Wyszukiwarka
Marketing partnerski
Dodał admin, 2007-10-07 Autor / Opracowanie: Mirelka
Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.
Ostatnim etapem wdrażania programu lojalnościowego są okresowa kontrola wyników i wprowadzanie udoskonaleń. Najważniejszą sprawą w tym miejscu jest ustalenie częstotliwości zmian w strukturze wykorzystywanych narzędzi oddziaływania na dystrybutorów. Trzeba pamiętać, że program jest tak długo atrakcyjny, jak długo atrakcyjne są narzędzia i płynące z nich korzyści. Niektóre instrumenty, jeżeli będą zbyt długo eksploatowane, przestaną być skuteczne. W ich miejsce muszą być wprowadzane nowe rozwiązania, które ożywią program i nie pozwolą na jego spowszednienie.
Wzrastająca liczba programów lojalnościowych potwierdza skuteczność takiego stylu zarządzania. Należy się spodziewać, że przy coraz trudniejszych warunkach rynkowych partnerstwo i lojalność wobec marki i dostawcy będą głównymi elementami przewagi konkurencyjnej. Aby jednak osiągnąć spodziewane efekty, należy liczyć się z koniecznością dużego zaangażowania, utrzymania wysokiej jakości produktów, myślenia kategoriami klienta i konsekwencji w działaniu.
Marketing partnerski w praktyce. Na przykładzie firmy:
Baril Coatings Polska sp. z o.o.
Stosunkowo niedawno w firmie zdano sobie sprawę, ze polityka współpracy z partnerami, jaka w firmie jest realizowana to w rzeczywistości nowa strategia marketingu, mianowicie marketing partnerski. W chwili obecnej niemal wszelkie działania wskazują na to, że firma w sposób efektywny wdrożył system marketingu partnerskiego.
W firmie możemy zaobserwować następujące relacje z klientami:
1) Relacja podstawowa – kształtowana jest jedynie w stosunku do klientów, którzy jednorazowo zakupują produkt w naszej firmie, w małej ilości i nie dostrzega się perspektywy na kolejne zamówienia. Dotyczy głównie klientów, którzy np. ze względu na profil swojej działalności, jednorazowo (ewentualnie sporadycznie) potrzebują naszych produktów.
2) Relacja reaktywna – dotyczy klientów nowych, którzy ze względu np. na profil swojej działalności wskazują zapotrzebowanie na nasze farby, jednak produktu dobrze nie znają i może być im potrzebna porada co do sposobu jego zastosowania. Takie traktowanie klienta powoduje, że chętnie po kolejne produkty wróci do naszej firmy, mając pewność, co do rzetelnych i pełnych informacji o produkcie.
3) Relacja odpowiedzialna – dotyczy klientów, o których wiemy, że niemal na pewno możemy liczyć z ich strony na zapotrzebowanie na nasze produkty (np. są w trakcie realizacji dużego projektu). Z klientami tymi przeważnie kontaktuje się vice prezes, orientuje się czy klienci są zadowoleni z produktu oraz czy chcieliby aby cos zostało zmienione/ulepszone (tak aby dla klienta było bardziej atrakcyjne bądź lepiej spełniało jego oczekiwania). Dzięki takim działaniom klienci są przekonani, ze współpracują z firma w pełni odpowiedzialną za swoje produkty. Klienci mają również poczucie, ze są traktowani wyjątkowo, a produkty są dopracowane eg ich indywidualnych potrzeb (co powoduje, ze nie musze poszukiwać produktów u innych dostawców). Nasza firma natomiast dzięki wszelkim sugestiom może stale ulepszać swoje produkty.
4) Relacja proaktywna – stale utrzymywany jest kontakt z klientami. Kontakt ten jest utrzymywany przez pracowników naszej firmy (przedstawicieli handlowych którzy odgrywają rolę menedżerów – opiekunów), którzy w pewnych odstępach czasu (uzależnionych od konkretnej firmy) kontaktują się z danym klientem (bezpośrednio lub telefonicznie), w celu upewnienia się czy nie potrzebują złożyć zamówienia.
Klientom z tej grupy na bieżąco dostarczane są nasze oferty, nowe cenniki, także są oni informowani o promocjach bądź wdrażanych programach lojalnościowych. Na bieżąco są informowani o nowych pozycjach w naszym katalogu bądź nowych zastosowaniach starych produktów. Nasi pracownicy stale są gotowi do udzielania informacji o produkcie i jego zastosowaniu, a także gotowi , w razie potrzeby, udzielić wszelkiej pomocy.
5) Relacja partnerska – w naszej firmie obecnie relacje takie nie występują (pomiędzy firmą a odbiorcami), bowiem źródłem wpływu na udoskonalanie naszej oferty i produktów są klienci, z którymi łącza nas relacje; odpowiedzialna i proaktywna. Relacja partnerska łączy nas jedynie z holenderskim producentem, od którego importujemy fary i ich składniki.
WARTO PRZECZYTAĆ
- Spółka Cywilna jest to umowa , na mocy której wspólnicy poprzez działanie w sposób określony, a w szczególności poprzez wniesienie wkładów zobowiązuje się do
- Instytucje ubezpieczeniowe w Polsce Głównymi instytucjami ubezpieczeniowymi w Polsce są:
- Leasing Aby rozpocząć nowy rodzaj działalności lub powiększyć zakres dotychczasowej, firma musi przede wszystkim uzyskać fundusze na inwestycje.
- Charakterystyka aktywów trwałych Aktywa to majątek, środki gospodarcze, zasoby jednostki oraz zasoby pozostające pod kontrolą jednostki, które mają jej przynieść korzyści ekonomiczne, składniki trwale związane z jednostką
OSTATNIO DODANE
- Świeczki zapachowe i ozodbne - jaki mają na nas wpływ i jakie swiece wybierać.
- Lendon: Pożyczka internetowa za darmo - opinia i recenzja
- Wonga: Pożyczka za 10 zł - opinia i test
- Vivus: darmowa pożyczka w promocji (opinie, analizy i testy)
- Pożyczka Ekspreskasa w Ferratum Bank - nasza opinia
- Pożyczka Extraportfel - nasza opinia
- BGŻOptima - nietypowy internetowy rachunek oszczędnościowy
- Czarnogóra - kurorty w byłej Jugosławii
- Kiedy poczuje ciążę?
- Nowy serwis komputerowy w Krakowie specjalizujący się w produktach Apple
NEWSY
- Nowy system reklamy kontekstowej w Interia.pl Interia we współpracy z siecią reklamową ARBOmedia uruchomiła AdSearch - nowy system reklamy kontekstowej.
- Infolinia dla klientów ZUS Osoby dzwoniące na infolinię mogą uzyskać informacje o celu wysyłania przez ZUS "Informacji o stanie konta w ZUS" oraz sposobach weryfikacji danych zawartych w tej informacji.
- Konferencja Narzędzia Informatyczne Wspomagające Zarządzanie Nieruchomościami SC Consulting we współpracy z IFMA Polska ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w II edycji konferencji: „Narzędzia Informatyczne Wspomagające Zarządzanie Nieruchomościami”,
Serwisy warte odwiedzenia
Mapa strony
Biznes i ekonomia :: Hobby :: Internet :: Komputery :: Kultura :: Muzyka :: Motoryzacja :: Nauka i technika :: Rozrywka :: Sport :: Telekomunikacja :: Turystyka :: Zdrowie i uroda :: Inne :: Edukacja :: Spoleczeństwo :: AGD RTV :: Radio i telewizja :: Nieruchomości ::