Wyszukiwarka
Marketing partnerski
Dodał admin, 2007-10-07 Autor / Opracowanie: Mirelka
Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.
To nasza firma jest dla Baril Coatings BV źródłem informacji, na temat zmian, które powinny być wprowadzane do ich produktów (zmiany te będą bowiem korzystne zarówno dla naszej firmy jak i holenderskiego producenta).
Etapy wdrażania marketingu partnerskiego w naszej firmie:
1) identyfikacja – dokładne sprawdzenie klientów pod względem ich możliwości rozwoju, dynamiczności, a także perspektyw długookresowej współpracy. Zapoznanie się z możliwościami firmy, ich perspektywami na przyszłość, głównie związanymi z zakupami naszych produktów.
2) W zależności od relacji z samym klientem przydzielenie mu menedżera – opiekuna:
a) klienci o relacji podstawowej – opiekuna brak, bowiem kontakt zazwyczaj kończy się na jednorazowej transakcji kupna – sprzedaży
b) klienci o relacji reaktywnej – pojedynczy klienci nie mają przydzielonych indywidualnych opiekunów, jednak w firmie wydzielani są pracownicy (specjaliści) odpowiedzialni za doradztwo i odpowiadania na pytania klientów dotyczące głównie produktów i ich zastosowania;
c) klienci o relacji odpowiedzialnej – każdy klient ma swojego opiekuna – menedżera wysoko wykwalifikowanego, bowiem relacja ta może szybko przekształcić się (przy dobrym nią zarządzaniu) w relacje partnerską, ale również szybko jej ranga może spaść. Każdy z opiekunów – menedżerów ma „pod sobą” od 2 do 5 klientów o takich relacjach.
d) Klienci o relacji proaktywnej – każdy z opiekunów – menedżerów ma swoją grupę klientów za którą odpowiada, informuje o ofertach i utrzymuje z nimi bieżące kontakty
3) Każdy z opiekunów – menedżerów ma ściśle określone obowiązki wobec własnej grupy klientów, które uzależnione są od tego jakie relacje łączą firmę z danym klientem. I tak w zależności od relacji dostrzegamy następujące (główne) obowiązki opiekunów – menedżerów:
a) relacja podstawowa – brak opiekunów, pracownik udziela informacji związanych bezpośrednio ze sprzedażą
b) relacja reaktywna – specjaliści doskonale znają produkty, ich zastosowanie, są w stanie odpowiedzieć na każde pytanie klientów, doradzić, jak również pomóc rozwiązać ewentualne problemy.
c) relacja odpowiedzialna – obowiązki opiekunów – menedżerów:
Sprzedaż produktów
Kontakt z klientem
Wywiad na temat zadowolenia z produktów
Zbieranie sugestii dotyczących produktów
d) relacja proaktywna – obowiązki opiekunów – menedżerów
utrzymywanie bieżącego/stałego kontaktu z klientami
dostarczanie klientom aktualnych ofert, cenników, materiałów promocyjnych
Informowanie o wszelkich zmianach wprowadzanych do ofert cenników, ale również do produktów
Informowanie o akcjach promocyjnych, programach lojalnościowych i innych
4) Opracowanie planów. Każdy opiekun – menedżer musi bardzo dobrze i szczegółowo poznać danego klienta i zaplanować (z uwzględnieniem możliwości klienta) relacje jakie maja łączyć firmę z tym klientem, zarówno w najbliższym czasie, jak i perspektywie długookresowej. Każdy opiekun – menedżer robi to wg takiego samego schematu, aby umożliwić porównanie relacji i pozycji różnych klientów w stosunkach z naszą firma, co umożliwi przydzielenie odpowiedniej ilości zasobów przeznaczonych na kształtowanie relacji partnerskich.
5) Osobą nadzorującą prace opiekunów – menedżerów jest vice prezes.
WARTO PRZECZYTAĆ
- Szkody związane z ryzykiem bankowym Pomimo najlepiej skonstruowanych przepisów prawnych, przestępcy łamią je. Jest mnóstwo przykładów w rzeczywistości, które potwierdzają tę tezę
- Analiza zdolności kredytowej Badanie zdolności kredytowej nie jest jednorazową analizą i oceną przed udzieleniem kredytu, ale stale powtarzanym procesem, który realizują różne działy banku.
- Rynek kapitałowy Rynek kapitałowy jest segmentem rynku finansowego, który tworzą transakcje zawierane długoterminowymi instrumentami finansowymi, tzn. instrumentami o terminie realizacji dłuższym niż rok
- Formy pieniądza Pieniądz – współcześnie oznacza powszechnie akceptowalny instrument finansowy, za pomocą którego dokonuje się płatności za towary lub usługi oraz realizuje zobowiązania płatnicze.
OSTATNIO DODANE
- Świeczki zapachowe i ozodbne - jaki mają na nas wpływ i jakie swiece wybierać.
- Lendon: Pożyczka internetowa za darmo - opinia i recenzja
- Wonga: Pożyczka za 10 zł - opinia i test
- Vivus: darmowa pożyczka w promocji (opinie, analizy i testy)
- Pożyczka Ekspreskasa w Ferratum Bank - nasza opinia
- Pożyczka Extraportfel - nasza opinia
- BGŻOptima - nietypowy internetowy rachunek oszczędnościowy
- Czarnogóra - kurorty w byłej Jugosławii
- Kiedy poczuje ciążę?
- Nowy serwis komputerowy w Krakowie specjalizujący się w produktach Apple
NEWSY
- Świetlana przyszłość energii słonecznej Stany Zjednoczone w kwestiach energetyki, w przeważającym stopniu, uzależnione są od importowanych nieodnawialnych źródeł energii takich jak ropa i gaz. W świeżo opublikowanym raporcie
- Nowy sposób na recykling Amerykańska firma Global Resource Corporation (GRC) opracowała innowacyjną metodę recyklingu tworzyw sztucznych. Polega ona na wykorzystaniu specjalnej mikrofalówki, do której wkłada się tworzywa.
- PR daje szansę firmie w Europie Polski przedsiębiorca może skorzystać z profesjonalnej pomocy dynamicznej ekipy składającej się z 25 narodowości, która zapewnia - w zależności od potrzeb - stałą obecność oferty firmy
Serwisy warte odwiedzenia
Mapa strony
Biznes i ekonomia :: Hobby :: Internet :: Komputery :: Kultura :: Muzyka :: Motoryzacja :: Nauka i technika :: Rozrywka :: Sport :: Telekomunikacja :: Turystyka :: Zdrowie i uroda :: Inne :: Edukacja :: Spoleczeństwo :: AGD RTV :: Radio i telewizja :: Nieruchomości ::