Wyszukiwarka
Marketing partnerski
Dodał admin, 2007-10-07 Autor / Opracowanie: Mirelka
Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.

<  1  2  3  4  5  6  7  8    >


Do narzędzi finansowych zalicza się:
1)    Konkursy z nagrodami. Ich celem jest aktywizacja uczestników, zmierzająca do większej sprzedaży wyrobów dostawcy na lokalnych rynkach. W tym przypadku niezwykle istotne jest takie określenie reguł konkursu, aby każdy z potencjalnych uczestników miał równe szanse na wygraną.
2)     Szkolenia dla pracowników klienta. Mogą być one realizowane jako odrębne narzędzie budowania lojalności lub jako element spotkań marketing events. Ich celem jest podniesienie kwalifikacji pracowników klienta i wzbudzenie w nim potrzeby odwzajemnienia się w postaci kolejnych zamówień. Szkolenia mogą być poświęcone takim zagadnieniom, jak sztuka negocjacji, załatwianie reklamacji, obsługa trudnych klientów, zasady komunikacji interpersonalnej, zarządzanie własnym wizerunkiem itp. Mogą je prowadzić pracownicy dostawcy lub wynajęci trenerzy z firm szkoleniowych.
3)     Specjalne rabaty za lojalność wobec dostawcy. Są nagrodą dla tych dystrybutorów, którzy zaopatrują się w wyroby alkoholowe tylko u jednego dostawcy, czyli są mu w pełni wierni. Wobec takich dystrybutorów stosuje się oddzielny taryfikator rabatów, z którego korzystają tylko wybrani partnerzy.
4)     Zaproszenia na imprezy targowe, które powinny uprawniać do bezpłatnego wejścia na targi. Dzięki nim dystrybutor będzie mógł odwiedzić stoisko dostawcy, a przy okazji zapoznać się z trendami w branży. Jest to wyraz troski dostawcy o poziom wiedzy swoich klientów, którym umożliwia się zdobycie informacji o nowościach największych producentów i importerów.
5)     Partycypacja w kosztach promocji. Jeżeli klient wyraża zgodę na promocję wyrobów dostawcy na lokalnym rynku, to ten ostatni może uczestniczyć w kosztach tej promocji. Zwykle w takich przypadkach dostawca pokrywa wcześniej ustaloną część kosztów na podstawie okazanych faktur zakupu materiałów promocyjnych, powierzchni reklamowej, akcji promocyjnych w miejscu sprzedaży itp.

Natomiast do grupy narzędzi strukturalnych zalicza się:

1)    Wyposażenie w sprzęt komputerowy. Niektórzy, mniejsi dystrybutorzy mogą nie dysponować wystarczającą liczbą komputerów, zatem taki gest ze strony dostawcy z pewnością będzie mile widziany. Przy systematycznie obniżających się cenach komputerów zakup nawet kilkunastu sztuk i wyposażenie w nie dystrybutorów leży w zasięgu możliwości wielu dostawców.
2)    Podłączenie dystrybutorów objętych programem do ekstranetu. Stałe łącza komputerowe powinni mieć tylko najwięksi i najbardziej lojalni partnerzy. Dla strategicznych dystrybutorów bieżący dostęp do stanów magazynowych dostawcy może być dużym ułatwieniem podczas uzupełniania własnych zapasów i składania zamówień.
3)     Udostępnienie partnerom programów komputerowych do zarządzania wybranymi grupami informacji. Mogą to być programy do księgowania, programy do zarządzania magazynem lub do budowania bazy danych klientów. Narzędzie to z założenia powinno tak samo oddziaływać na klientów jak wskazany wyżej sprzęt komputerowy.

Wdrożenie programu lojalnościowego wbrew pozorom nie wiąże się z wysokimi kosztami. Wynika to z faktu, iż jest on finansowany w dużej mierze ze środków dotychczas przeznaczanych na działania promocyjne przedsiębiorstwa. Ostateczna kwota zależy oczywiście od rozmiaru programu i liczebności wykorzystanych w nim instrumentów oddziaływania.
Istotnym elementem jest ustalenie właściwego czasu wdrożenia programu lojalnościowego w życie. Dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie programu na początku sezonowego wzrostu sprzedaży wyrobów dostawcy
 

<  1  2  3  4  5  6  7  8    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Elektroniczne karty bankowe Elektroniczne karty bankowe są najbardziej rozpowszechnionym produktem elektronicznym na rynku bankowości w Polsce.
  • Analiza finansowa w banku Analiza finansowa to ta część analizy ekonomicznej, której przedmiotem jest ocena działalności banku w aspekcie finansowym.
  • Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze MSG-zajmują się przepływem siły roboczej, towarów, usług, i wiedzy technicznej. Współczesne MSG to stosunki między krajami o różnych ustrojach i poziomach rozwoju gospodarczego
  • Strategia rozwoju kraju SRK zakłada znaczące podwyższenie konkurencyjności zarówno przedsiębiorstw, jak i regionów, niezbędne dla osiągnięcia wysokiego, trwałego wzrostu gospodarczego kraju i wzrostu zatrudnienia
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka