Wyszukiwarka
Planowanie w banku
Dodał admin, 2007-11-27 Autor / Opracowanie: Studentka_1984
Proces planowania w banku jest systematycznym sposobem postę¬powania służącym realizowaniu podstawowych zadań postawionych przez radę nadzorczą j zarząd banku, które ostatecznie służyć

<  1  2  3  4  5  6  7    >

 IV. STRATEGICZNE OPCJE   
Gdy więc już bank  szczegółowo przeanalizował swoją branżę oraz  ustalił możliwe zmiany jakie w niej mogą zajść w przyszłości; gdy zidentyfikuje źródła swej przewagi nad konkurentami, gdy określił swoje mocne i słabe strony oraz  ustalił sposoby wykoŹrzystania swoich mocnych stron, wówczas może rozpocząć wybór nowych lub modyfikację dotychczasowych strategii:
1)     strategia utrzymania status quo;
2)     strategia niskich kosztów;
3)     strategia indywidualizowania produktów i usług bankowych;
4)     strategia niszy rynkowej;
5)     strategia przejęcia.STRATEGIA UTRZYMANIA STATUS QUO
Strategia ta zakłada, że bank nic zmienia w istotny sposób struktury swych dotychczasowych produktów i usług, oraz że będzie kontynuował swą działalność na dotychczasowym poziomie dochodowości . W warunŹkach wystąpienia istotnych zmian na rynku, dotykających poszczególnych produktów czy usług, bank może stanąć w obliczu konieczności dokonania po jakimś czasie stosownych modyfikacji, niemniej póki co zachowuje on postawę wyczekiwania. Dla małych banków może to być opcją uzasadnioŹną, szczególnie na krótki okres, jednakie w dłuższej perspektywie postawa ta będzie musiała ulec zmianie. Duże banki natomiast raczej nie mogą soŹbie pozwolić na to by „czekać i patrzeć, co się wydarzy". Muszą one podjąć konieczny wysiłek by zmierzyć się z narastającą konkurencją i antycypoŹwać liczne zmiany.STRATEGIA NISKICH KOSZTÓW
Ta strategia może wymagać przejęcia przez bank pod swą kontrolę znaŹczącej części rynku na dany produkt lub usługę bankową w celu umożliŹwienia temu bankowi osiągnięcia realnych korzyści z oszczędności na kosztach w technologii, sile roboczej, marketingu i informacji. Może ona wymagać również stworzenia nowych produktów i usług charakteryzująŹcych się dużą łatwością wytwarzania i sprzedaży. Strategia ta może też wymagać dużych nakładów kapitałowych: np. rozwój rozległego systemu bankomatów, który dopiero przy odpowiednio wysokim wolumenie operacji daje znaczące obniżenie kosztów jednostŹkowych. W tym przypadku bank musiałby uwzględnić ogromne koszty (straty początkowe) przejęcia znaczącej części rynku tego rodzaju usługi. Stosując taką strategię bank angażuje się w koszty i korzyści związane z dźwignią operacyjną.
Problemy dotyczące tej strategii:
•    zmiany technoŹlogiczne, które mogą całkowicie zniweczyć dokonane uprzednio inwestycje i naŹbytą wiedzę,
•    bank może nie sprostać wymaganiom stawianym produktom i usługom 

<  1  2  3  4  5  6  7    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Zabezpieczenia kredytu bankowego Podstawowym warunkiem otrzymania przez kredytobiorcę kredytu bankowego jest przedstawienie odpowiednich zabezpieczeń
  • Metody oceny projektów gospodarczych Inwestycja – jest długookresowym obarczonym ryzykiem zaangażowaniem zasobów ekonomicznych w przedsięwzięcie gospodarcze mające na celu osiągnięcie korzyści w przyszłości.
  • Spółka Akcyjna Podstawą funkcjonowania spółki jest statut sporządzony w formie Aktu Notarialnego. Spółka powstaje z chwilą zarejestrowania jej w sądzie. Kapitał zakładowy spółki nie może być niższy niż 500 000 zł
  • Pożyczka Ekspreskasa w Ferratum Bank - nasza opinia Firmy pożyczkowe działają często pod wieloma markami. Strategia ta ma na calu poszerzanie rynku, czy manipulacje i zmylanie klientów?
NEWSY
  • Mitsubishi Concept-cX Siedemdziesiąt lat doświadczeń koncernu Mitsubishi Motors Corporation w opracowywaniu systemów napędu na 4 koła, daje niespotykane korzyści w zakresie aktywnego bezpieczeństwa na drodze.
  • Hilton pierwszym kopenhaskim hotelem zintegrowanym z centrum Spa i Wellness 10 kwietnia hotel Hilton Copenhagen Airport odsłonił nowe, warte 4 miliony koron duńskich centrum Spa i Welness. Jest ono dostępne zarówno dla
  • Kara za niewykonywanie RUO Prezes UKE ukarał TP za niewykonywanie oferty określającej ramowe warunki umów o dostępie do lokalnej pętli abonenckiej i związanych z nim udogodnień.
Copyright © 2007-2009seoteka