Wyszukiwarka
Produkty markowe w turystyce
Dodał admin, 2007-10-08 Autor / Opracowanie: Dziki Imbir
Rozpoznawanie marki kształtuje bezpośrednio lojalność klientów wobec niej, dając jej tym samym przewagę konkurencyjną nad innymi markami (produktami) na rynku.

<  1  2  3  4  5    >

 Dla Niemców pierwsze skojarzenia z Polską są negatywne, choć z drugiej strony nasi zachodni sąsiedzi uważają, że polskie kobiety cechują się nieprzeciętną urodą.
Zespół ekspertów przez pół roku prowadził badania we współpracy z wieloma opiniotwórczymi środowiskami naszego kraju - specjalistami od marketingu, przedsiębiorcami, osobistościami kultury i sztuki, intelektualistami, przedstawicielami polskiej dyplomacji oraz mediów - po to, aby w sposób precyzyjny i atrakcyjny opisać współczesną Polskę i Polaków w formie przewodniej idei. To przesłanie ma stać się fundamentem strategii promocyjnej Polski, z której korzystać będą mogły wszystkie zainteresowane środowiska. Dzięki takiej strategii Polska ma szanse, wzorem takich krajów jak Hiszpania, Irlandia czy w ostatnim czasie Indie, budować swój wizerunek kraju nowoczesnego i przyjaznego. Najpierw zbadali, jak Polskę postrzegają jej obywatele oraz obcokrajowcy. Następnie odbyli serię spotkań z liderami opinii (np. z Leszkiem Balcerowiczem czy Andrzejem Wajdą), żeby zweryfikować własne wyobrażenia o naszym kraju i sprawdzić pierwsze pomysły.
Ekspertów Olinsa od początku uderzał ogrom sprzeczności, który tkwi w Polsce i Polakach. Polska zdaniem W. Olinsa charakteryzuje się dualizmem, a narodową cechą Polaków jest „paradoksalność”. - Polska czerpie siłę z paradoksalnych cech, z pozornie przeciwstawnych cech – podkreślał W. Olins. Polska jest częścią Zachodu, ale rozumie także Wschód - wyjaśniał. Jego zdaniem Polacy są pełni pasji i idealistyczni, ale też praktyczni i zaradni, polski charakter cechuje ambicja, ale też praktyczna przyziemność, z jednej strony jesteśmy religijni, a z drugiej strony sceptyczni. Zdaniem ekspertów napięcia te wyzwalają niepokój, który pobudza do działania. Twórcze myślenie jest powodem dla którego Polska wydaje wielu przedsiębiorców, sportowców, czy artystów. Idea przewodnia ma odzwierciedlać te cechy narodu i kraju, które będą świadczyły o jego odmienności i wyjątkowości oraz musi być prawdziwa. Ideą przewodnią polskiej marki jest zatem „twórcze napięcie”, które zdaniem grupy ekspertów odzwierciedla „sprzeczną naturę” Polski. Określenie to nie jest hasłem, a jedynie ma posłużyć do zbudowania właściwego hasła lub haseł promujących Polskę. Inną koncepcją była "praca w toku" lub "ciągły rozwój" pokazujący, że Polska ciągle się zmienia. "To, co widziałeś pięć lat temu, dwa lata temu czy też w zeszłym roku, jest dziś inne i lepsze. (...) Jeśli myślisz, że znasz Polskę - jesteś w błędzie!" - czytamy w raporcie Olinsa. Ostatecznie zwyciężyła idea "twórczego napięcia". Ma tłumaczyć ludziom, czym jest Polska i pomagać ją zrozumieć. Autorzy zwracają uwagę na to, że ta idea pozwala poprowadzić skojarzenia w dowolnym kierunku i usprawiedliwić złe strony naszej reputacji.
- „Polska ma duży potencjał promocyjny. Nasza rzeczywistość jest znacznie lepsza od tego, co myśli o niej świat. Nasza samoocena jest również dość niska” - podkreśla prezes Instytutu Marki Polskiej. Rozpoczęły się prace nad systemem identyfikacji wizualnej tej idei. Później będzie dopracowywana pod kątem wykorzystania, m.in. w turystyce, inwestycjach zagranicznych czy dyplomacji. Ze wstępnych szacunków wynika, że marka naszego kraju "Rzeczpospolita Polska" może być warta "co najmniej 300 mld zł".
Promowaniem produktu markowego zajmuje się głównie Polska Organizacja Turystyczna, która opublikowała m.in. "Koncepcję promocji i rozwoju markowego produktu turystycznego w zabytkach techniki i przemysłu w Polsce". Publikacja przedstawia uwarunkowania udostępnienia zabytków techniki dla turystów oraz promocji takich obiektów zabytkowych. W dokumencie ukazano również działania mające na celu kreację markowego produktu turystycznego, który wykorzystuje zasoby dziedzictwa przemysłowego. Turystyka industrialna może wywrzeć pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy a także tworzyć nowe miejsca pracy w sektorze usług. Ten rodzaj turystyki podnosi również atrakcyjność i potencjał gospodarczy regionów.  

<  1  2  3  4  5    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Australia - charakterystyka regionu turystycznego Australia jest najmniejszym kontynentem Ziemi o powierzchni niecałych 7,7 milionów km2, co stanowi około 5% ogólnej powierzchni lądów na świecie. Jest jedynym zamieszkanym kontynentem…
  • Czarnogóra - kurorty w byłej Jugosławii Czarnogóra staje się coraz chętniej wybierenym kierunkiem turystycznym
  • Turystyka w EU Przewiduje się, że po przystąpieniu do EU w Polsce nastąpi przyspieszenie tempa wzrostu gospodarczego, co powinno korzystnie wpłynąć również na branżę turystyczną, zwiększając popyt na jej usługi
  • Chorobliwy Egipt Egipt oprócz pirami słynie również z zatruć pokarmowych i biegunki zwanej zemstą faraona
NEWSY
  • Usługi dla wojska w TTcomm S.A TTcomm S.A., jako największy dostawca usług satelitarnych w Polsce i Europie, posiada w swojej ofercie bogaty zestaw usług i dostaw urządzeń dla wojska
  • ANCIENT AUDIO - zestaw głośnikowy Wing Nowy produkt Ancient Audio - najbardziej ambitny w dotychczasowej działalności tego producenta. Są to kolumny Wing. Pierwszy zestaw powstał na indywidualne zamówienie amerykańskiego odbiorcy.
  • Zobacz unikalne zbiory - ostatnia szansa ! Ostatnia szansa na zobaczenie unikalnych zbiorów! Jeszcze tylko 2 tygodnie - do 27 kwietnia potrwa wystawa w Muzeum Numizmatycznym NBP w Warszawie pt. Polski pieniądz papierowy od XVIII wieku.
Copyright © 2007-2009seoteka