Wyszukiwarka
Marketing partnerski
Dodał admin, 2007-10-07 Autor / Opracowanie: Mirelka
Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.

<  1  2  3  4  5  6  7  8    >

 To nasza firma jest dla Baril Coatings BV źródłem informacji, na temat zmian, które powinny być wprowadzane do ich produktów (zmiany te będą bowiem korzystne zarówno dla naszej firmy jak i holenderskiego producenta).

Etapy wdrażania marketingu partnerskiego w naszej firmie:
1)    identyfikacja – dokładne sprawdzenie klientów pod względem ich możliwości rozwoju, dynamiczności, a także perspektyw długookresowej współpracy. Zapoznanie się z możliwościami firmy, ich perspektywami na przyszłość, głównie związanymi z zakupami naszych produktów.
2)    W zależności od relacji z samym klientem przydzielenie mu menedżera – opiekuna:
a)    klienci o relacji podstawowej – opiekuna brak, bowiem kontakt zazwyczaj kończy się na jednorazowej transakcji kupna – sprzedaży
b)    klienci o relacji reaktywnej – pojedynczy klienci nie mają przydzielonych indywidualnych opiekunów, jednak w firmie wydzielani są pracownicy (specjaliści) odpowiedzialni za doradztwo i odpowiadania na pytania klientów dotyczące głównie produktów i ich zastosowania;
c)    klienci o relacji odpowiedzialnej – każdy klient ma swojego opiekuna – menedżera wysoko wykwalifikowanego, bowiem relacja ta może szybko przekształcić się (przy dobrym nią zarządzaniu) w relacje partnerską, ale również szybko jej ranga może spaść. Każdy z opiekunów – menedżerów ma „pod sobą” od 2 do 5 klientów o takich relacjach.
d)    Klienci o relacji proaktywnej – każdy z opiekunów – menedżerów ma swoją grupę klientów za którą odpowiada, informuje o ofertach i utrzymuje z nimi bieżące kontakty
3)    Każdy z opiekunów – menedżerów ma ściśle określone obowiązki wobec własnej grupy klientów, które uzależnione są od tego jakie relacje łączą firmę z danym klientem. I tak w zależności od relacji dostrzegamy następujące (główne) obowiązki opiekunów – menedżerów:
a)    relacja podstawowa – brak opiekunów, pracownik udziela informacji związanych bezpośrednio ze sprzedażą
b)    relacja reaktywna – specjaliści doskonale znają produkty, ich zastosowanie, są w stanie odpowiedzieć na każde pytanie klientów, doradzić, jak również pomóc rozwiązać ewentualne problemy.
c)    relacja odpowiedzialna – obowiązki opiekunów – menedżerów:
     Sprzedaż produktów
     Kontakt z klientem
     Wywiad na temat zadowolenia z produktów
     Zbieranie sugestii dotyczących produktów
d)    relacja proaktywna – obowiązki opiekunów – menedżerów

     utrzymywanie bieżącego/stałego kontaktu z klientami
     dostarczanie klientom aktualnych ofert, cenników, materiałów promocyjnych
     Informowanie o wszelkich zmianach wprowadzanych do ofert cenników, ale również  do produktów
     Informowanie o akcjach promocyjnych, programach lojalnościowych i innych
4)    Opracowanie planów. Każdy opiekun – menedżer musi bardzo dobrze i szczegółowo poznać danego klienta i zaplanować (z uwzględnieniem możliwości klienta) relacje jakie maja łączyć firmę z tym klientem, zarówno w najbliższym czasie, jak i perspektywie długookresowej. Każdy opiekun – menedżer robi to wg takiego samego schematu, aby umożliwić porównanie relacji i pozycji różnych klientów w stosunkach z naszą firma, co umożliwi przydzielenie odpowiedniej ilości zasobów przeznaczonych na kształtowanie relacji partnerskich.
5)    Osobą nadzorującą prace opiekunów – menedżerów jest vice prezes.
 

<  1  2  3  4  5  6  7  8    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Szkody związane z ryzykiem bankowym Pomimo najlepiej skonstruowanych przepisów prawnych, przestępcy łamią je. Jest mnóstwo przykładów w rzeczywistości, które potwierdzają tę tezę
  • Analiza zdolności kredytowej Badanie zdolności kredytowej nie jest jednorazową analizą i oceną przed udzieleniem kredytu, ale stale powtarzanym procesem, który realizują różne działy banku.
  • Rynek kapitałowy Rynek kapitałowy jest segmentem rynku finansowego, który tworzą transakcje zawierane długoterminowymi instrumentami finansowymi, tzn. instrumentami o terminie realizacji dłuższym niż rok
  • Formy pieniądza Pieniądz – współcześnie oznacza powszechnie akceptowalny instrument finansowy, za pomocą którego dokonuje się płatności za towary lub usługi oraz realizuje zobowiązania płatnicze.
NEWSY
  • Świetlana przyszłość energii słonecznej Stany Zjednoczone w kwestiach energetyki, w przeważającym stopniu, uzależnione są od importowanych nieodnawialnych źródeł energii takich jak ropa i gaz. W świeżo opublikowanym raporcie
  • Nowy sposób na recykling Amerykańska firma Global Resource Corporation (GRC) opracowała innowacyjną metodę recyklingu tworzyw sztucznych. Polega ona na wykorzystaniu specjalnej mikrofalówki, do której wkłada się tworzywa.
  • PR daje szansę firmie w Europie Polski przedsiębiorca może skorzystać z profesjonalnej pomocy dynamicznej ekipy składającej się z 25 narodowości, która zapewnia - w zależności od potrzeb - stałą obecność oferty firmy
Copyright © 2007-2009seoteka