Wyszukiwarka
Produkty markowe w turystyce
Dodał admin, 2007-10-08 Autor / Opracowanie: Dziki Imbir
Rozpoznawanie marki kształtuje bezpośrednio lojalność klientów wobec niej, dając jej tym samym przewagę konkurencyjną nad innymi markami (produktami) na rynku.

<  1  2  3  4  5  


W 2005 roku głównym celem Polskiej Organizacji Turystycznej jest wspieranie działania na rzecz rozwoju produktu turystycznego, zwłaszcza produktów markowych. Kontynuowanie wielokierunkowych działań mających na celu tworzenie produktu o znaczeniu krajowym, a także regionalnych i lokalnych produktów turystycznych i dostosowywanie ich do sytuacji rynkowej, ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia produktów w obiektach historycznego dziedzictwa przemysłowego, fortyfikacjach, uzdrowiskach i w obszarze turystyki morskiej. Podjęte zostały także działania w celu tworzenia ponadregionalnych grup produktowych, wiązania tych produktów programowo i marketingowo, a także tworzenia nowych regionalnych produktów turystycznych o charakterze pozasezonowym.
W planie działalności Polskiej Organizacji Turystycznej na rok 2005 szczególna uwaga zwrócona została na produkty o znaczeniu krajowym wykorzystujące unikalne walory polskiego krajobrazu i przyrody, polską kulturę i tradycje, a także niektóre formy turystyki aktywnej (takie jak szlaki kajakowe, trasy rowerowe czy ośrodki jeździeckie). Wspierane są produkty decydujące o indywidualizacji polskiej oferty na rynku europejskim czy światowym. Promocją objęte są produkty, dzięki którym łatwiej jest przyciągać turystów przez cały rok, takie jak oferty turystyki uzdrowiskowej.
Jednym z najważniejszych instrumentów działań w tej dziedzinie jest przyznawanie certyfikatów Polskiej Organizacji Turystycznej dla najlepszych produktów roku wyłonionych w drodze konkursowej przy współpracy urzędów marszałkowskich oraz regionalnych organizacji turystycznych. W zakresie stymulacji rozwoju marki turystycznej prowadzi się także współpracę pomiędzy Polską Organizacją Turystyczną a: Polską Federacją Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne” dotyczącą rozwoju i promocji agroturystyki i turystyki wiejskiej w Polsce, Fundacją „Partnerstwo dla Środowiska” dotyczącą rozwoju i promocji ekoturystyki w Polsce, a zwłaszcza realizacji programu „Central European Greenways - Zielone Szlaki w Polsce”, Stowarzyszeniem Gmin Uzdrowiskowych RP, Unią Uzdrowisk Polskich i Izbą Gospodarczą „Uzdrowiska Polskie” w zakresie rozwoju i promocji turystyki uzdrowiskowej w Polsce, Polskim Komitetem Ochrony Dziedzictwa Przemysłowego TICCIH w zakresie rozwoju i promocji turystyki w obiektach poprzemysłowych, UNESCO w zakresie rozwoju i promocji turystyki kulturowej, a także stowarzyszeniami i organizacjami działającymi w obszarze turystyki aktywnej w zakresie rozwoju i promocji turystyki aktywnej.
W 2005 roku przeprowadzona została III edycja konkursu na najlepszy produkt turystyczny. Zwycięzcom konkursu przyznane zostały Certyfikaty POT za stworzenie produktów, które w istotny sposób przyczyniły się do zwiększenia przyjazdów turystycznych do Polski lub zwiększenia uczestnictwa w turystyce krajowej. Przyznawanie Certyfikatów POT miało na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych , których efektem jest tworzenie produktów turystycznych.
Kreowanie marek regionów, poprzez wykorzystanie i podkreślenie walorów naturalnych i atrakcji turystycznych, to jeden ze sposobów zaistnienia "małych ojczyzn" zarówno na polskiej, jak i europejskiej mapie. Tak więc widzimy, że produkt markowy również w turystyce jest jednym z istotnych elementów kształtujących działalność podmiotów na współczesnym rynku. Marka pozwala na osiągnięcie przewagi nad konkurencją, dlatego tak ważnym jest, by Polska opatrzona była unikatowym znakiem jakości, którego zadaniem jest przysparzanie, wciąż nowych i ciągle zadowolonych z pobytu w naszym kraju, turyst


<  1  2  3  4  5  






WARTO PRZECZYTAĆ
  • CIOCIARIA - WŁOSKA „KIERPCOWNIA” Nieopodal Rzymu w samym sercu włoskiego buta znajduje się kraina o nazwie Ciociaria. W tłumaczeniu entymologicznym nazwa „ciocia” określa miękkie skórzane obuwie wiązane długim paskiem
  • Turystyka w EU Przewiduje się, że po przystąpieniu do EU w Polsce nastąpi przyspieszenie tempa wzrostu gospodarczego, co powinno korzystnie wpłynąć również na branżę turystyczną, zwiększając popyt na jej usługi
  • Egipt Egipt, Egipska Republika Arabska, Dżumhurija Misr al-Arabija, państwo w północno-wschodniej części kontynentu afrykańskiego i na półwyspie Synaj w Azji.
  • Wyżyna Kielecko - Sandomierska Wyżyna Kielecko - Sandomierska jest jedną z kilku polskich krain geograficznych, których krajobrazy zalicza się do wyżynnych. Nie stanowi ona jednak jednolitego obszaru.
NEWSY
  • Fiat 500 Na 4 lipca zaplanowano uroczystą, światową premierę najnowszego „dziecka” koncernu Fiat – modelu 500.
  • Infolinia dla klientów ZUS Osoby dzwoniące na infolinię mogą uzyskać informacje o celu wysyłania przez ZUS "Informacji o stanie konta w ZUS" oraz sposobach weryfikacji danych zawartych w tej informacji.
  • Niesamowitwe właściwości żywicy Noryl GTX Firma GE Plastics przedstawiła listę najnowszych produktów, które zostały włączone do asortymentu GE ecomagination. Szczególnie ważne właściwości posiada żywica Noryl GTX.
Copyright © 2007-2009seoteka