Wyszukiwarka
Przedsiębiorstwo
Dodał admin, 2007-12-25 Autor / Opracowanie: Weronika Żórawska
Przedsiębiorstwo to zorganizowany przez przedsiębiorcę zespół pracy i środków materialnych, działający dla zaspokojenia cudzych potrzeb z uwzględnieniem dobrowolnego ryzyka.

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11    >


2.    rekrutację i selekcję kadr – rekrutacja zwana też naborem jest procesem przyciągania osób o odpowiednich kwalifikacjach do ubiegania się o wolne stanowiska pracy. Podstawą procesu rekrutacji są analizy i opisy stanowisk pracy.
W zależności od charakteru i rodzaju wolnych stanowisk pracy stosuje się rekrutację:
• szeroką (ogólna) – firma poszukuje pracowników wykonawczych określonego rodzaju;
• segmentową (wyspecjalizowana) – dotyczy zazwyczaj kierowników wyższych szczebli
i specjalistów, a polega na kierowaniu ofert pracy do określonego segmentu rynku pracy.
Metody rekrutacji to:
• rekrutacja wewnętrzna – rozważanie możliwości awansowania własnych pracowników jako kandydatów na wyższe stanowiska w firmie,
• rekrutacja zewnętrzna – oznacza pozyskiwanie kandydatów ubiegających się o pracę spoza przedsiębiorstwa.
Selekcja to zbiór czynności do wyboru najodpowiedniejszego kandydata na pracownika. Proces selekcji jest wieloetapowy i obejmuje:
• analiza i ocenę dokumentów
• wstępna rozmowa kwalifikacyjna
• testowanie
• sprawdzenie wiarygodności
• wywiady szczegółowe
• badania lekarskie
• oferta pracy
3.    ocenę pracowników – służy kompleksowej ocenie wyników pracy zatrudnionych w firmie z punktu realizacji jego celów. Spełnia ono 2 funkcje:
• ewaluacyjną – ocenia się dotychczasowy i obecny poziom pracy, jej jakość, wywiązywanie się z powierzonych obowiązków, stopień przydatności na zajmowanym stanowisku pracy;
• rozwojową – ocena polega tu na zbadaniu pracownika pod kątem jego potencjału rozwojowego, umiejętności i chęci współpracy.
Cele oceny pracowników:
• stanowi podstawę różnicowania płac
• jest podstawą decyzji kadrowych tj.: zwolnienia, przesunięcia
• jest źródłem informacji potrzebnych do opracowania planu szkolenia i doskonalenia
• służy do oceny stosowanego systemu rekrutacji i selekcji
• jest czynnikiem zwiększającym motywację.
Modele oceny pracowników:
•    model wykonawczy – ocena ma charakter formalny i dotyczy głównie oceny zgodności pracy z tym do jest wymagane;
•    model kulturowy – ocenia czy pracownik zachowuje się zgodnie z normami organizacyjnymi;
•    model operacyjny – ocenia się poszanowanie celów kierowania;
•    model profesjonalny – oceny mają na celu zdobycie pewności, ze pracownicy posiadają odpowiednie kompetencje, tj. wiedzę, umiejętności i postawy do tego czym się aktualnie zajmują. 

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Fundusz inwestycyjny Jak inwestować w fundusz inwestycyjny. Kilka porad dotyczących inwestowania w produkty fiansowe.
  • Analiza finansowa w banku Analiza finansowa to ta część analizy ekonomicznej, której przedmiotem jest ocena działalności banku w aspekcie finansowym.
  • Wsparcie zagraniczne dla Polski wschodniej Szczególnie korzystnie Polska Wschodnia została potraktowana w programie PHARE SSG, którego środki były początkowo kierowane tylko do wybranych województw
  • Przedsiębiorstwo Przedsiębiorstwo to zorganizowany przez przedsiębiorcę zespół pracy i środków materialnych, działający dla zaspokojenia cudzych potrzeb z uwzględnieniem dobrowolnego ryzyka.
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka