Wyszukiwarka
Wielkie katastrofy
Dodał admin, 2007-10-14 Autor / Opracowanie: Gosiaczek
Wielkie katastrofy i nieszczęścia poruszają nas zawsze z niezmienną siłą. Katastrofy spowodowane siłami natury, dowodzą, że przyroda nie została jeszcze opanowana.

<  1  2  3  4    >


KATASTROFA KOLEJOWA

25 lutego 1994 roku około godziny 16:15 w pobliżu stacji Starzyny koło Szczekocin, nastąpiło czołowe zderzenie pociągu pospiesznego „Giewont” jadącego z Częstochowy do Zakopanego, z pociągiem Inter City „Sawa” relacji Kraków – Warszawa. Z powodu gęstej mgły maszynista „Giewontu” nie zauważył sygnału stop. Maszynista „Sawy” widząc zielono światło semafora jechał z prędkością około 100 km/h. Gdy spostrzegł zbliżający się z naprzeciwka pociąg pospieszny było już za późno. Siła zderzenia była tak duża, że skład pociągu znalazł się na dachu elektrowozu „Sawy” W wyniku wypadku zginął pomocnik maszynisty z :”Giewontu”, a osiem osób zostało rannych.
Pociąg pasażerski nowej generacji wykoleił się w północnej Turcji. Zginęło 139 osób, 57 odni23.07.2004r. 01:13
osło ciężkie obrażenia.
"To wszystko wygląda jak jedna wielka rzeź" - przekazał dziennikarz stacji NTV. "Ludzie leżą właściwie w każdym miejscu" - dodał.
Przewróciły się co najmniej cztery wagony. Tragedia miała miejsce niedaleko miasta Pamukova w prowincji Sakarya. Dwa wagony zostały totalnie zniszczone.
Nie są znane jeszcze przyczyny wypadku. Pociąg podróżował szybkim połączeniem z Istanbułu do Ankary.

Katastrofa na morzu

11 kwietnia 1912 roku Titanic z ponad dwoma tysiącami pasażerów na pokładzie rozpoczął swój rejs przez Atlantyk. Pogoda przez pierwsze kilka dni rejsu sprzyjała sielskiej zabawie i ogólnie nic nie zapowiadało zbliżającej się tragedii. Jednak w tym czasie do operatorów telegrafów zaczęły już napływać niepokojące dane, dotyczące pojawiających się gór lodowych. Nie zostały one jednak potraktowane zbyt poważnie, ze względu na to, że jednym z celów wyprawy było pobicie rekordu szybkości przebycia oceanu atlantyckiego drogą morską. Nie było by to możliwe przy zredukowanej prędkości i omijaniu pojawiających się gór lodowych. Kolejne depesze ostrzegawcze docierają do statku, jednak operator telegrafu jest zbyt zajęty wysyłaniem prywatnych depesz i przychodzące wiadomości są przez niego ignorowane. Około północy z 14 na 15 kwietnia 1912 roku, statek uderzył w górę lodową, jednak mało kto się tym przejął. Jednak w tym momencie na pokład zaczęły się dostawać hektolitry zimnej, atlantyckiej wody. Szkody były zbyt poważne, żeby je zatamować lub zapobiec dalszemu zalewaniu statku. Nie pomogły nawet wodoszczelne grodzie. Dopiero w godzinę po zderzeniu z górą lodową zostaje wysłany sygnał S.O.S.
Na pokładzie Titanica przewidziano na mało miejsc w szalupach ratunkowych, dlatego pasażerów trzeciej klasy zamknięto pod pokładem za metalowymi kratami.
W sumie w katastrofie zginęło około 1500 ludzi. Nadal nie wiadomo, co było przyczyną zatonięcia statku, który wydawał się niezatapialny. Odpowiedź może brzmieć: góra lodowa, jednak mógł być to jedynie czynnik pośredni. Po dotarciu do zatopionego wraku, rozpoczęto jego analizę. Nasunęły się wątpliwości, co do wytrzymałości nitów, które spajały konstrukcję, oraz struktury samej stali. Odkryto zbyt duże ślady węgla, co mogło spowodować, że stal była zbyt krucha.
 

<  1  2  3  4    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Towarzystwo na Rzecz Ochrony Przyrody Specjalnością Towarzystwa jest prowadzenie edukacji ekologicznej w terenie oraz włączanie do prowadzonych działań osób nie związanych z ruchem ekologicznym ( turystów, mieszkańców, przechodniów )
  • Rolnictwo ekologiczne Rolnictwo ekologiczne jest szansą w warunkach konkurencji z rolnictwem zachodnim zwłaszcza, że rolnicy prowadzący gospodarstwa ekologiczne mogą otrzymywać z budżetu państwa dotacje do upraw.
  • BHP przy obróbce ręcznej Mimo szerokiej mechanizacji i automatyzacji przemysłu niektóre podstawowe operacja przy obróbce części i wyrobów muszą być w dalszym ciągu wykonywane ręcznie.
  • Kataklizmy Kataklizm- a co to takiego ? Słowo to pochodzi od greckiego kataklysmós, co znaczy powódź, potop.
NEWSY
  • Zarządzanie przez Internet Nowoczesna technologia może znacząco zwiększyć wpływ akcjonariuszy na zarządzanie spółkami – Unia Europejska zdecydowała się przyznać im prawo do głosowania nad ważnymi dla spółki
  • Piractwo Digi TV w Nagravision 2 CAS6 Rumuńska platforma Digi TV ma problemy z piractwem - system Nagravision 2 CAS6 został po raz pierwszy złamany - trwało to krótko, bo zaraz nastąpiła reakcja i skończyło się pirackie oglądanie.
  • Muzeum zamku i szpitala wojskowego na Ujazdowie Otwarcie stałej ekspozycji Muzeum zamku i szpitala wojskowego na Ujazdowi,
Copyright © 2007-2009seoteka