Wyszukiwarka
Bank - pośrednik finansowy
Dodał admin, 2007-11-27 Autor / Opracowanie: Studentka_1984
Bank to instytucja finansowa, której zadaniem jest obsługa obiegu pieniądza oraz skupianie wolnych kapitałów finansowych i oszczędności i przekształcanie ich w kapitały funkcjonujące

<  1  2  3  4  5  6  7  8    >

 W związku z tym zarządzanie finansowe bankiem powinno koncentrować się na podejmowaniu działań maksymalizujących korzyści właścicieli banków – przedsiębiorstwa.
4) bliskoznaczną definicję zarządzania finansami banku wprowadził H.Schrienbeck zgodnie, z którą ZARZĄDZANIE BANKIEM nakierowane jest na osiągnięcie zysku, które odpowiada dążeniu do maksymalizacji korzyści właściciela, co można ująć w tzw. triadzie celów.
Reasumując zarządzanie finansowe banku obejmuje wszystkie elementy, które mają wpływ na wartość firmy dla akcjonariuszy i ściśle powiązaną z nią rentowność, wpływ mają (ELEMENTY ZARZĄDZANIA FINANSAMI BANKU):
1) otoczenie, w jakim funkcjonuje bank, m.in. sytuacja podmiotu gospodarczego i gospodarstw domowych: polityka pieniężna BC, sytuacja na rynkach finansowych, konkurencja, instytucja nadzorcza;
2) działania podejmowane przez sam bank a konkretnie przez osoby w nim pracujące na różnych szczeblach m.in. rodzaj oferowanych produktów, wewnętrzne procedury dotyczące zawierania transakcji, mechanizmy kontroli wewnętrznej, przestrzeganie zasad etyki biznesowej.
RACHUNKOWOŚĆ – część systemu informacyjnego organizacji gosp. zawierającego dane finansowe i niefinansowe. Rachunkowość umożliwia podejmowanie właściwych decyzji,planowanie rozwoju oraz przewidywanie potrzeb w zakresie gotówki. Rachunkowość dzielimy na:
a) finansową
b) menedżerską (zarządczą).
 RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA zajmuje się przygotowywaniem sprawozdań na potrzeby użytkowników spoza organizacji np. udziałowców, kredytodawców, analityków finansowych itp. Zewnętrzni użytkownicy dokonują przeglądu oraz oceny działalności i finansowej kondycji badanej organizacji jako całości. Są podporządkowane pewnym konkretnym regułom w zakresie formy i stosownych technik pomiaru.
B. RACHUNKOWOŚĆ MENEDŻERSKA dostarcza informacje do wykorzystania przez kierownictwo wewnątrz organizacji. Celem jest takie organizowanie finansowych i pozafinansowych informacji, aby mogły one być wykorzystane przez kierownictwo skuteczniej i wydajniej. Służy ona wyjaśnianiu jak kierownictwo powinno stosować i interpretować dane rachunkowe w trakcie planowania, oceniania i kontrolowania czynności bankowych. Odgrywa istotną rolę w procesie planowania i kontroli.
SYSTEM RACHUNKOWOŚCI DOSTARCZA INFORMACJE SŁUŻĄCE DO:
•    podejmowania decyzji menedżerskich; (RM)
•    wewnętrznej oceny wyników, kontroli operacji oraz planowania;(RM)
•    finansowej sprawozdawczości umożliwiającej zewnętrzną ocenę wyników przez udziałowców, kredytodawców i innych zewnętrznych odbiorców.(RF)
PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI OBEJMUJE NASTĘPUJĄCE ETAPY:
1.    identyfikowanie problemu wymagającego działania kierownictwa;
2.    sprecyzowanie zadania, które trzeba wykonać lub celu który trzeba osiągnąć;
3.    określenie możliwie wszystkich alternatywnych sposobów działania;
4.    zebranie informacji o konsekwencjach wynikających z poszczególnych alternatyw;
5.    podjęcie decyzji poprzez wybór jednej z tych alternatyw. 

<  1  2  3  4  5  6  7  8    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Polityka kredytowa Uważa się powszechnie, ze zasady działania banków powinny uniemożliwić przenoszenie ryzyka na klientów deponujących w nich swoje oszczędności. Uznaje się więc, ze ryzykiem należy obciążać właścicieli
  • Czynności bankowe Tradycyjne definicje banku określają bank jako przedsiębiorstwo usługowe, którego działalność polega wyłącznie na udzielaniu kredytów i zdobywaniu środków potrzebnych do sfinansowania kredytów.
  • Analiza finansowa w banku Analiza finansowa to ta część analizy ekonomicznej, której przedmiotem jest ocena działalności banku w aspekcie finansowym.
  • Pożyczka Ekspreskasa w Ferratum Bank - nasza opinia Firmy pożyczkowe działają często pod wieloma markami. Strategia ta ma na calu poszerzanie rynku, czy manipulacje i zmylanie klientów?
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka