Wyszukiwarka
System stabilizacji jazdy Telligent
Dodał admin, 2008-03-15 Autor / Opracowanie: mis24
System serwisowy Teligent, pozwalający na wydłużenie okresów międzyserwisowych do 100 tys. km, montuje się teraz seryjnie w Axorach do 240 kW

<  1  2  3    >


Lekkie pchnięcie dźwigni zmiany biegów, sprzęgło, gotowe: tak komfortowo i prosto można przełączać biegi dzięki dostępnemu na życzenie układowi przełączania biegów Telligent - w Axorze od 205 kW (279 KM) - w połączeniu z 16- stopniową skrzynią biegów z bezpośrednim przełożeniem. Układ automatycznie znajduje bieg idealny z punktu widzenia danego momentu obrotowego, prędkości obrotowej i zużycia paliwa. Na wyświetlaczu w zestawie wskaźników ukazuje się natychmiast informacja, który bieg jest aktualnie włączony. W razie potrzeby istnieje również możliwość indywidualnej preselekcji biegów. Układ nie realizuje poleceń przełączenia, niewłaściwych w danym momencie, co jest kolejnym czynnikiem zmniejszającym zużycie elementów. W Axorze o mocy 170 kW (231KM) dostępny jest na życzenie układ automatycznego przełączenia biegów Talligent. Zgodnie ze swą nazwą układ ten przejmuje w całości wszystkie zadania związane z przełączeniem biegów.
Oś wleczona Telligent
W podwoziach ciężarowych dostępna jest na życzenie os wleczona Telligent, umożliwiająca zmniejszenie promienia skrętu nawet o 2 m , co zwiększa komfort kierowania i zdolność manewrowania. Ponieważ jest to oś podnoszona, pozwala ona na dodatkowe obniżenie zużycia paliwa i zmniejszenie zużycia ogumienia, np. podczas jazdy bez załadunku.
Zalety w skrócie:
Układ przełączenia biegów Telligent, zapewniający komfortową, ekonomiczną zmianę biegów,
Mały promień skrętu i wyższy komfort kierowania dzięki podnoszonej osi Telligent,
Hipoidalna oś tylna HL6 obniżająca opory ruchu,

Mniejsza masa, większa wytrzymałość, więcej ładunku
Ekstremalna ładowność z jednej strony, ani grama zbędnej masy własnej z drugiej - oba te wymogi Axor spełnia wzorowo. Przede wszystkim dlatego, że odjęto mu mnóstwo masy, przez co można było konsekwentnie zredukować jego masę własną. A mimo to Axor charakteryzuje się ekstremalną ładownością. Rama podłużnicowa może unieść znacznie więcej, niż wynika z tabliczki znamionowej umieszczonej w kabinie. Dzięki otworom, umieszczonym co 50 mm na całej długości ramy, zbędne stało się wiercenie otworów pod zabudowę - nic nie niszczy idealnego zabezpieczenia antykorozyjnego. Masę własą zmniejsza także stabilizatoro - wahacz na zwieszonej osi tylnej HL6. Większą dynamikę jazdy zapewnia zawieszenie pneumatyczne z dwiema poduszkami powietrznymi w zawieszonych pneumatycznie ciągnikach siodłowych. Dzięki układowi poziomowania ramy Telligent można w pojazdach z zawieszeniem pneumatycznym przy sprzeganiu i rozprzęganiu siodła podnieść ramę 0 170 mm lub obniżyć 0 90 mm . Układ regulacji przechyłów bocznych Telligent zapewnia na życzenie w podwoziach ciężarowych i pełnym zawieszeniem pneumatycznym do 240 kW (326KM) delikatny transport ładunku i zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Szczególną uwagę poświęcono podwoziu i zawieszeniu ale tez komfortowi. Efektem jest kabina optymalnie amortyzująca wstrząsy podczas jazdy.
 

<  1  2  3    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Pięć porad jak wybrać najlepszy samochód dla siebie Wybieranie najlepszego auta: poniższe pięć wskazówek dotyczących wyboru najlepszego samochodu pomogą wam podjąć decyzję, czego tak naprawdę powinniście szukać udając się do salonu.
  • Samochód wczoraj, dziś i jutro Zastanawiając się nad tematem mojej pracy, chciałem przede wszystkim pokazać jak technologia może wpływać na życie ludzkie. Jak może je zmieniać a co za tym idzie ulepszać.
  • Układ zasilania silników z zapłonem samoczynnym Silnik wysokoprężny, choć z wyglądu podobny do iskrowego, różni się od niego w sposób zdecydowany, zwłaszcza systemem zasilania i spalania paliwa.
  • Opony samochodowe Opona samochodowa jest elementem o wiele bardziej skomplikowanym pod względem budowy niż się powszechnie uważa.
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka