Wyszukiwarka
Planowanie w banku
Dodał admin, 2007-11-27 Autor / Opracowanie: Studentka_1984
Proces planowania w banku jest systematycznym sposobem postę¬powania służącym realizowaniu podstawowych zadań postawionych przez radę nadzorczą j zarząd banku, które ostatecznie służyć

<  1  2  3  4  5  6  7    >

 ELEMENTY PLANOWANIA:I. DEFINIOWANIE MISJI BANKU
Celem oświadczenia definiującego misją jest określenie pewnej wizji miejŹsca i roli przeznaczanych bankowi na rynku. Misja każdego banku budowana jest wokół zadania sprostania poŹtrzebom klienta. Do rozstrzygnięcia pozostają takie kwestie jak:
•    zasięg geograficzny oferowanych produktów i usług;
•    skala zróżnicowania produktów;
•    jakie segmenty wybranych rynków obsługiwał będzie bank w celu osiągnięcia swych celów i realizacji zadań;
•    jak reagować będzie bank na dogodne możliwości wynikające ze zmian w przepisach prawnych;
•    jakie są słabe i mocne strony banku i w związku z tym jak bank zamieŹrza wykorzystać swe mocne strony II. CELE I ZADANIA
Bank powinien mieć klarowny zestaw ściśle sprecyzowanych celów i zadań po to między innymi, by uniknąć niejasności lub dwuznaczności wewnątrz organizacji odnośnie do tego, co właściwie bank zamierza osiąŹgnąć. Cele powinny ponadto zostać wyrażone również ilościowo, tak by załoga i menedżerowie odpowiednich ośrodków odpowiedzialności, w szczególności ośrodków inwestycji i ośrodków zysku, posiadali miaroŹdajne wskazówki i bazowe wskaźniki dla oceny swych wyników.
Rodzaje celów:
•    cele skwantyfikowane (określone liczbowo);
•    cele społeczne np. związane z buŹdową lub utrzymaniem odpowiedniego image banku lub wynikające z poŹczucia więzi ze społecznością lokalną.III. ANALIZA CZYNNIKÓW ZEWNĘTRZNYCH I WEWNĘTRZNYCH  
Planowanie obejmuje rozległe badania zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego środowiska banku.
Celem analizy CZYNNIKÓW ZEWNĘTRZNYCH jest jasne sprecyzowanie wrażliwości banku i jego polityki na możliwe zmiany w środowisku zeŹwnętrznym, planowanie uwzględnia wszystkie czynniki zeŹwnętrzne po to, by móc sformułować odpowiednie scenariusze działania na wypadek gdyby te czy inne czynniki okazały się realne.
Podstawowymi czynnikami  zewnętrznymi dla banku będą:
•    przepisy prawa, w szczególności prawo bankowe, podatkowe; budżety samorządów lokalnych i budżet państwa: regulacje Narodowego Banku Polskiego (w szczególności GINB);
•    perspektywy gospodarcze: w zakresie lokalnym, krajowym i międzynaŹrodowym;
•    warunki konkurencji;
•    zmiany społeczne i polityczne;
•    struktura rynku kapitałowego i pieniężnego;
•    technologia;
•    stopy procentowe;
•    zmiany strukturalne branży bankowej;
•    tendencje do fuzji, przejęć, konsolidacji w sektorze bankowym. 

<  1  2  3  4  5  6  7    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Polityka kredytowa Uważa się powszechnie, ze zasady działania banków powinny uniemożliwić przenoszenie ryzyka na klientów deponujących w nich swoje oszczędności. Uznaje się więc, ze ryzykiem należy obciążać właścicieli
  • Czynności bankowe Tradycyjne definicje banku określają bank jako przedsiębiorstwo usługowe, którego działalność polega wyłącznie na udzielaniu kredytów i zdobywaniu środków potrzebnych do sfinansowania kredytów.
  • Umowne wynagrodzenie gwarancyjne Zawierając umowę w pełnym wymiarze czasu pracy, pracownik zobowiązuje się pracować w danym miesiącu tyle, ile ten pełny wymiar czasu pracy w skali miesiąca wynosi.
  • Wsparcie zagraniczne dla Polski wschodniej Szczególnie korzystnie Polska Wschodnia została potraktowana w programie PHARE SSG, którego środki były początkowo kierowane tylko do wybranych województw
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka