Wyszukiwarka
Marketing partnerski
Dodał admin, 2007-10-07 Autor / Opracowanie: Mirelka
Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.

<  1  2  3  4  5  6  7  8    >


1)    Pierwszy sposób dotyczy głównie wartości finansowych i dostarczania ich klientowi. Sposób ten  dotyczy głównie klientów, którzy przy zakupie danego produktu nastawieni są na finansowe korzyści (np. zniżki, promocje, rabaty, ale również programy lojalnościowe np. w hotelach, gdzie stałym klientom proponuje się pokoje o podwyższonym standardzie, lub w supermarketach, gdzie przy dużych zakupach udzielane są rabaty, bądź inne bonifikaty).
2)    Drugi sposób polega na oferowaniu klientowi tzw. korzyści społecznych. Wykorzystywany jest wobec klientów, którzy poczucie społecznej przynależności stawiają na jednym pierwszych miejsc. W tym przypadku pracownicy firmy starają się wzmocnić więzi z klientami  przez kontaktowanie się nimi i poznawanie ich indywidualnych potrzeb oraz wymagań, a następnie indywidualizowanie i personalizowanie oferowanych produktów i usług. Najważniejsze jest aby klient miał poczucie, ze jego potrzeby są stawiane przez firmę na pierwszym miejscu. Klient czuje, że jest traktowany indywidualnie, wyjątkowo dzięki czemu jest zadowolony i lojalny wobec firmy, która poświęca mu swój czas.
3)    Trzeci sposób kreowania wartości w marketingu partnerskim polega na budowaniu związków strukturalnych miedzy firmą i jej klientami, poza dostarczaniem im korzyści finansowych oraz wartości społecznych.  Relacje firmy z klientem polegają nie tylko na kupnie – sprzedaży, ale także na innej pomocy wobec klientów. Dla przykładu, firma działająca na rynku przedsiębiorstw może zaopatrywać sowich klientów w specjalne wyposażenie, np. połączenia komputerowe, służące zarządzaniu procesem przyjmowania i realizacji zamówień, układaniu listy płac oraz gospodarowaniu zapasami.


Jako, że marketing partnerski to budowa więzi partnerskich z dystrybutorami lub nabywcami finalnymi, która polega na wzajemnym zaufaniu stron, długofalowej współpracy, której nadrzędnym celem jest realizacja wspólnie wytyczonych celów, to w sposób następujący kształtują się etapy wdrażania marketingu partnerskiego w firmie:

1)    Identyfikacja kluczowych klientów zasługujących na zarządzanie partnerskie. Zarządzanie partnerskie powinno dotyczyć przede wszystkim największych lub najlepszych klientów firmy. Grupę tę należy traktować elastycznie, poszerzając ją o firmy wskazujące dużą dynamikę wzrostu  lub przewodzące w rozwoju nowych dziedzin.
2)    Przydzielenie każdemu kluczowemu klientowi przeszkolonego menedżera – opiekuna. Sprzedawca wcześniej obsługujący klienta powinien przejść szkolenie z zakresu zarządzania relacjami lub też należy go zastąpić osobą lepiej wyedukowaną w tym zakresie. Opiekun powinien odpowiadać klientowi, być do niego indywidualnie dobrany, dopasowany.
3)    Opracowanie jasnego zakresu czynności menedżerów – opiekunów klienta. Dokument ten powinien zawierać tzw. zakres raportowania, cele i obowiązki oraz kryteria oceny menedżerów. Menedżer – opiekun odpowiada za wszelki kontakt z danym klientem.
4)    Wyznaczenie każdemu menedżerowi obowiązku sporządzania rocznych i długoterminowych relacji z klientem. Plany te powinny określać cele, strategie, szczegółowe działania i zasoby niezbędne do ich realizacji.
5)    Wyznaczenie generalnego menedżera nadzorującego pracę menedżerów – opiekunów klienta. Do osoby tej powinno należeć określanie zakresu obowiązków, kryteriów oceny oraz wielkości zasobów służących wspieraniu działań menedżerów opiekujących się klientami.

Jeśli firmie uda się prawidłowo wdrożyć system zarządzania partnerskiego, zaczyna ona w takim samym stopniu koncentrować się na sowich klientach jak i na sowich produktach. Jednak marketing partnerski, tak jak i wiele innych koncepcji zarządzania, nie zawsze okazuje się efektywny, bowiem jego wdrażanie powinno tez być uzależnione od rodzaju prowadzonej działalności i dziedziny gospodarki, w której funkcjonuje dana firma i jej nabywcy.
 

<  1  2  3  4  5  6  7  8    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Analiza wybranych banków w ramach bankowości internetowej Porównując ww. banki, analizie będzie podlegać interfejs systemu bankowego pracującego w trybie on-line oraz oferta kont internetowych, będących rachunkami rozliczeniowo-oszczędnościowymi.
  • Koszty leasingu Wynagrodzenie finansującego składa się z następujących elementów: opłaty manipulacyjne z tytułu zawarcia umowy leasingu, marża, koszty finansowania, warunki zakupu przedmiotu leasingu od dostawcy
  • Bank - pośrednik finansowy Bank to instytucja finansowa, której zadaniem jest obsługa obiegu pieniądza oraz skupianie wolnych kapitałów finansowych i oszczędności i przekształcanie ich w kapitały funkcjonujące
  • Deregulacja polskiego rynku pracy Rynek pracy jest systemem regulacji, w skład tego systemu wchodzą prawa popytu i podaży na pracę, mniej czy bardziej złożone okoliczności wyznaczające poziom wynagrodzeń,
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka