Wyszukiwarka
Bankowe metody zarządzania finansowego
Dodał admin, 2007-11-27 Autor / Opracowanie: Studentka_1984
System informacyjny i controlling ma ułatwić zintegrowane zarządzanie bankiem, a w efekcie osiągnięcie wysokiej rentowności przy minimalnym poziomie ryzyka bankowego.

1  2  3  4    >

SYSTEM INFORMACYJNY W BANKU I CONTROLLING
Bank powinien posiadać system informacyjny, który stanowi instrument bieżącego i perspektywicznego zarządzania i oceny funkcjonowania banku. SYSTEM INFORMACYJNY dostarcza danych do okresowej oceny działalności banku, w tym również przez instytucje zewnętrzne jak NBP, dostarcza on danych do monitorowania ryzyka bankowego i innych zagrożeń. Jakość systemu informatycznego w banku zależy od infrastruktury informatycznej, przyjętej metodologii i kwalifikacji analitycznych. SYSTEM INFORMACYJNY powinien opierać się na hurtowni danych. HURTOWNIA DANYCH opiera się na zasileniu z innych systemów, głównie z systemu ewidencji księgowej. Dane te przekazywane są w określonych odcinkach czasu z założoną szczegółowością i w układzie procesów. Funkcjonowanie hurtowni, która jest wspomagana programową bazą danych, opiera się na następującym schemacie:
•    ładowanie danych;
•    przekształcanie, w tym łączenie danych w uporządkowane zbiory informacyjne;
•    wybieranie informacji (po ustaleniu czy są wprowadzone);
•    wykorzystanie informacji – raporty narzędzia.
System informacyjny jest podstawą do CONTROLLINGU jako metody sterowania określonymi dziedzinami kształtującymi wynik finansowy banku. CONTROLLING jest metodą wspomagającą zarządzanie, przez sterowanie podmiotem gospodarczym za pomocą informacji liczbowych, tak by był zorientowany na zysk. Controlling wykorzystuje takie narzędzia jak:
•    planowanie;
•    rachunkowość zarządcza;
•    zarządzanie przez określenie celów;
•    budżetowanie.
Funkcje controllingu są szerokie:
•    utrzymywanie zasobów informacyjnych;
•    analiza;
•    sterowanie;
•    koordynacja;
•    wykonywanie obowiązków sprawozdawczych. KALKULOWANIE CEN NOWYCH PRODUKTÓW CELEM POLITYKI CENOWEJ jest maksymalizacja zysku oraz stopy zysku, wzrost udziału w rynku lub kombinacja powyższych celów. Polityka cenowa może przyjąć alternatywne strategie cenowe:
•    ustalenie niskich cen w celu ograniczenia konkurencji i ochrony udziału w rynku bądź jego zwiększenia;
•    obserwowanie lidera rynku dla ustalenia konkurencyjnej ceny;
•    ustalenie ceny powyżej ceny rynkowej dla zapewnienia sobie przewagi;
•    ustalenie poziomu wg ceny możliwej do zaakceptowania przez rynek. 

1  2  3  4    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Prawo Gospodarcze Pierwszym aktem prawnym, który w sposób odmienny od dotychczasowego regulował działalność gospodarczą była ustawa z 23.XII.1988r.
  • Leasing Aby rozpocząć nowy rodzaj działalności lub powiększyć zakres dotychczasowej, firma musi przede wszystkim uzyskać fundusze na inwestycje.
  • Bankowość elektroniczna Rynek finansowy rozwija się w bardzo szybkim tempie. Dzieje się tak, między innymi, dzięki szybkiemu rozwojowi technologii elektronicznej i informatycznej.
  • Koszty leasingu Wynagrodzenie finansującego składa się z następujących elementów: opłaty manipulacyjne z tytułu zawarcia umowy leasingu, marża, koszty finansowania, warunki zakupu przedmiotu leasingu od dostawcy
NEWSY
  • Polskie nanodruty Stosując znane od lat chemikom techniki elektrochemicznej syntezy można z łatwością produkować różnego rodzaju nanomateriały, w tym nanodruty o ciekawych właściwościach elektromagnetycznych.
  • Ferguson może odetchnąć Ostatnie dwa ligowe mecze między Chelsea a Manchesterem United kończyły się remisami. Do rozstrzygnięcia finału Pucharu Anglii potrzebowano dogrywki, a wczoraj Tarczę Wspólnoty MU wygrał
  • Warsztaty QRP Zapraszamy do udziału w Warsztatach QRP, które odbędą się w dniach 14-16 września 2007 w Tomaszowie Mazowieckim.
Copyright © 2007-2009seoteka