przyjął role pioniera poprzez stopniowe wdrażanie począwszy od roku 2000 szeregu systemów wspomagania kierowcy i oferuje atrakcyjne ceny pakietów w celu zachęcania klientów do akceptacji tych nowych technologii bezpieczeństwa. Analizując pozytywny wpływ powyższych systemów na bezpieczeństwo ruchu drogowego należy stwierdzić, że liczba samochodów wyposażonych w taki system jest wciąż zdecydowanie za mała. Systemy wspomagania kierowcy są wysoce efektywnymi technologiami poprawiającymi bezpieczeństwo w pojazdach użytkowych. Ich celem jest wspomaganie kierowcy i minimalizacja ryzyka wypadków wynikająca z faktu, że system techniczny jest w stanie znacznie szybciej zareagować na niebezpieczeństwo niż kierowca.
Statystki mogłyby ulec zmianie dzieki powszechnemu wykorzystaniu systemu bezpieczeństwa Telligent ?dlatego są niezbędne wszelkie działania polityków na rzecz regularnego stosowania takich systemów ?, mówił dr Eckhard Cordes, członek zarządu firmy

<  1  2  3  






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Technologia Ad - Blue Jest to substancja która zrewolucjonizowała już europejski rynek transportu.
  • Pięć porad jak wybrać najlepszy samochód dla siebie Wybieranie najlepszego auta: poniższe pięć wskazówek dotyczących wyboru najlepszego samochodu pomogą wam podjąć decyzję, czego tak naprawdę powinniście szukać udając się do salonu.
  • Regulacja zaworów w silnikach W większości obecnie produkowanych samochodów można zapomnieć o takiej czynności jak regulacja luzów zaworowych
  • Opony samochodowe Opona samochodowa jest elementem o wiele bardziej skomplikowanym pod względem budowy niż się powszechnie uważa.
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka