Wyszukiwarka
Produkty markowe w turystyce
Dodał admin, 2007-10-08 Autor / Opracowanie: Dziki Imbir
Rozpoznawanie marki kształtuje bezpośrednio lojalność klientów wobec niej, dając jej tym samym przewagę konkurencyjną nad innymi markami (produktami) na rynku.

<  1  2  3  4  5    >


Opracowywane są krajowe produkty markowe, mające zapewnić wysoką jakość i atrakcyjność, ułatwić umiejscowienie ich wobec konkurencyjnych ofert (pozycja) oraz zapewnić zwiększone zainteresowanie nimi. Istotą jest jednak opracowanie kryteriów budowania i oceny realizacji produktów markowych oraz ich rekomendacja i certyfikacja. Stowarzyszenia i organizacje turystyczne opracowują własne normy jakości, do których powinni dostosować się ich członkowie oraz przygotowują własne produkty markowe. W niektórych państwach wypracowano rozbudowaną, spójną politykę dobrej jakości w turystyce. Należy tu wspomnieć o francuskim regionie Nord-Pas de Calais, gdzie za najważniejsze działania rozwoju turystyki przyjęto stałe podnoszenie jakości świadczonych usług oraz zachowanie autentyczności regionalnej. Utworzono „łańcuch dobrej jakości”, skupiający usługodawców w zakresie zakwaterowania, wyżywienia, sportu i rekreacji, kultury i informacji.
Przygotowanie produktu markowego wymaga wiele czasu i wysiłku. Nie ma wątpliwości, że np. turystyka biznesowa może w warunkach polskich stanowić silny produkt markowy, już dziś zaawansowany na tyle, że można i należy budować wizerunek Polski jako kraju spotkań biznesowych. Z uwagi na znany w marketingu cykl rozwoju produktu markowego należy w dalszym ciągu wspierać środkami publicznymi i pomocowymi rozwój samego produktu równolegle z podejmowanymi działaniami marketingowymi. Na te cele należy zaplanować stosowne środki w funduszach rządowych oraz podjąć starania o pozyskanie środków z zagranicznych programów pomocowych. Jednocześnie można liczyć na pozyskanie ok.10-20% wpływów ze strony branży turystycznej. Rozważyć można, aby w nowo tworzonych strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej zapewnić reprezentację sektora turystyki biznesowej. Postulować należy, aby Polska Organizacja Turystyczna większą uwagę poświęcała promocji ofert polskiej turystyki biznesowej. Zadania te powinny być realizowane - wzorem większości krajów świata - przez wyspecjalizowaną komórkę - Convention Bureau tj. Biuro Promocji Konferencji i Kongresów. Instytucja ta wymaga stosownego umocowania formalnego, oraz w oparciu o uzgodniony zakres powierzonych zadań - stosownego wyposażenia w środki działania.
Polska nie miała konsekwentnego programu poprawy naszego wizerunku w świecie, a w dobie globalnej gospodarki dobra marka kraju to atut zwiększający szanse naszych firm na wygrywanie na międzynarodowych rynkach. Zbudowanie atrakcyjnego obrazu Polski w oczach świata to cel, jaki postawili sobie twórcy programu Marka dla Polski”. Jest to nazwa pierwszego etapu „Programu Marketingu Narodowego Polski”, który realizowany jest przez Krajowa Izba Gospodarcza i Instytut Marki Polskiej przy współudziale międzynarodowych konsultantów, którym przewodniczy Wally Olins, znany specjalista ds. tworzenia marek, który kiedyś pomagał przyciągnąć do Portugalii turystów i inwestorów oraz pracował m.in. nad wizerunkiem Scotland Yardu. Realizatorem projektu „Marka dla Polski” jest również Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych i Polska Organizacja Turystyczna. Partnerem projektu jest także Akademia Marek, którą tworzy ok. stu firm o potwierdzonych audytem certyfikacyjnym najmocniejszych w Polsce markach firmowych. Celem projektu jest znalezienie atrakcyjnej i unikalnej idei dla marki narodowej.
W grudniu zeszłego roku zespół ekspertów kierowany przez Olinsa, zakończył prace nad koncepcją rozwoju marki dla Polski. Została ona oparta na idei "twórczego napięcia". Autorem pomysłu jest zrzeszająca ponad 140 organizacji przedsiębiorców Krajowa Izba Gospodarcza i właśnie ona płaciła brytyjskiej firmie doradztwa marketingowego Saffron Brand Consultants.
Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2002 r. np. Francuzi postrzegają Polaków jako naród zacofany, choć cenią siłę i umiejętność jednoczenia się w trudnych chwilach. Najbardziej rozpoznawani we Francji Polacy to nieżyjący już Jan Paweł II i Lech Wałęsa, a typowy Polak jest uczuciowy, pracowity, religijny, choć niemodnie ubrany. Dla Brytyjczyków, Polska to jeden z krajów postkomunistycznych, o którym niewiele wiadomo. Oprócz wódki polskie produkty nie są znane, a mimo to oceniane jako tandetne i przestarzałe. Polak w Anglii wyróżnia się niechlujnym wyglądem (i koniecznie wąsami), ale jednocześnie jest postrzegany jako ktoś lojalny, twardy i pracowity.  

<  1  2  3  4  5    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Japonia Wyspiarskie położenie Kraju Wschodzącego Słońca i związane z tym geograficzne odseparowanie w zasadniczy sposób determinowało trwającą przez stulecia izolację kulturową, zakończoną w połowie XIX w.
  • Egipt Egipt, Egipska Republika Arabska, Dżumhurija Misr al-Arabija, państwo w północno-wschodniej części kontynentu afrykańskiego i na półwyspie Synaj w Azji.
  • Włochy Półwysep Apeniński wrzyna się swym „kozaczym” konturem w basen morza śródziemnego, którego naturalne granice wybrzeży jak sięgnąć wzrokiem powlekane są lazurową wodą słonego morza
  • holandia Na wschodzie Holandia graniczy z Niemcami, na południowym zachodzie z Belgią, północno-zachodnie i północne granice kraju wyznacza wybrzeże Morza Północnego.
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka