Wyszukiwarka
Windows 98
Dodał admin, 2007-08-05 Autor / Opracowanie: Marcin D.
System ten, opracowany i systematycznie ulepszany przez amerykańską firmę komputerową Microsoft Corporation, na początku lat dziewięćdziesiątych, wykorzystując graficzny interfejs...

<  1  2  3  4  5  6  7  8    >

BUDOWA JĄDRA SYSTEMUPodobnie jak w poprzednich wersjach Windows, także w Windows 98 jądro systemu (rdzeń) został podzielony na trzy podstawowe składniki: User, Kernel oraz GDI.
Każdy z wymienionych składników zawiera dwie dynamiczne biblioteki DLL, jedną
32-bitową i drugą 16-bitową. Jest to konieczne by zachować zgodność z poprzednimi wersjami Windows, które były 16-bitowe.

Moduł User
Odpowiada za komunikację użytkownikiem. Obsługuje on dane otrzymywane z klawiatury, myszy i innych urządzeń wejściowych – i odpowiednio reaguje na nie obsługując interfejs użytkownika obejmujący m.in. okna, ikony. Jest także odpowiedzialny za obsługę dźwięku, zegara systemowego i porty komunikacyjne.

Moduł Kernel
Obsługuje podstawowe funkcje systemowe, takie jak usługi plikowe, zarządzanie pamięcią
i procesami. Gdy na komputerze uruchamiana jest aplikacja to właśnie Kernel ładuje odpowiednie pliki EXE i biblioteki dynamiczne DLL wykorzystywane przez
tę właśnie aplikację. Kernel zawiera zarówno usługi przeznaczone zarówno dla aplikacji
32-bitowych, jak i aplikacji 16-bitowych (stosując proces translacji polegający przekształcaniu formatu 16-bitowego na 32-bitowy). Inną usługą świadczoną przez Kernel jest obsługa wyjątków (zdarzenia zachodzące podczas działania aplikacji, wymagające uruchomienia oprogramowania nie obsługiwanego w normalnym przepływie sterowania). Kernel może się skomunikować z aplikacją obsługującą wymagane funkcje i rozwiązać powstały problem. Podczas działania aplikacji Kernel uruchamia i zarządza wątkami każdego z procesów danej aplikacji, zajmuje się ponadto alokacją pamięci wirtualnej.

Moduł GDI (Graphic Design Interface)
Odpowiada za wszystko, co jest wyświetlane na ekranie. Obsługuje również operacje wyprowadzania grafiki na inne urządzenia wyjściowe (np.drukarki). GDI udostępnia funkcje wykorzystujące podstawowe operacje graficzne (np. rysowanie linii), manipulacje na mapach bitowych oraz pośredniczące w przesyłaniu danych do niezależnych sprzętowo sterowników urządzeń obrazujących grafikę (karty graficzne). Możemy wyróżnić dwa podstawowe podsystemy GDI: podsystem grafiki i podsystem drukowania.
WYMAGANIA SYSTEMU
Wymagania sprzętowe dla Windows 98 nie różnią się bardzo od poprzedniej wersji.
Można go uruchomić na dowolnym komputerze wyposażonym w procesor klasy 486 taktowany z częstotliwością 66 MHz i 16 MB pamięci operacyjnej, posiadającym 195 MB wolnego miejsca na dysku twardym, wyposażonym w kartę graficzną zgodną
z VGA oraz posiadającym 3.5 calowy napęd FDD i CD-ROM. Jak widać aby uruchomić system nie potrzeba wiele natomiast aby efektywnie na nim pracować trzeba mieć przynajmniej Pentium 166 MHz i minimum 32 MB RAM-u, 300 MB miejsca na dysku, 16-bitowa lub 24-bitowa karta graficzna SVGA.


<  1  2  3  4  5  6  7  8    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Układy cyfrowe w technice komputerowej W prostych urządzeniach automatyki powszechnie stosowane są układy elektryczne, wykorzystujące przekaźniki jako podstawowe elementy przełączające.
  • Wirus komputerowy Każdy użytkownik komputera na pewno słyszał, lub co gorsza "osobiście" miał do czynienia z wirusem. Jednak niewielu z nich zna zasadę ich działania
  • Wi-Fi Technologia Wi-Fi może służyć do łączenia ze sobą dwóch lub więcej komputerów w sieć typu peer-to-peer, jednak najczęściej tworzony jest punkt dostępowy z anteną o większej mocy.
  • Drukarka do komputera Drukarka – komputerowe urządzenie peryferyjne, używane do drukowania tekstów i grafiki na papierze. Drukarki różnią się szybkością, jakością i techniką druku
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka